منو

تنور برقی خانگی | بررسی کاربردهای آن + معرفی بهترین مدلها

تنور برقی یکی از وسایل آشپزخانه است که جهت پخت نان و مواد غذایی استفاده می شود. استفاده از این وسیله، فعالیت آشپزی را برای بسیاری از افراد لذت بخش کرده است. در ادامه مقاله با طوطی کالا همراه باشید تا شما را با نحوه عملکرد، مزایا، نکات مهم قبل از خرید و راهنمای نگهداری از آن آشنا کنیم.

تنور برقی

عکس تنور برقی گرد خانگی رومیزی

تنور برقی خانگی چیست؟

تنور برقی یکی از موارد جالب توجهی است که ممکن است در آشپزخانه شما مورد نیاز نباشد اما وجود آن می تواند آشپزخانه را متنوع و جذاب کند. ساختار تنور برقی بسیار ساده است. این بدان معناست که شما به هیچ وجه با تجهیزات پیچیده سر و کار ندارید و استفاده از آن به مهارت و تجربه خاصی در پخت و پز نیاز ندارد.

این تنور یک سطح محدب است که با پخش خمیر روی آن گرما به خمیر منتقل شده و پخته می شود. از آنجا که دستگاه از طریق برق کار می کند، به سرعت گرم می شود و می تواند نان های خوشمزه ای را در عرض چند دقیقه به شما تحویل دهد.

مزایا و کاربرد تنور برقی چیست؟

  • با خرید این محصول، دیگر نیازی به انتظار کشیدن در صف های طولانی نانوایی نیست.
  • شما به راحتی و در هر مکانی می توانید نان مورد علاقه خود را پخت کنید.
  • شما با تهیه این وسیله می توانید از بهداشت کامل در فرآیند پخت نان، اطمینان کسب نمایید.
  • این وسیله برای کسانی که علاقه مند به پخت نان به صورت حرفه ای هستند، مفید و کاربردی است.
  • تنورهای برقی، مصرف انرژی بالایی دارند.
  • این وسیله از سیستم اتوماتیک برخوردار است که به موقع از برشتگی بیش از حد نان هنگام پخت جلوگیری می کند.
  • امکان پخت کیک، شیرینی و سایر مواد غذایی در بعضی مدل های این محصول وجود دارد.
  • تنورهای برقی از برنامه های پخت متنوع در زمینه تهیه نان برخوردار هستند.

عکس نان پز خانگی

عکس نان پز خانگی گرد

تنور برقی چگونه کار می کند؟

همان طور که گفته شد، تنور برقی دارای سطحی محدب است که به کمک الکتریسیته داغ می شود و با تهیه انواع خمیر و کشیدن خمیر روی این سطح محدب می توان نان ها و مواد غذایی مختلفی مانند خمیر پیتزا را آماده کرد. شیوه عملکرد این دستگاه به گونه ای است که بعد از اتصال آن به برق، سریع و تند داغ می شود و المنت هایی که در زیر و بالای صفحه محدب تنور برقی وجود دارند، شروع به گرم و داغ شدن می کنند.

با داغ شدن المنت ها، حرارت به صفحه محدب هم منتقل می شود و لایه خمیری که روی آن قرار گرفته، خیلی ساده و سریع می پزد. اصلا لازم نیست که نگران چسبیدن خمیر به سطح محدب دستگاه باشید. چون این سطح، جنسی نچسب دارد و به راحتی می توانید نان و مواد دیگر را از آن جدا کنید. نچسب بودن سطح تنور برقی به شما کمک می کند تا وسیله را راحت و بدون دردسر بشویید. پس همیشه هم نچسب بودن بد نیست!

بهترین مدلهای تنور برقی

مقایسه تنور برقی خانگی با سایر روش های پخت و پز در منزل

همانطوری که اشاره شد، تنور برقی خانگی یک وسیله پخت و پز است که برای آشپزی در منزل استفاده می شود. این تنور با استفاده از برق عمل می کند و در مقایسه با روش های پخت و پز دیگر مانند گاز، راحت تر و سریع تر می باشد. همچنین، تنور برقی خانگی از نظر ایمنی، سادگی و دقت در دمای پخت بهتر است.

تنور برقی خانگی دارای بخش های مختلفی مانند قابلیت تنظیم دما، تایمر، بخارپز، گریل و ... است. با این حال، برای استفاده بهینه از این وسیله، باید دستورالعمل های استفاده را به دقت دنبال کرد. به عنوان مثال، باید قبل از شروع به کار، تنور را به دقت پاک کرد و مطمئن شد که هیچ خطری وجود ندارد. همچنین، در هنگام استفاده، باید دمای مناسب را انتخاب کرد و زمان پخت را به دقت تنظیم کرد.

اما باید دقت کرد که تنور برقی خانگی مصرف برق زیادی دارد و باید مطمئن شد که از دستگاه بهینه استفاده می شود. به طور کلی، تنور برقی خانگی یک وسیله مفید و عملی برای پخت و پز در منزل است. با توجه به نکات لازم و دستورالعمل های استفاده، می توانید از این وسیله به بهترین شکل استفاده کنید.

نکات مهم قبل از خرید تنور برقی

همانطور که می دانیم آگاهی از ویژگی های محصول، پیش شرط یک خرید موفق است. در ابتدا شما به عنوان خریدار باید با بررسی همه جانبه نسبت به مزایا، معایب و همینطور ویژگی های کلی جهت خرید با کیفیت ترین محصول اقدام نمایید.

میزان مصرف انرژی تنور برقی

مهمترین نکته ای که هنگام خرید تنور برقی باید در نظر بگیرید، توجه به میزان انرژی مصرفی است. قبل از خرید به میزان انرژی مصرفی که روی محصول درج شده است، نگاهی بیندازید. معمولا این دستگاه ها، حدود 1800 وات توان دارند. اگرچه تنورهای برقی به وسیله برق کار می کنند اما یکی از ویژگی های مهم این محصولات این است که انرژی مصرفی بالایی ندارند.

نان خانگی

عکس نان خانگی پخته شده با تنور خانگی

جنس تنور برقی

توجه به جنس محصول از نکات مهم کلیدی قبل از خرید است. هنگام تهیه تنور برقی، این مورد را مد نظر داشته باشید که جنس صفحه برآمده محصول از تفلون باشد، زیرا ویژگی نچسب بودن آن باعث می شود که خمیر به آن نچسبد و به راحتی جدا شود.

نحوه عملکرد تنور برقی

مهمترین قسمتی که قبل از خرید باید نسبت به آن آگاهی داشته باشید در مورد نحوه عملکرد دستگاه است. حتما با طرز کار محصول آشنایی پیدا کنید. در این زمینه می توانید از فروشنده مورد نظر درباره نحوه استفاده از تنور برقی اطلاعات کسب نمایید.

راهنمای خرید تنور برقی

تصویر پخت پیتزا داخل تنور برقی گرد اتوماتیک

مدل تنور برقی خانگی

قبل از خرید حتما نسبت به مدل های متنوع این محصول آگاهی کسب کنید. ناگفته نماند که طراحی بعضی مدل های تنور برقی به گونه ای است که بسیاری از افراد از آنها جهت پخت نان و از مدل های دیگر جهت پخت کیک، شیرینی و مواد غذایی دیگر استفاده می کنند.

سایز و اندازه تنور

قبل از خرید محصول، نسبت به سایز و اندازه های آن آگاه باشید. همانطور که می دانیم این محصول در ابعاد مختلفی تولید و به بازار عرضه می شود. فضای نگهداری از تنور برقی را در منزلتان مشخص کنید و با توجه به در نظر گرفتن همه جوانب، جهت خرید این وسیله جذاب اقدام نمایید.

امکانات تنور برقی

تنور برقی خانگی با امکانات مختلفی مانند تایمر، گریل، بخارپز و ... عرضه می شود. باید به دنبال تنوری با امکانات مناسب برای نیاز خود باشید.

قابلیتتنظیم دما

قابلیت تنظیم دما در تنور برقی خانگی بسیار مهم است زیرا در پخت و پز غذاهای مختلف، دمای مناسب برای هر نوع غذا متفاوت است. برای مثال، برای پخت گوشت قرمز، دمای بالاتری نسبت به پخت مرغ یا ماهی لازم است.

در صورتی که تنور برقی خانگی دارای قابلیت تنظیم دما باشد، شما می توانید دمای مناسب را برای هر نوع غذا تنظیم کنید و به بهترین شکل از آن استفاده کنید. بنابراین، در انتخاب تنور برقی خانگی، باید به این نکته توجه کنید که آیا این تنور دارای قابلیت تنظیم دما است یا خیر.

انواع تنور برقی

تنور برقی خانگی نان

تجربیات استفاده کنندگان

تجربیات کاربران در استفاده از محصول، راهنمای مناسبی جهت خرید آن است، زیرا از این طریق شما با ویژگی های کلی و معایب این وسیله برقی آشنا می شوید و می توانید جهت خرید آن بهترین تصمیم ممکن را بگیرید.

قیمت تنور برقی

مهمترین نکته هنگام خرید محصول، توجه به قیمت آن است. تنورهای برقی با توجه به طراحی و مدل های مختلف، قیمت های متفاوتی دارند. توجه داشته باشید که خرید این کالا هیچ گونه ضرورتی ندارد. اما اگر تمایل به پخت نان یا هرگونه مواد غذایی به صورت حرفه ای هستید، باید جهت خرید آن مقداری هزینه کنید.

روش های نگهداری از تنور برقی

  • روش نگهداری از این محصول بسیار آسان است، زیرا شما می توانید به راحتی بعد از استفاده، از یک پارچه مرطوب جهت پاک کردن سطح آن استفاده نمایید.
  • لوازم جانبی بعضی مدل های این محصول از قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی برخوردار هستند.

تنور برقی

کلام آخر

همان طور که در ابتدای مقاله هم گفته شد، خرید تنور برقی از ضروریات آشپزخانه نیست اما می تواند به متنوع کردن فرایند آشپزی و غذاهایی که می پزید، کمک کند. فقط نان لواش نیست که با تنور برقی به خوبی پخته می شود، انواع و اقسام غذاهای ایتالیایی، مکزیکی، عربی و ... هم نیاز به خمیرهایی دارند که به کمک تنور برقی به راحتی می توان آنها را آماده کرد.

پیشنهاد مطالعه : کرپ ساز چیست؟

پاسخ کوتاه به سوالات پر تکرار
قیمت انواع تنور برقی چند است؟
قیمت انواع تنور برقی به عواملی همچون برند شرکت سازنده، جنس بدنه تنور، ابعاد و وزن، نوع المنت ها، جنس صفحه تنور و ... بستگی دارد، اما در حالت کلی رنج قیمت تنور برقی از 600 هزار تومان تا 2 الی 3 میلیون تومان می باشد.
بهترین مارک تنور برقی کدام است؟
امروزه برندهای مختلفی اقدام به ارائه تنورهای برقی نموده اند. این بین برخی از مارک ها چون مباشی، پرینسس، رویال استار و ضیافت عملکرد بهتری دارند.
تاریخ به روز رسانی : 1402/05/16
محصولات مرتبطمحصولات مرتبط
تنور برقی ضیافت مدل norsha
تنور برقی ضیافت مدل norsha
تنور برقی فیرین کد FIRIN 28
تنور برقی فیرین کد FIRIN 28
تنور برقی نوبل مدل فر NO100
تنور برقی نوبل مدل فر NO100
تنور برقی مدل Yuvarlak Firin 2021
تنور برقی مدل Yuvarlak Firin 2021
تنور برقی پارس پیدن مدل Golfer
تنور برقی پارس پیدن مدل Golfer
نظرات ارسال نظر، پیشنهاد و تجربه شخصی شما درباره مطلب بالا
کلیه حقوق متعلق به وب سایت طوطی کالا است و کپی برداری با ذکر منبع مانعی ندارد