منو

راهنمای خرید توالت فرنگی + بررسی مزایا و معایب استفاده از آن

سرویس بهداشتی یکی از بخش های مهم ساخت و یا بازسازی ساختمان است. شاید در گذشته حساسیت کمتری برای خرید لوازم سرویس بهداشتی بود و سرویس بهداشتی خانه ها تنها یک توالت ایرانی و یک روشویی داشت. اما با گذشت زمان لوازم سرویس بهداشتی هم تغییر کرد، توالت فرنگی به بازار آمد و بیشتر پزشکان توصیه کردند که از این مدل توالت استفاده کنند تا آسیب کمتری به ستون فقرات وارد می کند.

امروزه در اکثر خانه ها به خصوص خانه هایی که در چند سال اخیر ساخته شده است، در سرویس بهداشتی علاوه بر توالت ایرانی، دستشویی فرنگی نیز وجود دارد.

عکس توالت فرنگی

راهنمای خرید توالت فرنگی و آموزش نحوه استفاده از آن

در دسترس بودن یک توالت فرنگی خوب یک نیاز غیر قابل انکار برای تمام افراد است. استفاده از این وسیله به دلیل قرارگیری راحت فرم بدن و ستون فقرات به سلامت شما کمک می کند.

توالت فرنگی چیست؟

این توالت دارای یک محفظه مانند صندلی است که فرد به حالتی که روی صندلی می نشیند بر روی این محفظه قرار می گیرد. با توجه به اینکه این توالت از اروپا وارد ایران شد صفت فرنگی برای توصیف آن به کار می رود. بهتر است بدانید در قرون وسطی و در قرن 16 و 17 توالتهای عمومی در اروپا وجود داشتند، اما تعداد آنها بسیار کمیاب بود و مردم در هرجایی که بودند ادرار و مدفوع خود را خارج می کردند.

با وقوع انقلابهای فکری در اروپا، توالتهای عمومی گسترش پیدا کردند و اولین توالت عمومی در سال 1852 در لندن افتتاح شد و بعد از آن به سرعت در سراسر اروپا و سپس سراسر دنیا ساخته شدند.

استفاده از توالت فرنگی چه مزیتی دارد؟

پزشکان برای افرادی که ناراحتی در قسمت پا و کمر دارند، سالمندان و بانوان باردار استفاده از توالت فرنگی را توصیه می کنند. اما حتی اگر در سلامتی کامل هستید بهتر است توالت ایرانی خود را تعویض کنید و یک مدل فرنگی را جایگزین آن کنید. زیرا استفاده دائم از توالت ایرانی به مفاصل آسیب می زند و در دراز مدت مشکلات کمر درد و پا درد ایجاد می کند.

بگذارید دلیل این آسیب را برایتان توضیح دهیم. تصور کنید هر دفعه هنگام نشستن روی توالت سنتی پنج دقیقه در این وضعیت قرار بگیرید، با این شرایط مقدار زیادی از وزن شما روی مفصل زانو قرار می گیرد و این فشار باعث آسیب به مفاصل می شود. این وضعیت می تواند روزی چند مرتبه تکرار شود و به تدریج مشکلاتی را به وجود بیاورد. به همین دلیل همه گروه های سنی برای حفظ سلامت بدن بهتر است یکی از انواع توالت فرنگی استاندارد را تهیه و استفاده کنند.

توالت فرنگی

دکوراسیون سرویس بهداشتی به همراه توالت فرنگی

معایب توالت فرنگی

اگر مزیت ویژه این توالت را کنار بگذاریم، این توالت مشکلاتی نیز برای سلامتی به وجود می آورد که در ادامه این مقاله به آن می پردازیم.

مدت زمان بیشتر برای اجابت مزاج

مطالعات نشان می دهند افرادی که از توالت فرنگی استفاده می کنند به طور میانگین 114 تا 130 ثانیه را بر روی آن می نشینند، اما کسانی که از توالت ایرانی و یا بهتر است بگوییم توالت شرقی استفاده می کنند به طور میانگین 51 ثانیه بر روی آن می نشینند. هر چقدر وقت کمتری صرف نشستن بر روی توالت شود، آسیب کمتری به بدن وارد می شود. زیرا محیط دستشویی محیطی آلوده است و انواع باکتری ها و آلودگی هایی که در این فضا وجود دارند می توانند، مشکلات زیادی برای سلامتی به وجود بیاورند.

خطر بروز بیماری یبوست و سکته مغزی

مدلی نشستن بر روی توالت فرنگی همانند صندلی است و سبب می شود مجرای مقعد در زاویه 90 درجه قرار گیرد. به همین دلیل ماهیچه پایین مقعد جلوی مسیر خروج مدفوع از روده بزرگ را می گیرد. در نتیجه فرد برای تخلیه روده باید فشار زیادی به خود وارد کند.

مضرات توالت فرنگی

تفاوت حالت بدن در هنگام استفاده از توالت فرنگی و توالت ایرانی

مطالعات نشان داده اند این فشار سبب بروز مشکلاتی نظیر بواسیر و سکته مغزی می شود. برخی گمانه زنی ها حاکی از آن است که الویس پرسلی بر اثر فشار وارده در هنگام تخلیه روده دچار مشکلات سلامتی گردید.

راه حل ساده

تنها کافی است زانوهای خود را بالا بیاورید تا بدن از زاویه ۹۰ درجه به ۳۵ درجه تغییر دهد. این کار با قرار دادن یک چهارپایه و در موارد اضطراری و نبود امکانات به وسیله گذاشتن یک دسته روزنامه یا چند مجله در زیر پا ممکن می شود. با بالا آوردن زانوها باعث می شود انسدادی که در حالت نشسته، میان روده بزرگ و مقعد ایجاد می شود از بین رفته و تخلیه کامل روده ها آسان تر انجام شود.

معایب توالت فرنگی

نحوه صحیح نشستن روی توالت فرنگی

ابتلا به بیماری تبخال تناسلی

خبر خوب این است که این توالت بیماریهای مقاربتی مانند سفلیس، سوزاک و ایدز را انتقال نمی دهد. اما قسمت بد ماجرا این است که خطر انتقال بیماری تبخال تناسلی وجود دارد. مطالعات نشان داده اند که بیماری تبخال تناسلی تماس جنسی با فرد آلوده، تماس اندام تناسلی، تماس با حوله خیس و توالت فرنگی آلوده به این ویروس انتقال پیدا می کند.

بیماری تبخال تناسلی بیماری خطرناکی است و می تواند زمینه ساز ابتلا به بیماریهای خطرناک دیگری مانند سرطان شود. به همین دلیل بسیاری از کارشناسان سلامتی هشدار می دهند که هرگز از توالتهای عمومی استفاده نکنید. همچنین خطر انتقال عفونت و انواع قارچ های پوستی در اثر استفاده از این توالت وجود دارد.

انواع توالت فرنگی در مکانیزم تخلیه

مهم ترین نکته در خرید توالت فرنگی توجه به مکانیزم تخلیه آن است. برای اینکه بدانید کدام سیستم تخلیه برای شما مناسب است ویژگی هر کدام را با هم مرور می کنیم:

1 - سیستم تخلیه آبشاری یا ریزشی

سیستم تخلیه ریزشی از قدیمی ترین مکانیزم ها در توالت فرنگی است که اغلب در مدل های دو تکه مشاهده می شود. در این روش آب با فشار از مخزن به لبه بالایی کاسه وارد می شود. در لبه سوراخ هایی قرار دارد که آب از این منافذ به صورت آبشار به پایین سرازیر می شود و تخلیه را انجام می دهد. از معایب روش ریزشی، مصرف زیاد آب و صدای بلند در حین تخلیه است. اما در عوض به دلیل فشار زیاد آب، معمولا مشکلات گرفتگی در خروجی پیش نمی آید.

2 - سیستم تخلیه گردابی

در این سیستم تخلیه، آب از مخزن سیفون وارد کاسه توالت می شود. در کاسه آب با چرخش، به صورت گردابی محیط را تمیز می کند و سپس به سمت خروجی در کف می رود. تخلیه گردابی توالت فرنگی سه عیب دارد: مصرف آب در آن بالا است، گاها امکان گرفتگی وجود دارد و تخلیه زمان نسبتا زیادی طول می کشد. مزیت آن نیز سر و صدای کمتر نسبت به تخلیه آبشاری است.

توالت فرنگی گردابی

تصویر مکانیزم تخلیه گردابی در توالت فرنگی

3 - سیستم تخلیه واترجت یا تک شوتینگ

واترجت از سیستم های جدید است که با شوتینگ تخلیه را انجام می دهد. در این سیستم اولا منافذی در لبه قرار دارند که با ریزش آب دور کاسه را شستشو می دهند. ثانیا آب از کانال به شوتینگی که در عمق کاسه قرار دارد هدایت می شود و عمل تخلیه با فشار انجام می شود. ترکیب دو روش ریزشی و شوتینگ باعث شده تخلیه واترجت هم مصرف آب کمتری داشته باشد و هم قدرت و زمان تخلیه بهبود پیدا کند.

4 - سیستم تخلیه توربو جت یا سه شوتینگ

پیشرفته ترین و بهترین سیستم تخلیه توربوجت است. این روش تقریبا مثل روش واترجت عمل می کند اما با یک تفاوت. گفتیم در تخلیه واترجت شستشوی کاسه با سیستم ریزشی انجام می شود. در توربوجت به جای سیستم ریزشی، دو شوتینگ در بالای کاسه قرار دارند. در واقع شستشوی کاسه با دو شوتینگ بالا انجام می شود و تخلیه با شوتینگ کف. این ویژگی باعث شده مصرف آب در این روش به حداقل برسد، سر و صدا و زمان تخلیه کمتر شود و شستشو به بهترین شکل انجام شود.

انواع توالت فرنگی از نظر تخلیه

انواع روش های تخلیه در توالت فرنگی

انواع توالت فرنگی از نظر نحوه نصب

یک تفاوت دیگر در توالت فرنگی ها مدل ظاهری است، که در نحوه نصب نیز تاثیر می گذارد. توالت فرنگی های رایج بازار در سه مدل یک تکه، دو تکه و وال هنگ ارائه می شوند.

1 - توالت فرنگی یک تکه

این مدل در یک تکه قالب گیری می شود و مخزن و کاسه توالت به هم متصل هستند. توالت فرنگی یک تکه سطح بهداشت بالایی دارد. زیرا درزها کمتر هستند و تمیز کردن بدنه راحت انجام می شود. از نظر ظاهری نیز یکپارچگی و فرم بهتری نسبت به مدل دو تکه دارد.

2 - توالت فرنگی دو تکه

در این مدل مخزن و کاسه توالت از هم جدا هستند و نصب آنها نیز جداگانه انجام می شود. مدل های دو تکه به نگهداری بیشتری نیاز دارند تا آلودگی در درز میان کاسه و مخزن باقی نماند. معمولا قیمت مدل دو تکه کمتر از مدل های دیگر توالت فرنگی است و تنوع قابل قبولی نیز دارد.

3 - توالت فرنگ وال هنگ یا دیواری

وال هنگ جدیدترین و شیک ترین مدل توالت فرنگی است. این مدل پایه ندارد و بر روی دیوار نصب می شود. مخزن توالت در این مدل معمولا درون دیوار قرار می گیرد؛ به همین دلیل حجم بسیار کمتری در سرویس بهداشتی اشغال می شود. این مدل شستشو و نظافت آسانی دارد، به دلیل قرارگیری تجهیزات درون دیوار سر و صدا را به حداقل می رساند، با وجود تجهیزات و استحکامات درون دیوار مقاومت بسیار بالایی دارد، ارتفاع آن قابل تنظیم است و مصرف آب بسیار کمتری دارد.

توالت فرنگی وال هنگ

عکس توالت فرنگی مدل وال هنگ wall hung

4 - توالت فرنگی اتوماتیک

نسل توالت فرنگی های هوشمند نسل جدیدی است که قیمت بالای آن باعث شده تا رده فروش کمتری را به دست آورند. این نوع توالت فرنگی ها دارای سیستم خودشور، ماساژور، بلوتوث، وای فای، موزیک و ... می باشند

دسته بندی بر اساس استحکام و نشیمن توالت فرنگی

در استفاده از توالت فرنگی مهمترین مسئله این می باشد که توالت فرنگی بتواند وزن افراد را تحمل کند لذا در خرید انواع توالت فرنگی توجه نمایید از توالت های با استحکام بالا و لایه های ضخیم تر استفاده کنید.

این امر را می شود از میزان وزن توالت فرنگی حدس زد که هر چه وزن توالت سنگین تر باشد جنس آن مرغوب تر و لایه های آن ضخیم تر می باشد همچنین نشیمن توالت فرنگی برای افراد مهم است پس از بین انواع توالت فرنگی، توالتی را انتخاب کرد که نشیمن آن مناسب افراد باشد.

توالت فرنگی ها بر اساس نشیمنگاه به سه دسته تقسیم می شوند:

توالت فرنگی با نشیمن بیضی: این نوع توالت ها با توجه به بیضی شکل بودن آنها و کاسه بزرگ و کشیده ای که دارند، راحت ترین توالت ها برای افراد می باشد اگر در منزل فضای کافی برای نصب توالت فرنگی دارید حتما این مدل را پیشنهاد می کنیم.

توالت نیمه بیضی: این نوع توالت از توالت های بیضی بزرگ کوچک تر است ولی حالت بیضی خود را حفظ کرده و جای کمتری را اشغال می کند معمولا در جاهایی که محدودیت فضا زیادی نیست می توان از آن ها استفاده نمود.

توالت های دایره ای: این مدل از انواع توالت فرنگی ها از کیفیت کمتری برای نشستن برخوردار هستند بدین صورت که نشستن بر روی این نوع از توالت فرنگی براحتی نشستن بر روی توالت فرنگی های بیضی نیست و افراد مجبور هستند که پای خود را بیش از حد باز کند.

انواع توالت فرنگی از نظر جنس

1 - توالت فرنگی سنگی و چینی

توالت فرنگی های سنگی و چینی به صورت ثابت نصب می شوند و قابلیت جا به جایی ندارند. نصب این توالت ها نیاز به نیروی متخصص دارد. توالت فرنگی های سنگی و چینی معمولا از کیفیت بالایی برخوردار بوده و طول عمر بالایی دارند. این توالت ها همچنین قیمت بیشتری نسبت به سایر توالت ها دارند و به صورت زمینی یا دیواری قابل نصب می باشند.

2 - توالت فرنگی پلاستیکی

توالت فرنگی های پلاستیکی از قیمت پایین تری نسبت به توالت های سنگی و چینی برخوردار می باشند. این توالت ها قابلیت جا به جایی دارند و می توان آن ها را در هر مکانی که لازم بود، قرار داد. توالت فرنگی های پلاستیکی طول عمر و دوام کمتری نسبت به مدل های سنگی دارند.

توالت فرنگی پلاستیکی

توالت فرنگی بیده دار یا خودشور دار

در توالت فرنگی های بیده دار یا خودشور، وسیله ای بر روی توالت نصب می شود و با پاشیدن آب، عمل شستشو را انجام می دهد. این بیده ها در انواع دیجیتالی و مکانیکی موجود می باشند.

در مدل دیجیتالی بیده در کنار نشیمنگاه توالت یک صفحه دیجیتالی با تعدادی دکمه قرار دارد، به وسیله این دکمه ها فشار آب، تنظیم دما و در مدل های پیشرفته تر بیده دیجیتالی قابلیت هایی مثل خشک کن و تنظیم جهت خروج آب نیز وجود دارد وجود دارد، در برخی از مدل های بیده در قسمت خروجی آب فیلترهای ضد میکروب قرار دارد.

توالت فرنگی بیده دار

توالت فرنگی بیده دار یا خودشور و نحوه عملکرد آن

در مدل مکانیکی در انتهای بیده و در محل لوله پخش کننده آب یک دسته یا شیر وجود دارد و زمانی که بخواهید از بیده برای شستشو استفاده کنید شیر یا دسته را باز می کنید و آب با فشار مشخص از سیستم پاچشی خارج و به این ترتیب بدن فرد شستشو می شود.

شما می توانید حتی توالت فرنگی های ساده را خریداری نموده و بیده یا خودشور را نیز به طور جداگانه خریداری نمایید و بر روی توالت فرنگی خود نصب کنید.

نحوه استفاده صحیح از توالت فرنگی

اگر بار اولتان است که از توالت فرنگی استفاده می کنید، آموزش استفاده از توالت فرنگی در ادامه مرحله به مرحله بیان شده است:

  • ابتدا محل نشستن خود را با یک دستمال کاغذی تمیز کنید.
  • قبل از نشستن روی کاسه توالت فرنگی را کاور مخصوص یا دستمال کاغذی قرار دهید.
  • سپس شلوار خود را تا زانو پایین بدهید و بعد کمی پاهای خود را از هم باز کنید.
  • بعد پشت به فلاش تانک بر روی توالت بنشینید.
  • بهتر است در نحوه استفاده از توالت فرنگی به صورت 90 درجه ننشینید و کمی خود را به سمت جلو خم کنید تا عمل تخلیه روده ها و دفع مزاج ساده تر انجام گیرد و روده ها بتوانند راحت تر خالی شوند.

توالت فرنگی یک تکه بخریم یا دو تکه؟

توالت فرنگی ها به طور معمول به صورت یک تکه و یا دو تکه ساخته می شوند؛ البته بیشتر آن ها دو تکه هستند. در این نوع توالت ها کاسه به مخزن پیچ می شود. اگر می خواهید در هزینه های خود صرفه جویی داشته باشید، برای خرید توالت فرنگی ارزان، ما نوع دو تکه آن را به شما پیشنهاد می کنیم.

لازم به ذکر است که از نظر بهداشتی تمیز کردن توالت های یک تکه آسان تر است. درصورتی که حمل و نقل توالت یک تکه سخت تر از توالت دو تکه می باشد اما از نظر نصب، نصب توالت یک تکه آسان تر است.

فرق توالت فرنگی یک تکه و دو نکه

فرق توالت فرنگی 1 تکه و 2 تکه

مقایسه کلی توالت فرنگی یک تکه و دو تکه

  • ارتفاع توالت فرنگی دو تکه بیشتر از یک تکه است.
  • حمل و نقل توالت فرنگی دو تکه آسان تر از یک تکه می باشد.
  • قیمت توالت فرنگی دو تکه پایین تر از یک تکه می باشد.
  • تمیز کردن توالت فرنگی یک تکه راحت تر از دو تکه است.
  • نصب توالت فرنگی یک تکه ساده تر از دو تکه می باشد.
  • مصرف آب هر دو یک اندازه است.

نحوه شستن خود در توالت فرنگی و طهارت گرفتن

مسئله طهارت گرفتن و نحوه شستن خود در توالت فرنگی، مهم ترین معضل افراد در هنگام استفاده از آن ها است. نحوه شستن خود در دستشویی فرنگی ها به 3 صورت است:

  • استفاده از بیده خودشور : برخی از توالت های فرنگی دارای بیده خودشور هستند که درون لبه توالت فرنگی تعبیه شده و عملیات پاشش آب را برای شستشو انجام می دهد.
  • استفاده از شلنگ آب : برای طهارت گرفتن لازم است مقداری خود را از روی سنگ بلند و با عبور شلنگ از میان پاهای خود به سادگی و در حالتی که کمی خود را از روی سنگ بلند کردید و اصطلاحا نیم خیز شدید طهارت بگیرید.
  • استفاده از دستمال : برخی از توالت فرنگی ها نه بیده دارند و نه شلنگ برای طهارت گرفتن. این امر در کشورهای اروپایی و خارج بسیار طبیعی است که نحوه استفاده از توالت فرنگی آنها به این گونه است که پس از اتمام کار با یک دستمال کاغذی یا دستمال مرطوب خود را تمیز می کنند.

آکس توالت فرنگی چیست؟

فضای سرویس بهداشتی که در اختیار شما قرار می گیرد می تواند بزرگتر یا کوچکتر باشد و شما با در نظر داشت این مساله باید اندازه آکس مناسبی را برای توالت فرنگی در نظر بگیرید. آکس در واقع به فاصله لوله خروجی توالت فرنگی تا لبه دیوار پشتی گفته می شود. اگر آکس توالت فرنگی که می خرید با فضای شما همخوانی نداشته باشد در نصب به مشکل می خورید. توالت فرنگی که انتخاب می کنید باید دارای آکس کمتر یا مساوی با فضای شما باشد.

آکس توالت فرنگی

تصویر آکس توالت فرنگی Ax toilet

توالت فرنگی بهتر است یا توالت ایرانی

انتخاب نوع توالت باید بر طبق شرایط شما باشد. می توانید از راهنمایی زیر برای خرید توالت کمک بگیرید:

توالت فرنگی بهتر است یا توالت ایرانی

توالت فرنگی: در صورت داشتن بیماری های مفصلی، پادرد و زانو درد، دیسک و آرتروز، سن بالا، انجام جراحی، بخصوص در بخش شکم و پایین تنه توالت فرنگی بخرید.

توالت ایرانی: در صورت مشکلات روده و گوارش، یبوست از مدل ایرانی استفاده کنید. همچنین برای جلوگیری از بیماری های پوستی و قارچی، بهتر است در مکان های عمومی به جای توالت فرنگی از ایرانی استفاده شود.

پیشنهاد مطالعه » راهنمای خرید توالت فرنگی کودک

راهنمای انتخاب و خرید توالت فرنگی

اگر به فروشگاه های عرضه تجهیزات بهداشتی مراجعه کنید بی شک با برندها و مدل های گوناگون رو به رو خواهید شد که هر کدام مزایا و قابلیت های خاص خود را دارند. گاهی اوقات ممکن است دچار سردرگمی شده و انتخاب برای شما سخت شود.

اگر با تحقیق و بررسی نسبت به خرید اقدام کنید مسلماً مدل های مختلف توالت فرنگی را پیدا نموده و با ویژگی های آن آشنا می شوید؛ از این رو قصد داریم در این بخش از مقاله تمام آنچه که هنگام خرید این وسیله ضروری برای دستشویی یا حمام نیاز دارید را برای شما شرح دهیم. با آگاهی از آن ها به راحتی می توانید محصولی با کیفیت و ایده آل داشته و سال ها از کارایی و زیبایی آن لذت ببرید.

ابعاد توالت فرنگی

این تجهیزات بهداشتی در ابعاد استاندارد ساخته شده و در اختیار مشتریان قرار می گیرند. بنابراین با توجه به فضای حمام یا توالت و فردی که قرار است از آن استفاده کند باید نسبت به خرید سایز مناسب اقدام کرد. هر کشور ارگونومی خاص خود را برای طراحی و ساخت توالت فرنگی استفاده می کند که بر اساس سلیقه و قد و قامت افراد می باشد.

بررسی فضای سرویس بهداشتی برای قراردادن توالت فرنگی

یکی از مهم ترین نکاتی که لازم است، پیش از خرید توالت فرنگی آن را در نظر بگیرید، فضایی که قرار است توالت فرنگی در آن قرار گیرد. بدیهی است، راحت بودن هنگام استفاده از توالت مهم است. برای تحقق این مسئله بهتر است، فاصله توالت فرنگی از اشیا پیرامون خود مانند دیوار، روشور و … حداقل ۳۸ سانتی متر باشد. البته اگر فضای بیشتری در سرویس بهداشتی یا حمام وجود دارد، می توانید فاصله ۴۶ سانتی متر را هم برای نصب توالت فرنگی درنظر بگیرید.

بنابراین اول وسعت فضای سرویس بهداشتی و حمام را اندازه گیری کنید، پس از آن توالت مورد نظر را انتخاب کنید. درغیر اینصورت ممکن است، توالت فرنگی بخرید که به دلیل فضای کم هنگام استفاده راحت نباشید.

استفاده از توالت فرنگی

راهنمای خرید اینترنتی انواع توالت فرنگی

میزان مصرف آب و سازگاری با محیط زیست

در حال حاضر به علت مشکلات ناشی از کمبود آب، تمهیدات ویژه جهت صرفه جویی در مصرف آن اندیشیده می شود. به همین دلیل افراد تمایل خاصی به انتخاب وسایل و تجهیزات کم مصرف پیدا کرده اند. بهترین توالت فرنگی ها مدل هایی می باشند که نه تنها مصرف آب را به حداقل رسانده، بلکه از موادی ساخته می شوند که به محیط زیست آسیب نخواهند رساند.

آن ها هنگام تحلیه آب کمتری استفاده می کنند و به میزان قابل توجه منجر به کاهش هزینه های مصرف آب می شوند. برخی از آن ها آنتی باکتریال هستند و آلودگی را به خود جذب نمی کنند، در نتیجه سلامتی مصرف کننده را تهدید نخواهند کرد. این مدل ها با کمترین ماده شوینده از هر نوع باکتری پاک می شوند و نظافت را برای فضای مورد نظر به ارمغان می آورند.

رنگ توالت فرنگی

اصولاًً اکثر محصولاتی که در بازار وجود دارند به رنگ سفید تولید شده اند اما در سایر کشورها توالت فرنگی در رنگ های مختلف به بازار عرضه و در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

اگر امکان خرید این وسیله هماهنگ با رنگ دکوراسیون حمام یا سرویس بهداشتی برای شما وجود دارد می توانید نوع رنگی آن را خریداری کرده و از زیبایی و هارمونی رنگ آن با سایر المان ها لذت ببرید.

بهترین مدلهای توالت فرنگی

عکس توالت فرنگی یا دستشویی فرنگی

جنس توالت فرنگی

این تجهیزات با توجه به مکان قابل استفاده و کاربرد از جنس های مختلفی ساخته می شوند که رایج ترین آن ها سرامیک با لعاب است. ضخامت لعاب در زیبایی، کاربرد و قیمت توالت فرنگی تاثیرگذار است، زیرا این وسیله سال ها مورد استفاده قرار می گیرد و باید از مرغوب ترین و با کیفیت ترین متریال ها در ساخت آن استفاده شود.

نشیمنگاه و درب توالت فرنگی

توالت فرنگی ها در اشکال مربعی، بیضی و دایره ای ساخته می شوند که از بین آن ها نشیمنگاه مدل های بیضی و مربعی کشیده تر بوده و فرد راحت تر از آن استفاده می کند. این مدل ها هر چند فضای بیشتری اشغال می کنند اما آسایش را برای مصرف کننده به ارمغان می آورند. بهترین درب نیز مدل های معمولی یا مدل هایی هستند که آهسته باز و بسته می شوند.

میزان تولید صدا

هنگام خرید این وسیله بهداشتی به میزان سر و صدای سیفون آن توجه کنید. برخی از مدل ها هنگام تخلیه آب سر و صدای زیادی تولید می کنند، بنابراین برای داشتن آسایش بیشتر نمونه کم صدا را خریداری کنید.

بهترین مدلهای توالت فرنگی

قدرت سیفون

بهترین و کارآمدترین توالت فرنگی مدلی است که سیفون آن به خوبی فاضلاب را به لوله تخلیه منتقل نماید و با قدرت خود مانع از گرفتگی لوله شود. بنابراین این نکته را نیز مد نظر قرار دهید و هنگام خرید به آن دقت کنید.

ارتفاع توالت

ارتفاعی را انتخاب کنید که هنگام نشستن و بلند شدن راحت باشید. کاسه های استاندارد اصولاً نیم متر ارتفاع دارند اما برخی مدل ها با ارتفاع 60 سانتی متر نیز ساخته می شوند. مورد دوم برای افرادی که از کمردرد رنج می برند بهتر است.

پاسخ کوتاه به سوالات پر تکرار
قیمت انواع توالت فرنگی چند است؟
قیمت توالت فرنگی به عوامل مختلفی همچون برند شرکت سازنده، جنس بدنه، سیستم و سرعت تخلیه، سیستم فلاش، حجم آب مصرفی، وزن و ابعاد و سایر امکانات آن بستگی دارد، اما به طور معمول قیمت توالت فرنگی از 200 هزار تومان تا 5 میلیون تومان می باشد.
بهترین برند های تولید کننده توالت فرنگی کدامند؟
از برندهای خارجی تولید کننده توالت فرنگی می توان به مارک های TOTO - Kohler - Duravit - Globo - American standard اشاره کرد و در بین برندهای ایرانی چینی کرد، گلسار، مینا، گاتریا، مروارید و پارس سرام از معرف ترین ها هستند.
تاریخ به روز رسانی : 1402/07/01
محصولات مرتبطمحصولات مرتبط
توالت فرنگی یک زمانه توربو جت مدل کاتیا
توالت فرنگی یک زمانه توربو جت مدل کاتیا
توالت فرنگی دو زمانه مروارید مدل مگا
توالت فرنگی دو زمانه مروارید مدل مگا
توالت فرنگی چینی کرد مدل دافنه
توالت فرنگی چینی کرد مدل دافنه
توالت فرنگی دو زمانه فلورا مدل شقایق
توالت فرنگی دو زمانه فلورا مدل شقایق
توالت فرنگی دو زمانه انیکس مدل مروارید
توالت فرنگی دو زمانه انیکس مدل مروارید
توالت فرنگی تاشو مدل گالوانیزه
توالت فرنگی تاشو مدل گالوانیزه
توالت فرنگی قابل حمل ناصر پلاستیک مدل Nas33
توالت فرنگی قابل حمل ناصر پلاستیک مدل Nas33
توالت فرنگی تمام پلاستیکی کابوک مدل k-405
توالت فرنگی تمام پلاستیکی کابوک مدل k-405
نظرات ارسال نظر، پیشنهاد و تجربه شخصی شما درباره مطلب بالا
کلیه حقوق متعلق به وب سایت طوطی کالا است و کپی برداری با ذکر منبع مانعی ندارد