منو

بهترین مدلهای تشک مسافرتی + راهنمای خرید انواع تشک مهمان

تشک مهمان رویال مدل میکرو فنری یکنفره پلی استر کد 02
تشک مهمان رویال مدل میکرو فنری یکنفره پلی استر کد 02
تشک مهمان یک نفره مدل nimset جنس پلی استر پنبه به همراه بالش
تشک مهمان یک نفره مدل nimset جنس پلی استر پنبه به همراه بالش
تشک مهمان اکسیژن مدل STAR یک نفره جنس الیاف مصنوعی
تشک مهمان اکسیژن مدل STAR یک نفره جنس الیاف مصنوعی
تشک مهمان نایت استار مدل سوپرانو یک نفره پارچه نخی
تشک مهمان نایت استار مدل سوپرانو یک نفره پارچه نخی
تشک مهمان ژینورا مدل اطلس تک نفره جنس سوزنی براق
تشک مهمان ژینورا مدل اطلس تک نفره جنس سوزنی براق
تشک مهمان تک نفره ژینورا مدل آسنا جنس پنبه پلی استر
تشک مهمان تک نفره ژینورا مدل آسنا جنس پنبه پلی استر
تشک مهمان یک نفره طبی جنس پنبه آریا مدل پاییزان
تشک مهمان یک نفره طبی جنس پنبه آریا مدل پاییزان
تشک مسافرتی تک نفره پلی استر مدل M1
تشک مسافرتی تک نفره پلی استر مدل M1

تشک یا جای خواب وسیله ای است که از دیرباز برای راحتی اقامت مهمان در منازل ایرانی وجود داشته است و در طول سالیان دراز تکامل یافته و از شکل های سنتی و قدیمی خود فاصله گرفته و در انواع مدل های جدید تر طراحی می شود.

این وسیله در گذشته که استفاده از تخت چندان رایج نبود، بسیار پر کاربرد تر و بیشتر مورد استفاده قرار می گرفت، وزن سنگینی داشت و جا به جایی و انتقال آن درسفر و ... بسیار چالش بر انگیز بود و حجم زیادی از فضا را اشغال می کرد. اما رفته رفته با پیشرفت علم و تکنولوژی الیاف به کار رفته در این تشک ها تغییر یافت و امروزه در وزن و اندازه های مناسب طراحی می شود. به گونه ای که به یکی از وسایل پر کاربرد در سفر تبدیل شده است.

تشک مهمان

راهنمای خرید تشک مسافرتی یا تشک مهمان

تشک مهمان که با نام تشک مسافرتی هم شناخته می شود جزو نسل های جدید تر این وسایل خانه به حساب می آیند و با پیشرفت تکنولوژی از طراحی های هوشمند نیز بهره مند شده اند. در این مقاله قصد داریم به بررسی ویژگی های یک تشک مهمان یا زمین خواب مناسب بپردازیم. با ما همراه باشید.

تشک مهمان یا تشک مسافرتی چیست؟

تشک مهمان یا تشک مسافرتی، تشکی قابل حمل و جهت استفاده بر روی زمین است که شبیه تشک های سنتی است که از جنس پنبه تهیه می شدند ولی با این تفاوت که تشک های امروزی از جنس الیاف و اسفنج هستند. برتری این تشک ها نسبت به تشک های سنتی قابلیت حمل و سبک بودن آن هاست که استفاده از آنها را راحت تر می کند، همچنین فضای کمی را در خانه اشغال می کنند که این موضوع برای خانه های کوچک امروزی یک مزیت محسوب می شود.

این تشک ها در منزل و یا ویلا برای پذیرایی از تعداد بالای مهمان کاربرد دارد، علاوه بر آن برای سفر مناسب است زیرا علاوه بر سبک بودن کاورهایی دارد که جابه جایی آنها را راحت تر می کند. از مزیت دیگر این تشک ها نسبت به تشک های سنتی می توان به قابلیت شست و شوی آنها اشاره کرد. این تشک ها با توجه به حجم کم و بسته بندی های زیبا مورد توجه خانم ها برای جهیزیه هستند.

تشک های مهمان از چه چیزی ساخته می شوند؟

تشک های مهمان نسبتاً نازک هستند و در اندازه متوسط، بزرگ و تک نفره تولید و به بازار عرضه می گردد. اکثر آن ها حاوی پلی فوم هستند، اما برخی از این تشک ها نیز از لایه های فوم ساخته می شوند. تشک های طبی مسافرتی قابل شستشو هستند.

پارچه این نوع تشک ها از الیاف با کیفیت هستند که هنگام شستشو مستمر آسیبی نبینند. تشک های مهمان صنعتی نسبت به تشک های سنتی سبک تر و کم جا تر هستند و به طور معمول دارای کیف تشک هستند که با قرار دادن تشک در آن می توان آن را در هر جایی قرار داد.

تشک مسافرتی چیست

انواع تشک مسافرتی

1 - تشک های مسافرتی تک نفره و دو نفره

به طور کلی تشک های مسافرتی در نوع یک نفره تولید و عرضه می گردد. البته تشک های مسافرتی به صورت دو نفره نیز در بازار وجود دارند. این تشک ها به دلیل فضای زیادی که اشغال می کنند نسبت به تشک های تک نفره از محبوبیت کمتری برخوردار هستند.

2 - تشک های مسافرتی هوشمند

بعضی از برندهای معروف به تازگی اقدام به تولید تشک های هوشمند کرده اند. در این تشک ها قابلیت تنظیم دما وجود دارد به گونه ای که شما می توانید این تشک ها را به برق وصل کنید و دمای آن را تنظیم کنید.

برخی دیگر از تشک های مسافرتی دارای ماساژور هستند. وجود ماساژور در این تشک ها باعث می شود تا از دردهای عضلانی ناشی از خستگی زیاد جلوگیری شود. همچنین در بیمارانی که قدرت حرکتی چندانی ندارند از ابتلا به زخم بستر جلوگیری می شود.

تشک مسافرتی قابل حمل

تشک مسافرتی کوچک و قابل حمل است

ویژگی های یک تشک مهمان مناسب

  • در نسل جدید تشک ها به جای الیاف پنبه، از الیاف های سبک تر نظیر اسفنج استفاده می شود که علاوه بر کاهش وزن، از ایجاد حساسیت نیز جلوگیری می کند.
  • تشک مهمان قابلیت استفاده در شرایط آب و هوایی مختلف را دارد و دچار نم زدگی و پوسیدگی نمی شود، بنابراین در شرایط آب و هوایی مرطوب یک گزینه مناسب برای استفاده به شمار می رود.
  • الیاف و مواد اولیه به کار رفته در این تشک ها به گونه ای است که جریان هوا به خوبی درون آنها صورت می گیرد، در نتیجه از نظر بهداشتی نیز یک انتخاب مناسب به شمار می روند.
  • در برخی از طراحی های تشک مهمان به جنبه های سلامتی انسان نیز توجه خاص شده است و تشک ها به صورت طبی طراحی شده اند و در نتیجه به کمر و ستون فقرات انسان آسیبی وارد نمی کنند.
  • یکی از مهم ترین ویژگی های این نوع از تشک ها قابلیت شست و شوی آسان آنها می باشد. روکش تشک معمولا به صورت زیپی از قسمت های داخلی آن جدا شده و در درون ماشین لباسشویی شسته می شود.
  • این نوع از تشک ها دارای قیمت مناسبی هستند و در مراکز توریستی و هتل ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. این تشک ها دارای تنوع در مدل و طراحی می باشند و در سایزهای دو نفره و تک نفره تولید می گردند.
  • این تشک ها به دلیل این که از الیاف مصنوعی و پارچه های ضد آلرژی تولید می شوند، برای کسانی که در هنگام سفر دچار آلرژی و حساسیت می شوند، بسیار مناسب است.
  • برخی از مدل های تشک های مهمان دارای طراحی هوشمندی دارند و توانایی ایجاد گرما با استفاده از جریان برق را دارند. در برخی دیگر از این مدل های هوشمند، تشک به صورت ماساژور نیز عرضه شده است و با ایجاد گرما دردهای عضلانی و ... را تسکین می بخشد.
  • این تشک ها برای افراد بیماری که روی تخت بستری هستند و تحرک خاصی ندارند نیز بسیار مفید می باشد و از مبتلا شدن بیماران به زخم بستر جلوگیری می کند.
  • تش های سفری، تنوع زیادی در طرح و رنگ دارند؛ به طوری که تمام سلیقه ها را پوشش می دهد.

خواب راحت در تشک مسافرتی

چرا داشتن تشک مسافرتی ضروری است؟

این نوع از تشک ها با استفاده از ابر مخصوص طبی تولیدشده و به همین علت بسیار سبک هستند. این تشک ها برای مسافرت ها یا استفاده میهمان مناسب می باشد. اکثراً ابعاد تشک مسافرتی 200 سانتی متر در 90 سانتی متر است که از ضخامت آن ها از کم شروع شده و بعضی از آن ها تا 10 سانتی متر هم ضخامت دارند. یکی از دلایل محبوبیت آن ها در مسافرت سبک بودن این تشک ها است. وزن تشک مسافرتی تقریباً 2 کیلوگرم بوده و به راحتی جمع می شوند همچنین جای زیادی را هم اشغال نمی کنند.

تشک های مسافرتی از انواع تشک های طبی هستند. آن ها در هنگام استراحت از ستون فقرات شما محافظت می کنند و در جلوگیری از ابتلا به کمردرد نیز نقش دارند. اغلب تشک های مسافرتی از پارچه های ضد حساسیت درست شده اند و دارای خاصیت ضد رطوبت نیز می باشند. این تشک ها را به راحتی می توان شست و در معرض آفتاب قرار داد. پارچه تشک های مسافرتی از الیاف باکیفیت و قابل شستشو تهیه شده و بسیار با دوام هستند. این تشک ها همگی به همراه کاور یا روپوش مخصوص خود تحویل داده می شود و شما می توانید از نظامت و تمیزی آن اطمینان خاطر داشته باشید.

عکس تشک سفری

تصویر تشک مسافرتی ضخیم - تشک آماده مهمان

کاربردهای تشک مسافرتی

تشک های مسافرتی کاربردهای زیادی دارند که عبارت است از:

  • استفاده شخصی: این تشکها در منازل، خصوصاً برای کسانی که روی زمین می خوابند، بسیار مناسب است. از آنجایی که وزن این تشک ها بسیار کم است جمع کردن و دوباره پهن کردن آن بسیار ساده بوده و فضای کمی را در خانه اشغال می کند.
  • استفاده برای مهمان: از آنجایی که در خانه های ایرانی وجود چند دست رختخواب اضافی همیشه لازم می شود، این تشک ها بسیار کاربردی هستند؛ زیرا این تشک ها ضمن وزن کمی که دارند و فضای کمی که اشغال می کنند قابل شستشو نیز هستند.
  • استفاده در سفر: این تشک ها به دلیل کم حجم و سبک بودن، در ماشین به راحتی جا می شوند و می توانید آنها با خود به سفر ببرید.
  • استفاده در کمپینگ: سبک ترین و کوچک ترین نوع این تشک ها، در کمپینگ بسیار مناسب است. زیرا وزن زیادی ندارد، حجم آن کم است، راحت است و همچنین از آنجایی که در کمپینگ امکان دارد تشک کثیف شود، این تشک ها قابل شستشو هستند و هنگام شستشو مشکلی برای الیاف آن به وجود نمی آید.
  • استفاده برای افراد حساس: برخی از افراد نسبت به برخی مواد طبیعی حساسیت دارند. الیاف مصنوعی و پارچه های ضد حساسیت استفاده شده در این تشکها، از بروز هر نوع آلرژی جلوگیری می کند.
  • استفاده برای افرادی که بدن درد دارند: بعضی از افراد به دلیل سفت بودن تشکشان بدن درد می شوند. برای رفع این مشکل، می توانند این تشک ها را تهیه و روی تشک قبلی خود بیندازند و استفاده کنند که ضمن کم حجم بودن، نرم و راحت نیز هستند.

عکس تشک مسافرتی

عکس تشک مسافرتی یا تشک آماده مهمان

قیمت تشک مسافرتی به چه عواملی بستگی دارد؟

تشک های مسافرتی امروزه توسط تمامی برندهای معتبر تولید تشک خوشخواب عرضه می شوند. اغلب این تشک ها بسیار به صرفه و اقتصادی بوده و به همین علت مشتریان بیشتری نسبت به سایر تشک ها دارند. قیمت این تشک ها اغلب رابطه مستقیمی با جنس و کیفیت آن دارد به این صورت که هر چه جنس و الیاف به کار رفته در یک تشک مرغوب تر باشد به همان میزان قیمت آن نیز نسبت به سایر تشک ها بیشتر خواهد بود. رنگ و مدل این نوع از تشک ها نیز در قیمت آن ها تاثیرگذار است.

ابعاد تشک مهمان تک نفره و دونفره

ابعاد مورد استفاده در تولید تشک مهمان بر اساس نوع استفاده و کاربری آن از جمله یک نفره و دونفره بدون آن است به صورتی که برای تشک های مسافرتی یک نفره از ابعاد ۹۰*۲۰۰ سانتی متر و جهت تشک های مهمان دونفره از سایز ۱۶۰*۱۸۰ بهره گرفته می شود. البته ابعاد تولیدی برند های مختلف ممکن است تا حدودی متغیر باشد اما ابعاد و سایز استاندارد همانی بود که بدان اشاره شد.

نکات مهم درباره نگهداری از تشک مسافرتی

از آنجائیکه تشک های مسافرتی در سفر و اردوهای تفریحی استفاده می شود، رعایت بهداشت و نظافت این تشک ها نیز مهم است. زیرا در صورت عدم نگهداری صحیح ممکن است در مدت زمان کوتاهی خراب شوند و قابل استفاده نباشند. رعایت نکات زیر می تواند عمر تشک مسافرتی شما را بیشتر کند :

  • بعد از هر بار استفاده تشک مسافرتی را تمیز کنید. چون این تشک ها در طبیعت استفاده می شوند، ممکن است حشرات مختلفی به داخل تشک نفوذ کنند و به سرعت تکثیر شده و باعث بروز مشکلات بعدی شوند.
  • استفاده از ملافه ای تمیز و ضد حساسیت بر روی تشک های مسافرتی یک روش خوب برای حفظ و نگهداری از تشک است چرا که پس از هر بار استفاده، میتوان آن را شست و تشک تمیز باقی می ماند.
  • در انتخاب مدل و رنگ تشک مسافرتی دقت کنید زیرا اغلب موارد پس از خرید پس گرفته نمی شوند.
  • بعد از استفاده برای میهمان برای حفظ بهداشت آن ها را شسته و در معرض نور خورشید قرار دهید.
  • بعد از چندین بار استفاده از تشک مسافرتی آنرا در فضای باز قرار داده تا منفذهای آن از هوا پر شود و از خوابیدن تشک جلوگیری شود.
  • از پریدن کودکان روی این تشک ها جلوگیری کنید تا لایه های تشک سست و خراب نشود.
  • بعد از هر بار استفاده از تشک آن را جمع کرده و در کاورش قرار دهید.

بهترین مدل های تشک مسافرتی

تشک مهمان دو نفره با ضخامت خوب و کافی

پیشنهاد مطالعه : راهنمای خرید تشک طبی

نکات مهم هنگام خرید تشک مهمان

بودجه خود را در نظر بگیرید

اولین نکته توجه به میزان پولی است که قصد دارید هزینه کنید. با این حال، شما باید هزینه تشک با کیفیت را بپردازید. هزینه تشک میهمان بستگی به نوع، اندازه و شرکت یا مارک آن دارد. البته نیازی به هزینه زیاد ندارید. اما سعی کنید از یک مارک خوب خرید کنید. همچنین به برچسب روی تشک توجه کنید. این برچسب ها می توانند نمادی از کیفیت تشک باشند. با این حال، مقدار پولی که باید هزینه کنید مستقیماً به کیفیت تشک بستگی دارد.

تشک مسافرتی با قابلیت تاشو

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید این است که تشک مسافرتی شما قابلیت تاشو داشته باشد. در صورتی که در سفر هستید حمل تشک مسافرتی شاید برایتان دشوار باشد. اگر قصد دارید آن را در صندوق عقب اتومبیل خود قرار دهید بسیار مهم است که قابلیت کوچک شدن را داشته باشد. اکثر تشک های مسافرتی که امروزه تولید می شوند از این قابلیت برخوردار هستند. تشک های تاشو در سه محل می توانند جمع شوند و روی هم قرار بگیرند.


تشک مسافرتی تاشو

تشک میافرتی تاشو و جمع و جور

راحتی را در نظر بگیرید

احتمالاً فکر می کنید که یک تشک مسافرتی نمی تواند مانند یک تشک معمولی راحت و مجهز باشد، اما اینطور نیست. برخی از تشک های مسافرتی به دلیل طراحی بسیار راحت تر از سایر تشک ها هستند. تشک های مسافرتی خوب، تشک هایی هستند که از مواد نرم و سخت ترکیب شده اند تا بتوانید از راحتی کافی برخوردار شوید.

به دنبال تشک هایی باشید که از دو لایه فوم ساخته شده اند. لایه زیرین پشت شما را در حالت مناسب قرار می دهد و بدن شما را در یک راستا نگه می دارد. به این ترتیب، شما فشاری روی گردن، شانه ها و باسن خود احساس نخواهید کرد. لایه دوم معمولاً از فوم حاوی ژل ساخته شده است که راحتی را برای شما به ارمغان می آورد.

بچه ها می توانند هنگام تماشای تلویزیون یا هنگام استراحت بر روی یک تشک تاشو در حالت ایده آل قرار بگیرند. علاوه بر ویژگی راحت بودن، تشک مسافرتی شما باید تهویه شود تا دمای خواب را تنظیم کند و خواب خوبی داشته باشید. تشک های فومی معمولا راحت تر از سایر تشک ها هستند و تقریبا طبی هستند. همچنین باید این تشک ها قابل شستشو باشند زیرا این تشک ها چه برای مسافرت استفاده شوند و چه برای میهمان در منزل باید پس از هر بار استفاده شسته شوند.

به وزن و ابعاد تشک توجه کنید

سعی کنید در هنگام تهیه این تشک ها آنهایی را تهیه کنید که فضای زیادی اشغال نکنند و سبک و کم وزن باشند. برخی از مدل ها سنگین هستند، بنابراین حمل و نقل آنها بسیار سخت تر است. بنابراین، اگر قصد دارید هر چند وقت یکبار به اردوهای تفریحی بروید یا تشکی می خواهید که حمل آن آسان باشد، به یک تشک سبک تر احتیاج خواهید داشت.

معمولا تشک های سبک از مواد با کیفیت و سبک ساخته شده اند در حالی که تشک های سنگین ممکن است از الیاف های مصنوعی ساخته شده باشند.

بهترین مدلهای تشک مسافرتی یا تشک مهمان

پاسخ کوتاه به سوالات پر تکرار
قیمت تشک مسافرتی چند است؟
قیمت انواع تشک مسافرتی از 100 هزار تومان تا 10 میلیون تومان می باشد و به عوامل متعددی همچون برند شرکت تولید کننده، جنس لایه داخلی و بیرونی آن، وزن و ابعاد، تک نفره یا چند نفره بودن، طبی بودن و ... بستگی دارد.
بهترین برندهای تولید کننده تشک سفری کدامند؟
از بهترین و معروف ترین شرکت های تولید کننده تشک مسافرتی یا تشک مهمان می توان به برند لایکو، رویال، گلبافت، رویا، خوشخواب، پارمیس، اسکیمو، گرین رست، پرناز، رکسل، امیتیس، ژینورا و لومانا اشاره کرد.
تاریخ به روز رسانی : 1402/07/15
نظرات ارسال نظر، پیشنهاد و تجربه شخصی شما درباره مطلب بالا
کلیه حقوق متعلق به وب سایت طوطی کالا است و کپی برداری با ذکر منبع مانعی ندارد