منو

بررسی تفاوت های ماشین اصلاح صورت و ماشین اصلاح سر

ماشین های اصلاح یا بطور دقیق تر ماشین های پیرایشگر آن دسته از ابزار هایی هستند که جهت تریم یا پیرایش مو های سر، صورت و یا مو های زائد بدن آقایان استفاده میشوند. امروزه استفاده از ماشین های اصلاح، بسیار رایج شده است، به طوری که شرکت های مختلفی اقدام به تولید این محصول کاربردی کرده اند و قابلیت های متنوعی را به آن اختصاص داده اند.

انواع مختلفی از ماشین های اصلاح در بازار وجود دارد که هر کدام قابلیت ها و امکانات مختص به خود را دارند، ولی نهایتا یک عملکرد اصلی دارند. در مقالات قبلی درباره نحوه انتخاب و خرید انواع ماشین اطلاح مو به طور کامل توضیح داده ایم (این مقاله : راهنمای خرید ماشین اصلاح صورت)، در این مقاله می خواهیم به تفاوت بین ماشین اصلاح سر و صورت بپردازیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

تفاوت ماشین اصلاح سر و صورت

تفاوت بین ماشین اصلاح سر و صورت

ماشین اصلاح چیست؟

ماشین اصلاح ابزاری مخصوص کوتاه کردن موهای سر و صورت می باشد. در حالت کلی ماشین های اصلاح از دو تیغه شانه مانند، تشکیل شده اند. که برای کوتاه نمودن موها مورد استفاده قرار می گیرند. طرز کار این دستگاه به این صورت است که، دو تیغه به طرف یک دیگر می لغزند و موها رو کوتاه می کنند. در حین انجام این فرآیند، موها در بین دندانه های یکی از تیغه ها قرار گرفته و تیغه دیگر روی آن می لغزد و به این ترتیب موها کوتاه می شوند و این کار تا رسیدن به نتیجه مورد نظر ادامه دارد.

انواع ماشین اصلاح صورت و سر

تیغ اولین ریش تراش به حساب می آید. زخم، حساسیت های پوستی، موهای زیر پوستی و خشک شدن از معایب استفاده از تیغ است. بی کیفیت بودن و تماس مستقیم با پوست، مشکلات زیادی را به همراه داشت. اما ماشین های اصلاح این معایب را ندارند. امکان شارژ شدن، حمل در مسافرت و عدم وجود حساسیت را برای افراد فراهم می کنند.

دو نمونه از انواع ماشین های اصلاح، ماشین خط زن و ماشین حجم زن است. هر کدام از این دستگاه ها خصوصیات و کاربری متفاوتی دارند که در ادامه در مورد هر کدام صحبت خواهیم کرد.

انواع ماشین اصلاح

انواع ماشین های اصلاح سر و صورت

ماشین اصلاح خط زن

یک نمونه از ماشین های اصلاح، خط زن ها هستند. که برای تمیز کردن مو های کنار گوش و بینی، پشت گردن و حتی طراحی مدل های مختلف ریش مورد استفاده قرار می گیرند. از ماشین اصلاح خط زن برای کارهای دقیق و ظریف در طراحی استفاده می شود.

انتخاب یک ماشین اصلاح خط زن باکیفیت و دارای قابلیت های متنوع و امکانات لازم به شما کمک می کند در مدت زمان کم موهای صورت تان را در مدل ها و اندازهایی مختلف اصلاح کنید و ظاهری که دوست دارید را داشته باشید. ماشین های اصلاح خط زن که با نام تریمر نیز شناخته می شوند، دارای تیغه هایی T شکل و سایز برش 0.2 میلی متر و بسیار نزدیک به صفر هستند. مثل اینکه 8 ساعتی از اصلاح شما با تیغ گذشته باشد.

شانه های خط زن نیز دارای سایزهایی کمتر نسبت به سایز شانه های حجم زن هستند که برای ته ریش گذاشتن های جذاب به کار می آیند. در نظر داشته باشید که اصلاح دقیق در خط زن ها به خاطر نوع تیغه های آن است.

این مدل ماشین ها به افراد کمک می کند تا آراسته به نظر آیند و ریش های مرتب و بدون نقص و با خطوطی مستقیم داشته باشند. با استفاده از خط زن ها می توان لبه های باریک سبیل و ریش خود را به سادگی مرتب و تمیز نمود. اما این دستگاه مزایای دیگری نیز دارد که در ادامه به برخی از مهم ترین آن اشاره خواهیم کرد.

ماشین خط زن

ماشین اصلاح خط زن

مزایای ماشین اصلاح خط زن

جلوگیری از پوسته پوسته شدن : وجود ریش های بلند بعد از مدتی باعث پوسته دادن سطح پوست شما می شود. این پوسته ها به ریش چسبیده و ظاهری ناخوشایند در صورت افراد ایجاد می کند. استفاده از ماشین اصلاح خط زن به افراد کمک می کند تا به راحتی از بروز این مشکل جلوگیری کنند.

جلوگیری از تحریکات پوستی : امکان بروز خارش و سوزش در افرادی که ریش های بلند و حجیمی دارند، بیشتر است. با خرید یک ماشین خط زن خوب می توان همیشه ریش ها را کوتاه و مرتب نگه داشت و از ایجاد تحریکات پوستی جلوگیری نمود.

جلوگیری از رشد باکتری : رشد باکتری یکی دیگر از مشکلات افراد دارای ریش بلند می باشد. وجود باکتری بر روی پوست باعث ایجاد بیماری های پوستی، جوش و آکنه می شود. ماشین اصلاح خط زن کمک می کند تا افراد مو های صورت خود را به آسانی کوتاه و مرتب کنند.

ماشین اصلاح خط زن

تصویر اصلاح موی سر با ماشین اصلاح سر

ماشین اصلاح حجم زن

یکی دیگر از انواع ماشین های اصلاح که برای کوتاهی و پیرایش مو مورد استفاده قرار می گیرد، ماشین اصلاح حجم زن می باشد. از ماشین های حجم زن برای کوتاه کردن موی سر استفاده می شود. با کمک این دستگاه می توان به دقت و با ظرافت مو های سر را اصلاح و کوتاه نمود و به موها فرم داد.

برای خرید ماشین اصلاح حجم زن خوب باید به نوع و جنس تیغه، قدرت موتور، وزن دستگاه، قابلیت شارژ و… توجه نمایید. ماشین اصلاح سر حرفه ای باید موتور و باتری قدرتمندی داشته باشند. چون موهای سر ضخیم هستند و نسبت به صورت و بدن تراکم بیشتری دارند.

ماشین اصلاح حجم زن

ماشین اصلاح سر حجم زن

مزایای ماشین اصلاح حجم زن

  • تنوع شانه و تیغه : وجود شانه و تیغه های مختلف در این نوع ماشین اصلاح به افراد در کوتاه کردن مو در حجم های مختلف کمک می کند. مثلا تیغه و شانه های متفاوتی برای کوتاه کردن موهای سر بچه، موی فر و مجعد و… وجود دارد.
  • جلوگیری از بریدگی و خراش : ماشین های حجم زن به دلیل وجود شانه بسیار ایمن بوده و از خراشیدگی و ایجاد جراحت در پوست سر جلوگیری می کنند. این خراش های هم جلوه خوبی نداشته و هم می تواند باعث بروز مشکلات پوستی در افراد شود.

صفر زن چیست؟

ماشین اصلاح صفر زن همچون تیغ قابلیت اصلاح صورت را در اندازه صفر دارند. صفر زن ها از لحاظ تیغه به در دو مدل چرخشی و فویلی طراحی شده اند. حالا بررسی کنیم هر کدام از اینها چه کاربردی دارند.

تفاوت بین ماشین اصلاح صورت و ماشین اصلاح سر

ماشین های اصلاح معمولاً به دو دسته کلی ماشین اصلاح سر و ماشین اصلاح صورت تقسیم بندی می شوند. پس قبل از همه چیز باید مشخص کنید که هدف تان از خرید ماشین اصلاح، کوتاه کردن ریش هایتان است و یا کوتاه کردن موی سر؟ اندازه کارایی ریش تراش ها از نیم میلی متر شروع می شود. بنابراین، بی دلیل نیست که چنین ریش تراش هایی برای اصلاح مو استفاده می شوند. بنابراین، نباید انتظار پوست بدون مو با ماشین اصلاح را داشته باشید.

ماشین اصلاح سر

عکس اصلاح موی سر در آرایشگاه با ماشین اصلاح مو

ماشین های اصلاح صورت، کاربردی متفاوت با ماشین اصلاح سر دارند. با این دسته از ماشین های اصلاح، می توانید موهای نازک و البته کوتاه صورت خود را دقیقاً از ابتدای خروج از پوست، کوتاه کنید. واضح است که استفاده از ماشین های اصلاح صورت برای اصلاح موهای سر، نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.

ماشین های اصلاح صورت خود به دو دسته چرخشی و فویلی تقسیم بندی می شوند. این دو نوع ماشین اصلاح در ساختار و نحوه عملکرد با هم تفاوت دارند. ریش تراش های دارای چهار تیغ فویلی، تمیزتر از ریش تراش های دارای سه تیغ چرخشی می توانند ریش های صورت شما را بتراشند.

اگر زمان اصلاح برایتان اهمیت دارد، ریش تراش های چرخشی می تواند انتخاب بهتر باشد، چرا که تیغه های ریش تراش های چرخشی در سطوح برش بیشتر و زوایای متنوع تری به تار مو برخورد می کنند. همچنین ریش تراش های چرخشی، بهتر از ریش تراش های فویلی از پسِ ریش های بلند برمی آیند و با شکل و پستی و بلندی های صورت شما سازگارترند. در مقابل، ریش تراش های چرخشی در ارائه خط ریش یا مدل خاص ریش، عملکرد مناسبی ندارند و اگر خط ریش و یا مدل خاص ریش برایتان اهمیت زیادی دارد، می بایست سراغ مدل های فویلی بروید.

پیشنهاد مطالعه » راهنمای خرید ریش تراش

ماشین اصلاح فویلی و چرخشی

ماشین اصلاح فویلی

این مدل از ریش تراش ها مستطیلی شکل هستند. تیغه های قرار گرفته در دستگاه با سرعت به جلو و عقب حرکت می کنند. فویل یک لایه نازک از تور است که روی تیغه های ماشین قرار می گیرد. فویل از طریق سوراخ هایی که دارد موهای روی پوست را گرفته و آن را نزدیک به پوست اصلاح می کند.

فویل این ماشین ها در واقع به عنوان یک سد عمل می کند. در نتیجه با استفاده از ماشین های فویلی هیچگونه تحریک پوستی مثل سوزش، خارش یا قرمزی بر روی پوست ایجاد نمی شود.

ماشین اصلاح چرخشی

این مدل از ماشین های ریش تراش سه صفحه دایره ای شکل دارند. درون این صفحه تیغه هایی قرار گرفته که با چرخش خود، موهای روی صورت را کوتاه می کنند. بیشتر صفحه های چرخشی تعبیه شده در این ماشین ها قابلیت چرخش 360 درجه را دارا می باشند.

تفاوت ماشین اصلاح خط زن و ماشین اصلاح صورت چیست؟

خط زن ها به ماشین هایی گفته میشود که کارایی اصلی آن ها برای منظم و مرتب کردن ریش می باشد و نه اصلاح موی سر! و در سه دسته خط زن های برقی، شارژی و شارژ و برق همزمان قرار می گیرند. به عبارتی خط زن ها ماشین اصلاح هایی هستند که برای کارهای دقیق طراحی می شوند. برای تراشیدن سر نمی توانید از خط زن استفاده کنید.

در هر دسته از این خط زن ها دو مدل داریم، اول مدل هایی که دارای شانه های سایز ۱،۲،۳،۴ هستند و آن هایی که دارای شانه هایی با ابعاد سایز ۳،۶،۹،۱۲ هستند.

در مقابل ماشین های اصلاح دارای اهرم تنظیم هستند که مناسب سایه زنی، فید، حجم زنی و اصلاح موی سر هستند که عموما قیمت آن ها از خط زن ها بالاتر است. ماشین اصلاح ها هم در سه دسته برقی، شارژی و شارژ و برق همزمان قرار میگیرند. از معروف ترین و محبوب ترین ماشین های اصلاح میشود به ماشین اصلاح موزر اشاره کرد.

پیشنهاد مطالعه : نحوه تشخیص موزر اصل از تقلبی

آیا می توان برای زدن موهای زاید از ماشین اصلاح استفاده کرد؟

بله ماشین های اصلاح قابلیت زدن موهای زائد بدن را دارند اما به هیچ عنوان توصیه نمی کنیم این کار را انجام دهید. ماشین های اصلاح صورت از نظر ابعاد بزرگ بوده و علاوه بر این قدرت بسیار بالایی هم دارند.

به دلایلی که گفتیم استفاده از ماشین اصلاح برای نواحی بسیار حساس بدن توصیه نمی شود، چون ممکن است به خودتان آسیب بزنید و دچار زخم و بریدگی شوید. به جای ماشین های اصلاح می توانید از کرم موبر، خودتراش، وکس و … استفاده کنید.

مزیت استفاده از ماشین اصلاح صورت و سر چیست؟

از مزایای استفاده از ماشین اصلاح می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کار با ماشین اصلاح بسیار سریع تر و راحت از این است که خودتان به روش دستی اصلاح کنید.
  • هنگام کار با ریش تراش نیازی به فوم و ژل اصلاح نیست.
  • زمانی که وقت کافی برای رفتن به آرایشگاه را ندارید، ماشین اصلاح کمک کننده بسیار خوبی خواهد بود.
  • خطر بریدگی، آسیب به پوست، حساسیت های پوستی، درد و سوزش در هنگام کار با ماشین اصلاح، به حداقل می رسد.

بهترین برند های ماشین اصلاح صورت کدامند؟

براون یکی از قدیمی ترین برند های تولید کننده ماشین های ریش تراش و اصلاح صورت است و در این زمینه شهرت بسیار زیادی نیز دارد. برند فیلیپس نورلکو در زمینه تولید ماشین های با تیغه چرخشی بسیار شهرت بالایی دارد و خیلی از افراد این برند را به عنوان تولید کننده این مدل می شناسند. پاناسونیک نیز برند بسیار معتبری است که در این زمینه فعالیت می کند. برند های دیگری نظیر جیمی، پروویو، پرینسلی، یاندو و پایزن از دیگر برند های معتبر و فعال در این زمینه هستند.

ماشین اصلاح خط زن

نکاتی که باید هنگام خرید ماشین اصلاح در نظر بگیرید

  1. دارای یک شارژ طولانی یا دو باتری قابل شارژ باشد. بنابراین در هنگام کار دیگر نگران کمبود شارژ نخواهید بود.
  2. ماشین اصلاح خوب از تیغه های تیز برخوردار است. تا کار برش را به خوبی و سریع انجام دهد.
  3. شانه های پلاستیکی در اندازه های مختلف داشته باشد. تا بتواند به دستگاه متصل شود.
  4. تا حد ممکن کم صدا باشد.
  5. محور انتقال نیروی فلزی بهتر از پلاستیکی است.

پیشنهاد مطالعه : نحوه تشخیص ریش تراش فیلیپس اصل از تقلبی

پاسخ کوتاه به سوالات پر تکرار
آیا برای زدن موهای زاید از ماشین اصلاح می توان استفاده کرد؟
بله ماشین های اصلاح قابلیت زدن موهای زائد بدن را دارند اما به هیچ عنوان توصیه نمی کنیم این کار را انجام دهید. به جای ماشین های اصلاح می توانید از کرم موبر، خودتراش، وکس و … استفاده کنید.
مهمترین ویژگی های ماشین اصلاح چیست؟
دارای یک شارژ طولانی یا دو باتری قابل شارژ باشد - ماشین اصلاح خوب از تیغه های تیز برخوردار است - شانه های پلاستیکی در اندازه های مختلف داشته باشد - تا حد ممکن کم صدا باشد - محور انتقال نیروی فلزی بهتر از پلاستیکی است
تاریخ به روز رسانی : 1402/04/25
نظرات ارسال نظر، پیشنهاد و تجربه شخصی شما درباره مطلب بالا
کاربر وحید
22:31 - 1401/01/27
خیلی خوب توصیح دادید. تشکر، اگه کسی دنبال ماشین اصلاح ارزان و کاربردی هست کیمی رو پیشنهاد میکنم. آرایشگر من ۱ سال هست داره ازش کار میکشه و جواب داده. منم تازه یکی خریدم راضی هستم.
کاربر عرفان
16:40 - 1400/10/05
بسیار جامعه و خلاصه متشکر از شما.
کلیه حقوق متعلق به وب سایت طوطی کالا است و کپی برداری با ذکر منبع مانعی ندارد