منو

خرید بهترین مدلهای تشک بادی + بررسی کاربرد و مزایای انواع آن

تشک بادی برزنتی کمپینگ اینتکس جنس PVC
تشک بادی برزنتی کمپینگ اینتکس جنس PVC
تشک بادی یکنفره اینتکس با سطح مواج طبی مدل 64791
تشک بادی یکنفره اینتکس با سطح مواج طبی مدل 64791
تشک بادی بست وی جنس PVC همراه پمپ بادی مدل 67391
تشک بادی بست وی جنس PVC همراه پمپ بادی مدل 67391
تشک بادی سفری یک نفره مدل کمپینگ و کوهنوردی جنس پلی اورتان
تشک بادی سفری یک نفره مدل کمپینگ و کوهنوردی جنس پلی اورتان
تشک بادی سفری صندلی عقب ماشین مدل ntsh1012
تشک بادی سفری صندلی عقب ماشین مدل ntsh1012
تشک بادی یک نفره اینتکس مدل مواج
تشک بادی یک نفره اینتکس مدل مواج
تشک بادی کمپینگ یک نفره بست وی مدل 67619
تشک بادی کمپینگ یک نفره بست وی مدل 67619
تشک بادی دو نفره اینتکس مدل الیاف دار
تشک بادی دو نفره اینتکس مدل الیاف دار
تشک بادی صندلی عقب ماشین مدل GM890
تشک بادی صندلی عقب ماشین مدل GM890
تشک بادی دو نفره سفری اینتکس مدل 64765N
تشک بادی دو نفره سفری اینتکس مدل 64765N
تشک بادی اینتکس مدل 68950
تشک بادی اینتکس مدل 68950
تشک بادی بالش دار بادی روی آب اینتکس مدل 59703N
تشک بادی بالش دار بادی روی آب اینتکس مدل 59703N

شاید اسم تشک بادی را شنیده باشید و دوست داشته باشید که بدانید این محصولات چگونه ساخته شده اند و چه کاربردی دارند؟ یا اگر در هنگام شب، در طول روز، در سفرهای خود، در محل کار یا در تفریحات خارج از شهر به همراه خانواده خود، نیاز به یک استراحت و خواب دلچسب دارید، پیشنهاد ما به شما استفاده از انواع تشک های بادی است.

به همین منظور می خواهیم اطلاعاتی از این تشک های بادی به شما بدهیم تا ببینید که این محصولات چه ویژگی هایی دارند و چرا محبوبیت زیادی دارند، پس در ادامه مطلب با طوطی کالا همراه باشید.

تشک بادی

عکس تشک بادی طبی تک نفره

تشک بادی چیست؟

تشک بادی یا air mattress تشکی است که بیشتر حجم آن را باد تشکیل داده است و در ابعاد و طرح های مختلف تولید شده اند. این تشک ها از نظر شکل ظاهری بسیار شبیه تشک های معمولی هستند و به شکل مستطیلی می باشند.

به دلیل داشتن حجم و وزن کم در بسته بندی امکان جا به جایی را به هر نقطه ای که بخواهید فراهم می کند. این تشک ها به راحتی و در کمترین زمان ممکن نصب و جمع آوری می شوند، این تشک ها قابلیت استفاده در منزل و ویلا و حتی هنگام مسافرت را دارد.

تشک بادی یکی از محصولات پر کاربردی است که برای افرادی که ماجراجو هستند بسیار کاربردی است و در سفرها و محل هایی که دوست دارید در آنجا باشید همراه خوبی برای شما خواهد بود.

فرق تخت بادی و تشک بادی چیست؟

تخت خواب بادی و تشک های بادی محصولاتی هستند از جنس پی وی سی با روکش های ضد تعریق مخمل، جیر و کامفورت که در داخل بدنه آنها لایه های عمودی شکلی از الیاف ابریشم وجود دارد که علاوه بر ظاهر دادن به شکل تخت ها باعث طبی شدن و سفت شدن آنها نیز می شوند.

اختلاف بیشتر در ارتفاع آنها و موارد استفاده می باشد که معمولا تشک های بادی ارتفاعی از 10 سانت تا 30 سانت را دارند ولی تخت خواب های بادی دارای ارتفاع هایی از 37 سانت تا 56 سانت را دارا می باشند.

تشک های بادی را اغلب در مسافرتها، کمپ های تفریحی و آفرود استفاده میکنند به این دلیل که سبک، کم حجم و کم جا هستند و برای حمل و نقل حتی در یک کوله پشتی نیز جا می گیرند، ولی تخت های بادی بخاطر ابعاد بزرگتر و پمپ های برقی متصل به بدنه از وزن سنگین تری برخوردار هستند هر چند که با این وجود در مقایسه با تختخواب های فلزی و چوبی قابل مقایسه از نظر وزنی نیستند و نسبت به آنها بسیار سبکتر هستند.

تخت بادی

عکس تخت خواب بادی دو نفره زوجین

دلایل استفاده از تشک های بادی

هنگامی که بدن ما برای مدت زمان طولانی تا حد زیادی بی حرکت است، سلول های پوست ما می توانند تجزیه شده و زخم های دردناکی ایجاد کنند که می تواند به زخم تبدیل شود. تشک بادی با تقویت جریان خون و تحریک گردش خون در بدن از آسیب پوست جلوگیری می کنند.

تشک بادی به طور منظم موقعیت بدن را تغییر می دهند تا فشار زیاد روی قسمت هایی از بدن که مستعد زخم های فشاری هستند مانند باسن، آرنج و کمر ایجاد نشود. کیسه های پر از هوا در داخل تشک نه تنها به محافظت در برابر زخم های فشار کمک می کنند، بلکه به بدن اجازه می دهند تا راحت حرکت کند در حالی که احساس می کند در هوا شناور است. این باعث می شود یک خواب راحت داشته باشید که یک عامل بسیار مهم برای سلامتی ما است.

ویژگی های تشک های بادی

این تشک ها نه تنها راحت هستند بلکه فواید و ویژگی های زیادی نیز دارند. در زیر به بررسی برخی از مهمترین فواید آنها خواهیم پرداخت.

سطح استحکام قابل تنظیم تشک های بادی

تشک های بادی دارای پمپ هایی هستند که به راحتی می توانید هوای درون تشک را بیشتر و یا کمتر کنید؛ تا زمانیکه به حد قابل قبول برایتان درآید. پس کاملا سختی و استحکام تشک در دستان شماست و برای سلایق مختلف می تواند آماده شود.

برخی از این تشک ها از فناوری بالاتری برخوردارند. به عنوان مثال: با لمس یک دکمه شروع به باد شدن می کنند تا جایی که شما سطح نرمی و یا سفتی آن را تایید کنید و مطابق با نیازهایتان باشد.

برخی دیگر از این نوع تشک ها دارای بالش توکار هستند و شما نیاز ندارید که یک بالش به مجموعه آن اضافه کنید.

وزن تشک بادی و میزان فضای اشغال شده توسط آن

یکی دیگر از محسنات تشک های بادی وزن کم اغلب آنهاست. این ویژگی باعث می شود تا شما بتوانید به راحتی آن را جابجا کنید. از طرفی به دلیل اینکه می توانید باد آن را خالی کنید بنابراین در کمد یا زیر تخت یا هر جای دیگری جا می شود و تنها در مواقع نیاز آن را بیرون خواهید آورد، سپس آن را باد کرده و از خوبیدن روی آن لذت خواهید برد.

این تشک ها گزینه ای بسیار ایده آل برای سفرهای کمپینگ یا مناسب برای مهمان هاست. همانطور که گفتیم تشک های بادی با پمپ های دستی و یا برقی باد می شوند. برخی از این تشک ها که کیفیت بالاتری دارند دارای مکانیزمی هستند که با فشردن دکمه ای به طور اتوماتیک باد می شود و در نتیجه زحمتی برایتان ایجاد نمی کنند.

تشک بادی در ماشین

فواید تشک بادی در مسائل و مشکلات پزشکی افراد

استفاده از این نوع تشک ها به دلیل ساختارشان و فشار بسیار کمی که وارد می کنند، به بیماران بسیاری توصیه می شود. از جمله افرادی که دچار مشکلات درد مفاصل هستند.

تشک بادی طبی در هنگام استفاده از کمر درد جلوگیری می کند و ساختار آن به صورتی است که با گردش هوا در بین لایه های آن از مبتلا شدن افراد مصرف کننده به بیماری زخم بستر نیز جلوگیری کرده و حتی در برخی موارد به دستور پزشک، افرادی که دارای زخم بستر هستند می بایست از تشک های بادی استفاده کنند.

تشک های بادی طبی علاوه بر اینکه ساختاری مناسب برای استفاده دارند، دارای رویه جیر مخمل ضد حساسیت نیز هستند که برای افراد با پوست حساس بسیار مناسب است که می توانند خواب راحت را بر روی آن تجربه کنند.

معایب تشک بادی

هر محصولی دارای معایب مخصوص به خود می باشد. تشک بادی نیز از این قضیه مستثنی نبوده و از معایب خود برخوردار است. آسیب پذیری این محصول نسبت به اشیاء نوک تیز که باعث سوراخ شدن تشک بادی و تخلیه هوای آن می شود، از معایب تشک بادی به شمار می آید. البته تشک بادی در صورت سوراخ شدن قابل تعمیر است.

دسته بندی تشک های بادی

در کل تشک های بادی به دو دسته تقسیم می شوند. تشک های بادی موقت و تشک های بادی دائمی

1 - تشک های بادی موقتی

تشک های بادی موقت سبک تر و کوچکتر از تشک های بادی دائمی هستند. این نوع از تشک های بادی به طور خاص برای کمپینگ، قرار دادن درکوله پشتی یا برای میهمانان شبانه در خانه در نظر گرفته شده است.

از آنجا که تشک های بادی قابل حمل هستند و به راحتی آماده می شوند، برای کمپینگ ایده آل هستند. از طرفی چون در اندازه های مختلف تولید می شوند، می توانند در داخل انواع مختلف چادرها قرار بگیرند و کمپینگ را در مقایسه با خوابیدن روی زمین بسیار لذت بخش تر و راحت تر می کنند.

تشک بادی موقت

تشک بادی موقتی دو نفره داخل چادر مسافرتی

تشک های بادی موقت از طراحی مشابه تشک های بادی دائمی بهره برده اند. با وجود اینکه تشک های بادی موقت برای استفاده شبانه در نظر گرفته نشده اند، اما بیشتر آنها می توانند خواب راحت و پشتیبانی مناسبی را برای شما فراهم آورند؛ به شرطی که گه گاهی از آن استفاده کنید.

2 - تشک های بادی دائمی

در تشک های بادی به جای استفاده از فنر و یا هسته فوم، هوای درون تشک کار کانتورینگ و پشتیبانی از بدن را انجام می دهد. از آنجا که هوا قابل جابجایی است محفظه های هوای درون تشک به شما این امکان را می دهند تا میزان راحتی خود را تنظیم کنید.

این یک گزینه عالی برای بیمارانی است که دچار کمردرد و یا گردن درد هستند. در برخی از تشک های بادی از فناوری دو ناحیه ای برخوردار هستند که به دو شریک خواب اجازه می دهد تا تشک را مطابق با سلیقه خود تنظیم کنند.

انواع تشک بادی

1 - تشک بادی چند کاره

معمولا در دفاتر کار و یا هر جایی که بدلیل فضای کم نیاز به نشستن، خوابیدن و یا دراز کشیدن میباشد بکار برده میشود. این تشک ها دارای پمپ نمی باشند و با تمامی پمپ های بادی محصولات intex قابل باد کردن هستند. سطح رویه این تشک های بادی به دو مدل ساده و یا خوشخواب میباشد. از کارایی این تشک ها میتوان به خوابیدن، نشستن، دراز کشیدن بصورت شبیدار و یا پشتیدار شدن نام برد. ارتفاع این تشکها نیز معمولا تا 22 سانتیمتر میباشد.

2 - تشک بادی روی آب

همانطور که از اسمش پیداست برای استفاده روی آب کاربرد دارد و جنس آنها از پی وی سی بوده و با تمامی مدل پمپ های بادی قابل باد کردن هستند که البته بدلیل حجم کوچک ما بشم پیشنهاد پمپ باد دستی یا پدالی را میکنیم. معمولا دارای یک بالش متصل به تشک هستند. طرح ها و رنگ بندی های شاد و زیبایی دارند و ارتفاع تقریبی آنها 15 سانتیمتر میباشد.

تشک بادی روی آب

تشک بادی روی آب تک نفره بزرگسالان

3 - تشک بادی کمپینگ یا مسافرتی

پر فروش ترین محصولی که در گروه تشک بادی قرار دارد و توجه عده زیادی را جلب کرده است تشک بادی کمپینگ است که از ساختاری کمجا و منحصر به فرد تشکیل شده است. تشک یا دوشک بادی مسافرتی می تواند برای به آرامش رسیدن افراد مناسب باشد و در نتیجه برای آن ها بهترین موقعیت و شرایط را مهیا سازد. در نتیجه داشتن تشک بادی کمپینگ برای آن دسته از افراد که به مسافرت و گردش می روند لازم و ضروری است و دارای خصوصیات منحصر به فرد می باشد.

معمولا بصورت یکنفره تولید میشود که جنس معمول آنها از برزنت و در بعضی مدل ها از جیر یا مخمل میباشد و همچنین قابلیت تاشدن و حمل و نقل آسان دارد. کارایی این تشک ها بیشتر بصورت کمپینگ است. با تمامی پمپ های بادی اینتکس قابل باد کردن میباشند و فقط بصورت ساختار داخلی ساده و موازی تولید میشوند که ارتفاع آنها معمولا تا 22 سانتیمتر است.

تشک بادی کمپینگ وزن کمی نیز دارد که به راحتی جا به جا و حمل می شود. در داخل ساک حمل محصول قرار گرفته و جابه جا می شود و در صورت تمایل نیز به وسیله پمپ باد راه اندازی می شود.

تشک بادی کمپینگ

عکس تشک بادی کمپینگ تک نفره مسافرتی

4 - تشک های بادی کودک یا نوجوان

در واقع در دو مدل ساخته میشوند که یکی از آنها از رویه پی وی سی ساده و یکی دیگر از رویه مخملی یا جیر تشکیل شده است این تشک ها را میتوان با سایر پمپ های بادی باد نمود ولی معملا بدلیل حجم کمی که دارند راحتی با پمپ های دستی و پدالی قابل باد کردن میباشند. سطح رویه این تشک ها ساده یا همان موازی است. ارتفاع معمول این تشک ها تا 17 سانتیمتر مربع میباشد.

تشک بادی کودکانه اسپایدر من

5 - تشک بادی بزرگسال

از رویه جیر یا همان مخملی ساخته میشوند. این تشک های بادی در بعضی مدل ها دارای پمپ برقی و بعضی از آنها بدون پمپ میباشند. سطح رویه این تشک های بادی به دو مدل طراحی میشود که یکی از آنها مدل ساده و یا همان موازی است و مدل دوم بصورت طرح دار و یا همان دسته خوشخواب ها یا طبی ها بشمار میایند. دلیل اینکه به این دسته از تشک های بادی خوشخواب گفته میشود این است که اینها دارای بافت داخلی بیشتری نسبت به تشکهای ساده می باشند.

منظور از بافت سطح داخلی تشک میباشد که بوسیله شیار های داخلی ای که به طرح های لوزی و دایره ای میباشد مشبک شده اند و وقتی که روی آنها دراز کشیده شود براحتی میتوانند باد را با سایر قسمت های تشک بادی تقسیم کنند و بهر قسمتی از بدن یک فشار خاص متناسب با وضعیت اعضای بدن شما وارد نمایند که قطعا موجب طبی بحساب آمدن تشک بادی میشود.

در بعضی از مدل ها دارای ارتفاع بالش هستند. تشک بادی بزرگسال در دو سایز کوچک و بزرگ ساخته میشود که سایز کوچک آن معمولا 137 سانتیمتر و سایز بزرگ آن 152 سانتیتر است. ارتفاع این تشک ها تا 22 سانتیمتر میباشد.

6 - تشک بادی داخل ماشین

یکی از انواع محبوب و پر طرفدار تشک بادی که با ساختاری ساخته شده است که تنها در داخل ماشین نصب می شود تشک بادی داخل ماشین است که با بهترین بدنه و با کیفیت ترین ساختار قادر به ایجاد اوقات خوشایند برای افراد می باشد. تشک بادی مد نظر بدنه ای با سطح طبی و مواج دارد و با ساختاری ساخته شده است که تنها در داخل ماشین جای می گیرد. این محصول را می توان با داشتن پایه بادی ضخیم در قسمت پشتی خودرو قرار داد و سطح طبی و راحتی محصول را نیز بر روی آن قرار داد.

تشک بادی داخل ماشین

عکس تشک بادی داخل ماشین

در نتیجه فضا برای استفاده و بهره برداری افراد اماده می شود و می توان از چنین محصول راحتی در داخل خودروی خود لذت برد. محصول مورد نظر دارای کیفیت بالا و قیمت مناسب است تا تمامی دارندگان خودرو شخصی بتوانند آن را خریداری کنند و از وجود آن بهره مند شوند. هر یک از کسانی که تمایل به داشتن آن دارند نیز می توانند با توجه به سلیقه خود رنگ محصول را نیز انتخاب نمایند.

انواع شرکت تولید کننده تشک بادی

1 - تشک بادی اینتکس

اینتکس intex بزرگ ترین و سرشناس ترین تولید کننده تشک بادی می باشد. یک برند کاملا شناخته شده در ایران است و کیفیت کار انواع تشک های بادی اینتکس بسیار عالی است. تشک های بادی اینتکس در سری های جدید، بر گرفته از تکنولوژی الیافی تولید شده اند که بسیار مقاوم تر و با دوام تر نسبت به تشک های بادی گذشته این شرکت می باشند.

علاوه بر تحمل وزن بیشتر، در استفاده های طولانی مدت، حالت طبیعی خود را از دست نمی دهند. شرکت اینتکس تولید کننده انواع تشک بادی مسافرتی، انواع تشک بادی خانگی و تشک بادی درون چادر است که معمولا تشک بادی های تولید شده توسط این شرکت بزرگ، دارای ساختاری با شیارهای طولی یا عرضی می باشند.

تشک بادی اینتکس یکی از معروف ترین کالاهای بادی این شرکت بزرگ و معتبر است که طرفداران زیادی را به خود جذب کرده و همگی با استفاده کردن از انواع تشک بادی اینتکس راضی بوده اند و درصد رضایت بسیار بالایی دارد.


intex air mattress

تشک بادی دو نفره با بالش شرکت اینتکس

2 - تشک بادی بست وی

تشک های بادی بست وی bestway نیز مانند اینتکس، از کیفیت و بالاترین استاندارد های جهانی برخوردار است. می توان گفت این شرکت نیز، پا به پای اینتکس در حال پیشرفت است و برای تولیدات خود از تکنولوژی tritech ultra بهره برده است که یک تکنولوژی الیافی با چندین برابر تراکم بیشتر الیاف مصنوعی به شمار می آید.

شرکت بست وی به عنوان تولید کننده تشک بادی، یک پله از اینتکس نیز جلوتر رفته و علاوه بر تولید تشک های بادی با شیارهای طولی و عرضی، دست به تولید تشک بادی با شیار های دوخت وسط زده است که به صورت حباب های فرورفته و برآمده در وسط تشک قرار گرفته اند. به دلیل طبی بودنشان از محبوبیت بیشتری در بین انواع تشک های بادی مسافرتی و خانگی برخوردار هستند.

تشک های بادی مسافرتی بست وی نیز بسیار کارآمد تولید شده اند و به عنوان تشک بادی داخل چادر، از محبوبیت بالایی در بین مصرف کنندگان این محصولات برخوردار هستند. شرکت بست وی نیز مانند اینتکس تولید کننده انواع تشک بادی مسافرتی، تشک بادی داخل چادر و تشک بادی کمپینگ است و در این زمینه پیشرفت بسیار زیادی نسبت به سایر تولید کنندگان تشک بادی داشته است.


تشک بادی بست وی

تشک بادی تک نفره شرکت و برند بست وی

3 - تشک بادی اینتایم

شرکت اینتایم نیز در کنار اینتکس و بست وی خود را به عنوان یک تولید کننده تشک بادی معرفی کرده است. اینتایم در این زمینه ورود کرده و مدل های بسیار جالبی را از جمله تشک بادی دو قلو یا تشک بادی دو طبقه و یا تشک بادی بالش دار را تولید کرده است.

تشک های بادی اینتایم تفاوت زیادی با تشک های بادی اینتکس و تشک های بادی بست وی دارند. تفاوت آن ها در ابعاد، اندازه، تحمل وزن و مدل های آن ها است. همچنین تکنولوژی بکار رفته درون تشک های بادی اینتایم برعکس تشک های بادی اینتکس و بست وی از نوع پی وی سی است.

تشک بادی چگونه باد می شود؟

بیشتر مدل های تخت خواب های بادی دارای پمپ باد برقی 2 کاره متصل به بدنه هستند به این شکل که با زدن دکمه روشن و چرخاندن ولوم باد به سمت راست می توانید آن را در مدت زمان 5 دقیقه پر و سپس دکمه خاموش را بزنید برای زمان هایی که می خواهید تخت بادی اینتکس را جمع آوری کنید و یا آن را در مکان دیگری استفاده کنید کافی است تا دکمه روشن را زده و ولوم باد دایره ای شکل پمپ باد را به سمت چپ بچرخانید تا باد داخل آن خالی شود و تختخواب بادی را بسته بندی نمایید.

در برخی مدلهای ارزان تر که شامل پمب باد برقی نمی باشد می توان با استفاده از تلمه های دستی مخصوص اقدام به پر کردن باد تشک کرد.

پیشنهاد مطالعه : راهنمای خرید تشک طبی

نگه داری از تشک بادی

تشک بادی را باید در یک مکان مناسب و دور از انواع اشیاء نوک تیز و برنده نگه داری کنید. همچنین بهتر است که در زمان بسته بندی در یک مکان خنک نگه داری شود. در یک بسته بندی ایمن قرار گیرد تا از جویدگی به وسیله حیواناتی مانند موش به دور باشد.

در زمان استفاده نیز سعی کنید سطح زیرین آن را تمیز کرده و جارو بزنید تا خالی از هر گونه شئ نوک تیز و برنده و آسیب زننده مانند: میخ، سوزن، پونز، خرده شیشه، سنگ ریزه، خرده چوب و ... به کف محصول باشد.

از جامپ کردن و پریدن به روی تشک بادی جدا خود داری کنید؛ چرا که این محصول صرفا جهت خوابیدن طراحی شده و با صفحه های پرش و تشک های جامپینگ تفاوت دارد و این عمل ممکن است به تشک بادی شما آسیب وارد کند.

برای نگه داری بهتر و طول عمر بیشتر تشک بادی خود، به صورت طولانی مدت با یک نقطه از بدن به یک نقطه تشک بادی فشار وارد نکنید تا تشک شما عمر طولانی تری برای استفاده داشته باشد. مثلا سعی کنید هنگام استفاده از فشار آوردن با زانو به یک نقطه آن اکیدا خودداری کنید.

خرید اینترنتی بهترین مدلهای تشک بادی

پاسخ کوتاه به سوالات پر تکرار
قیمت انواع تشک بادی چند است؟
قیمت تشک بادی به عوامل مختلفی همچون برند شرکت سازنده، جنس تشک، تک نفره یا چند نفره بودن، وزن و ابعاد تشک، داشتن پمب باد و ... بستگی دارد، اما در حالت کلی رنج قیمت انواع تشک بادی از 200 هزار تومان تا 3 میلیون تومان در بازار می باشد.
فواید استفاده از تشک بادی چیست؟
استفاده از تشک های بادی باعث تحریک گردش خون در بدن شده و همچنین به دلیل فشار کمی که به بدن وارد می کند برای کمردرد و بیماری ها عضلانی بسیار مفید است و خواب راحتی را به شما هدیه می دهد.
معروف ترین برندهای تشک بادی کدامند؟
معروف ترین و پرفروش ترین برند تولید کننده انواع تشک بادی شرکت اینتکس intex می باشد، شرکت های دیگری مانند بست وی bestway، اینتایم در رده های بعدی قرار دارند.
تاریخ به روز رسانی : 1402/05/15
نظرات ارسال نظر، پیشنهاد و تجربه شخصی شما درباره مطلب بالا
کلیه حقوق متعلق به وب سایت طوطی کالا است و کپی برداری با ذکر منبع مانعی ندارد