منو

تقویت کننده مژه چیست و طرز استفاده از آن چگونه است؟

داشتن ابروها و مژه های پرپشت همواره یکی از معیارهای جذابیت بوده و است. ابروهای پرپشت و پهن باعث جذابیت دو چندان چشمان شما و در نتیجه زیبایی نگاه شما می شود و مژه های پر و سالم نیز باعث چشمگیرتر شدن کل صورت و جوان تر به نظر رسیدن چهره شما خواهد شد. برای به دست آوردن این جذابیت تنها کافی است حواستان به رشد اندازه ابرو و مژه هایتان باشد.

همه ما تا حدودی با ترفندهای پرتر و بلندتر نشان دادن مژه آشنا هستیم. استفاده از وسایلی چون ریمل، مژه مصنوعی یا انجام اکستنشن و میکروبیلدینگ راه هایی برای پرتر شدن و زیباتر شدن مژه هستند. اما این ها روش های دائمی نیستند و به طور طبیعی باعث رشد موهای مژه و ابرو نمی شوند و حتی ممکن است در دراز مدت آسیب های جدی به مژه ها وارد نماید.

راهنمای خرید تقویت کننده مژه

راهنمای خرید تقویت کننده مژه

محصولات تقویت کننده مژه و ابرو به رشد این موهای ظریف و حساس کمک می کنند و موجب زیباتر شدن و طبیعی بودن آن ها می شوند. در این مقاله از طوطی کالا به بررسی انواع تقویت کننده مژه و نحوه عملکرد و تاثیر آنها خواهیم پرداخت و مزایا و مضرات احتمالی استفاده از این محصولات را نیز خواهیم گفت و در انتها بهترین برندهای تولی کننده تقویت کننده مژه و ابرو را معرفی خواهیم کرد، پس تا انتها با ما همراه باشید.

تقویت کننده مژه چیست؟

تقویت کننده مژه یا پلک ترکیبی از انواع ویتامین ها، پروتئین ها و برخی دیگر از ترکیبات شیمیایی می باشد که برای تقویت رشد و استحکام مژه ها استفاده می شود. این نوع محصولات آرایشی و بهداشتی در سال ها اخیر به گزینه ای جذاب برای کسانی تبدیل شده اند که تمایل دارند تا بدون استفاده از روش های مصنوعی مژه های خود را تقویت نمایند و زیبایی خود را افزایش دهند.

انواع تقویت کننده مژه

محصولات تقویت کننده پلک در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می شوند که می توانید بنا به سلیقه خود یکی از آنها را انتخاب کنید. انواع تقویت کننده های مژه عبارتند از:

  • سرم تقویت کننده مژه
  • محلول تقویت کننده مژه
  • لوسیون تقویت کننده مژه
  • ژل تقویت کننده مژه
  • ریمل تقویت کننده مژه
  • اسپری تقویت کننده مژه
  • فوم محرک رشد و تقویت کننده مژه

انواع تقویت کننده مژه

عکس انواع تقویت کننده مژه

سرم تقویت کننده ابرو و مژه

یکی از محصولات پر طرفدار در میان خانم ها سرم های تقویت کننده است. سرم های تقویتی، دارای آمینو اسیدها و ویتامین هایی هستند که استحکام و فاز رشد مژه و ابرو را در محل رویش افزایش می دهند و از ریزش آن ها نیز جلوگیری می کنند. همچنین استفاده طولانی مدت از سرم ها رنگ مژه و ابرو را تغییر نمی دهد.

محلول تقویت کننده مژه

محلول تقویت کننده به علت دارا بودن انواع ویتامین از ریزش تار های مژه و ابرو جلوگیری می کند و باعث تقویت و ریشه می شود.

کرم تقویت کننده مژه و ابرو

کرم ها ریشه موی ابرو و مژه را ضخیم تر می کنند و تا حد زیادی مانع از ریزش مو می شوند. به دلیل اینکه غلیظ هستند مدت زمان بیشتری روی پوست می مانند و بیشتر جذب پوست می شوند.

ریمل تقویت کننده

این محصول که به عنوان تقویت کننده مژه و مو شناخته می شود، به دلیل کاربرد آسانی که دارد از محبوبیت زیادی بین خانم ها برخوردار است. انواع مختلف ریمل مو و مژه علاوه بر زیبایی، باعث تقویت ریشه موها و پر پشت شدنشان می شود. با استفاده از این محصول، می توان مواد مغذی و محرک رشد را به فولیکول مو و مژه رساند و از ریزش آن ها جلوگیری کرد.

توجه داشته باشید که در صورت تهیه تمامی این محصولات از برندهای معتبر و با کیفیت، می توانند روی تقویت مژه های اثر گذاری مثبتی داشته باشند. معمولا تقویت کننده های مژه دارای ویتامین های مختلف هستند که برای رشد و تقویت مژه و ابرو، بسیار موثر است.

پیشنهاد مطالعه » ریمل حجم دهنده مژه چیست؟

ریمل تقویت کننده مژه

عکس ریمل تقویت کننده مژه

چه عواملی باعث ریزش و کم پشت شدن مژه ها می شود؟

عوامل زیادی دست به دست هم می دهند تا مژه ها کوتاه شوند و ریزش پیدا کنند. مهم ترین آن ها عبارتند از؛ ژنتیک و وراثت، کمبود مواد مغذی در بدن، مالیدن چشم ها به طور مداوم، استفاده از داروهای مضر مانند شیمی درمانی، زیاد بالا بردن ابرو و فشار به ریشه آن و مهم تر از همه محصولات آرایشی بی کیفیتی که روی آن ها می زنید!

با افزایش سن نیز معمولا پلک یا مژه ها طراوت خود را از دست داده و توانایی بازسازی فولیکول های مژه، کاهش می یابد. در نتیجه مژه ها روز به روز ضعیف تر و نازک تر می شوند بنابراین احتیاج به رسیدگی و تقویت دارند.

نحوه عملکرد تقویت کننده های مژه چگونه است؟

در تولید این محصولات از ترکیبات قوی مانند پپتید، ویتامین ها، بیوتین و اسید آمینه ها استفاده شده است که باعث تحریک فولیکول های مو می شوند؛ بنابراین، زمانی که مژه و ابروهایمان را با این محصولات تقویت می کنیم؛ آن ها مواد مغذی لازم را برای رشد ضخیم تر و بلندتر شدن را خواهند داشت.

قبل و بعد تقویت کننده مژه

قبل و بعد استفاده از تقویت کننده مژه

با استفاده مداوم و منظم بهترین تقویت کننده مژه و ابرو آرزوی داشتن مژه و ابروهای ضخیم و پرپشت برایتان ممکن می شود.

تقویت کننده مژه و ابرو چقدر طول می کشد تا اثر کند؟

نتایج حاصل از تقویت کننده های مژه و ابرو آنی و بلافاصله نیست و باید صیور باشید و حوصله کنید! حتی اگر از باکیفیت ترین برندها و بهترین تقویت کننده مژه و ابرو استفاده کنید. باید به طور مرتب و منظم و روزانه از تقویت کننده مژه استفاده کنید تا کم کم نتایج حاصل از آن ها را ببینید. هر صبح یا هر شب قبل از خواب به مژه و ابروهایتان تقویت کننده بزنید.

مدت زمان دیدن نتایج بستگی به این دارد که بدن شما چه واکنشی نسبت به تقویت کننده مژه نشان می دهد، بعضی ها ممکن است در عرض یک ماه به نتیجه برسند اما بعضی دیگر به سه تا چهار ماه زمان نیاز دارند تا به طور کامل رشد مژه و یا ابروی خود را ببینند. پس زود نا امید نشوید و منتظر رسیدن به نتایج عالی باشید.

عوامل موثر در اثرگذاری سرم تقویت مژه

اثرگذاری تقویت کننده مژه به یک سری عوامل بستگی دارد که در ادامه با آن ها آشنا می شویم.

1 - سن : با افزایش سن، سرعت رشد مژه کمتر خواهد شد. در نتیجه، ممکن است تاثیر تقویت کننده مژه کندتر باشد. اما ناراحت نباشید! تنها کاری که باید انجام دهید استفاده مداوم از سرم تقویت مژه است. اگر سرم را روزی دو بار به چشمان خود بمالید، چرخه رشد سرعت می یابد.

دختر زیبا در حال ریمل زدن

عکس تقویت مژه توسط دختر جوان

2 - اکستنشن مژه : یکی از نگرانی های اصلی در کاربرد تقویت کننده مژه، اکستنشن است. این سوال پیش می آید که با وجود اکستنشن آیا می توان از تقویت کننده مژه استفاده کرد؟ خبر خوب این است که بله! این امکان وجود دارد.

3 - رنگ چشم : تقویت کننده مژه ممکن است رنگ چشم را تغییر دهد و این به مواد تشکیل دهنده سرم و رنگ چشم بستگی دارد. برخی از سرم های تقویت کننده مژه، حاوی bimatoprost یا prostaglandin هستند. این مواد در اکثر قطره های چشم برای درمان گلوکوم (آب سیاه، نوعی بیماری چشمی است)، یافت می شود و می تواند به مقدار بسیار جزئی رنگ چشم را تغییر دهد.

بنابراین اگر بهترین تقویت کننده مژه شما، حاوی bimatoprost یا prostaglandin باشد، می تواند رنگ چشم های خاکستری، فندقی، سبز، عسلی را تغییر دهد و تیره تر کند. اما رنگ چشمان آبی را به دلیل سطح ملانین پایین، تغییر نخواهد داد. برای جلوگیری از هر گونه عارضه جانبی بهتر است در ابتدا مواد تشکیل دهنده موجود در سرم را بررسی کنید و در مورد عوارض جانبی احتمالی آن ها بخوانید، روش آسان تر این است که با یک چشم پزشک متخصص مشورت کنید.

مواد تشکیل دهنده تقویت کننده مژه

  • بیماتوپروست می تواند با افزایش دوره رشد باعث شود مژه های شما زمان بیشتری را برای رشد داشته باشند، در اینصورت دوره رشد به بهترین شکل مسیر خود را طی می کند.
  • شبدر قرمز هم به علت وجود خواص آنتی اکسیدانی می تواند گردش خون در ریشه مژه ها را افزایش دهد و زمینه ساز تقویت آن ها شود. از دیگر ویژگی های شبدر قرمز مهار رادیکال های آزاد است.
  • نیاسینامید هم در رنگ سازی نقش دارد و به این ترتیب تیرگی مژه ها با آن ارتباط مستقیمی دارد و وجود چنین موادی در تولید انواع ریمل از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین نیاسینامید موجب می شود تبخیر آب مژه ها کاهش یابد و در نتیجه آبرسانی به مژ ه ها به شکل بهتری انجام شود.
  • پانتول از دیگر موادی است که در ترکیب ریمل هایی با کیفیت بالا به کار می رود. این ماده تأثیر بسزایی در تقویت آبرسانی دارد و یکی از عوامل مهم در انرژی رسانی به ریشه های مژه است.
  • ویتامین B7 به همراه اسیدهای آمینه در پروتئین سازی نقش بسیاری دارند که این امر می تواند زمینه ساز رشد و تقویت مژه ها شود.
  • همچنین آلوئه ورا از دیگر ترکیبات موجود در چنین محصولاتی است که توانایی رطوبت رسانی را دارد.

سرم تقویت کننده مژه

تقویت کننده مژه باعث پرپشت شدن مژه ها می شود

ویژگی های تقویت کننده مژه

  1. موجب افزایش استحکام و ضخامت مژه ها می شود
  2. رشد مجدد تارهای مژه را به همراه دارد
  3. درمان ریزش سکه ایی مژه
  4. بازسازی و ترمیم مژه های آسیب دیده
  5. غنی از پپتیدها و ویتامین های تقویت کننده مژه
  6. رطوبت رسانی مناسب و افزایش الاستیسیته مژه ها
  7. افزایش تیرگی مژه ها
  8. افزایش طول مژه ها
  9. حصول نتیجه در سریعترین زمان ممکن برای رشد مژه

مضرات استفاده از تقویت کننده مژه و ابرو

چشم ها و ابروها بسیار حساس هستند و ممکن است در اثر استفاده محصول بی کیفیت و نامناسب ریزش پیدا کنند و دچار قرمزی و خارش شوند. اگر بعد از استفاده از محصول بدنتان نسبت به آن واکنش بدی نشان داد و دچار سوزش، خارش و یا قرمزی شدید، استفاده از محصول را متوقف کنید.

از دیگر عوارض احتمالی تقویت کننده مژه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تار شدن دید
  • خشکی چشم
  • تیره شدن رنگ مژه ها
  • تغییر رنگ قرنیه (تیره شدن رنگ قرنیه)
  • رویش مو در قسمت هایی از پوست صورت که با این ماده بطور اتفاقی مواجه شده اند

مراحل تقویت پلک

عکس تاثیر تقویت کننده مژه پس از 30 روز

طرز استفاده از تقویت کننده های مژه

ابتدا دست های خود را شسته و تمییز کنید. سپس مژه ها را تمیز نموده و مواد آرایشی بر روی آن را پاک کنید. قلم مو آغشته به محلول را از محل رویش مژه های پلک بالا به سمت خارج به خوبی بکشید. یک بار در شب از محلول تقویت کننده مژه استفاده نمایید.

با توجه به طولانی بودن فاز ریزش مژه (تلوژن) در صورت نیاز و پس از رسیدن به رشد دلخواه، طی مراحل زیر مصرف محصول کم شود:

  • اولین دوره مصرف هر شب
  • دومین دوره مصرف : یک شب در میان
  • سومین دوره مصرف : دو بار در هفته
  • پس از این مراحل و یک دوره استراحت (۱ ماه و نیم) جهت تقویت مجدد مژه ها دوره ایی جدید با توجه به مراحل ذکر شده آغار گردد.
  • مدت زمان هر دوره تقریبا سه ماه باشد.

تذکر : از تماس محلول تقویت مژه با داخل چشم جلوگیری نمایید و به هیچ عنوان زمانی که آرایش بر روی مژه قرار دارد از محلول تقویت مژه استفاده نکنید.

عکس تقویت کننده مژه

عکس قبل و بعد از استفاده تقویت کننده مژه

بهترین برند های تقویت کننده مژه

در حال حاضر برندهای ایرانی و خارجی بسیار متنوعی در بازار حضور دارند و انواع تقویت کننده مژه و ابرو را با توجه به نیاز در دسترس مصرف کنندگان قرار می دهند. از بهترین برندهای تقویت رشد مژه و ابرو می توان به برندهای سریتا Cerita، اکسیلیا، فارماسی، بلفارولا، سی گل، لاتیس، ماوالا Mavala، اسنس، سینره Cinere، فابریگاس، لافارر La Farrerr، پنتن و لامینین اشاره کرد.

تقویت کننده مژه Latisse

لاتیس بدون شک به عنوان بهترین تقویت کننده مژه در جهان شناخته می شود. ماده موثره موجود در این محصول Bimatoprost نام دارد که اولین بار برای درمان بالا بودن فشار چشم ها استفاده شده است و کسانی که از این دارو استفاده کرده اند پس از مدتی متوجه شده اند که تراکم مژه های آن ها افزایش یافته است و این مسئله به جرقه ای برای شروع عصر بهترین تقویت کننده های مژه تبدیل شد و باعث گردید تا تب تقویت مژه در میان زیباجویان تشدید شود.

این تقویت کننده مژه در بازار های داخلی موجود است و از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. این محصول بهترین تقویت کننده مژه در جهان محسوب می شود و دارای تاییدیه FDA می باشد و برای کسب نتایج مطلوب از این محصول باید استفاده از آن به مدت حداقل 8 هفته ادامه یابد.

نحوه استفاده از آن نیز به این صورت است که فقط بر روی محل رویش مژه با پنبه آغشته به این محلول بمالید و نباید داخل چشم ریخته شود، با این حال استفاده از این ترکیب شیمیایی بدون عوارض جانبی نیست و استفاده طولانی مدت از محصولات حاوی این ماده می تواند عوارض مختلفی داشته باشد، این مسئله در کنار قیمت بسیار بالاتر این سرم در مقایسه با سایر محصولات موجود در بازار جزء نکات منفی آن می باشد.

خرید اینترنتی بهترین مدل های تقویت کننده مژه

جمع بندی

بسیاری از افراد به زیبایی خود اهمیت می دهند لذا یکی از فاکتورهای اصلی زیبایی، توجه کردن به سلامت مژه و ابرو است. کسانی که دچار مشکلات ریزش ابرو و مژه می شوند با انتخاب بهترین تقویت کننده مژه می توانند تا حدود زیادی سلامت خود را به دست بیاورند.

پاسخ کوتاه به سوالات پر تکرار
قیمت تقویت کننده مژه چند است؟
قیمت تقویت کننده مژه از 70 هزار تومان تا 500 هزار تومان می باشد و به عوامل متعددی همچون برند شرکت سازنده، حجم محصول، مواد تشکیل دهنده و ویتامین های موجود آن و میزان اثر گذاری آن بستگی دارد.
بهترین مارک های تقویت کننده مژه کدام است؟
از برندهای ایرانی سریتا، لافارر، سی گل، سینره و وچه محصولات فوق العاده ای را در این زمینه ارائه کرده اند و در میان برندهای خارجی، لاتیس، الیزابت آردن، ماوالا، سریتا، اکسیلیا، فارماسی، بلفارولا، اسنس، فابریگاس، پنتن و لامینین از بهترین تولید کنندگان تقویت مژه و ابرو به شمار می روند.
تاریخ به روز رسانی : 1402/04/21
محصولات مرتبطمحصولات مرتبط
سرم تقویت مژه لنبنا کد LB4104 حجم 4 میلی لیتر
سرم تقویت مژه لنبنا کد LB4104 حجم 4 میلی لیتر
محلول تقویت کننده مژه ماوالا مدل Double-Lash حجم 10 میلی لیتر
محلول تقویت کننده مژه ماوالا مدل Double-Lash حجم 10 میلی لیتر
سرم تقویت کننده مژه نانو هیل حجم 5 میلی لیتر
سرم تقویت کننده مژه نانو هیل حجم 5 میلی لیتر
ژل تقویت کننده مژه لاکچری کویین ویتامینه
ژل تقویت کننده مژه لاکچری کویین ویتامینه
ژل تقویت کننده مژه گیاهی تالیکا مدل LIPOCILS حجم ۱۰ میلی لیتر
ژل تقویت کننده مژه گیاهی تالیکا مدل LIPOCILS حجم ۱۰ میلی لیتر
ژل تقویت کننده و افزایش رشد مژه لکسیون مدل Cils حجم 10 میلی لیتر
ژل تقویت کننده و افزایش رشد مژه لکسیون مدل Cils حجم 10 میلی لیتر
سرم تقویت کننده مژه لافارر مدل Stemoxy حجم 3 میلی لیتر
سرم تقویت کننده مژه لافارر مدل Stemoxy حجم 3 میلی لیتر
محلول تقویت کننده مژه سریتا مدل Eyelash حجم 7 میلی لیتر
محلول تقویت کننده مژه سریتا مدل Eyelash حجم 7 میلی لیتر
نظرات ارسال نظر، پیشنهاد و تجربه شخصی شما درباره مطلب بالا
کلیه حقوق متعلق به وب سایت طوطی کالا است و کپی برداری با ذکر منبع مانعی ندارد