منو

راهنمای خرید براش آرایشی و معرفی انواع مختلف و کاربرد آنها

آرایش کردن تبدیل به جزیی از زندگی بیشتر خانم ها شده است به طوری که بسیاری از خانم ها تمایل دارند همیشه یک آرایش ساده و دلنشین داشته باشند. آرایش کردن و زیباسازی صورت بد نیست اما قطعا اگر اصولی و درست انجام شود هم آسیب کمتری به پوست می رسد و هم زیبایی آن بیشتر نمایان می شود.

آرایشگری مانند سایر هنرهای موجود در بازار نیاز به ابزار و امکاناتی دارد. این ابزار به آرایشگران این امکان را می دهد تا هنر خود را به زیبایی نشان دهند.

یکی از این دسته ابزار، ست های برسی آرایشی یا براش آرایشی است که با بکار بردن آن ها میزان آلودگی توسط دست کمتر شده و آرایش های ظریف تری انجام می شود. این برس ها انواع مختلفی دارند و هر کدام برای یک کاری استفاده می شوند که در ادامه مطلب به بررسی انواع مختلف آن و کاربردهای هرکدام خواهیم پرداخت، پس با ما در طوطی کالا همراه باشید.

راهنمای خرید براش آرایشی

راهنمای خرید ست براش آرایشی

براش آرایشی چیست؟

مجموعه ای کامل از انواع قلم موهای مخصوص آرایش چهره است که در زبان انگلیسی به آن براش brush گفته می شود. براش آرایشی نوعی قلم مو، برس یا فرچه است که از دسته زیادی از مو با تراکم بالا و فشرده تشکیل شده است.

دسته انواع این وسیله ها عموما از پلاستیک، فلز و یا چوب می باشند. موها و یا پرزهای آنها نیز می توانند از نوع الیاف های طبیعی و یا الیاف های مصنوعی باشند. بدون استفاده از براش، نمی توان آرایش حرفه ای و تمیزی انجام داد. همانطور که در نقاشی حرف اول را قلم مو می زند، در آرایش چهره هم حرف اول را براش می زند.

چرا باید از براش آرایشی استفاده کنیم؟

به چند دلیل توصیه می شود هنگام به کار بردن انواع مختلف لوازم آرایشی از براش آرایشی استفاده کنید (مزایای براش آرایشی):

  • استفاده از براش موجب می شود تماس انگشت با پوست صورت کمتر شود، بدین صورت پوست کشیده نمی شود و در معرض آلودگی قرار نمی گیرد در حقیقت آرایشی که با براش انجام شود به خصوص در سالن های زیبایی بهداشتی تر است.
  • براش ها به خوبی تمامی ماده آرایشی را روی صورت کاملا یکدست پخش می کنند و از این رو آرایش را طبیعی تر جلوه می دهند.
  • هنگام استفاده از براش آرایشی مقدار کمتری از ماده آرایشی نیاز است بردارید چون با براش تمام قسمت ها با لایه ی کمتری پوشش داده می شود.

براش آرایشی

عکس انواع سایز های براش آرایشی

ست براش آرایشی چه کاربردی دارند؟

برای داشتن یک آرایش حرفه ای و زیبا باید از براش های مناسب برای هر قسمت از کار استفاده کرد. انواع مختلفی از ست براش آرایشی در بازار وجود دارد که هر کدام از براش های موجود در آن از نظر کاربرد با یکدیگر متفاوت هستند. به عنوان مثال براش سایه چشم و براش کرم پودر کاملاً با یکدیگر تفاوت دارد.

در کیف لوازم آرایش اغلب افراد معمولاً دو براش وجود دارد که از آن ها برای آرایش تمام قسمت های صورت استفاده می کنند؛ این در حالی است که نتیجه کار چندان حرفه ای و طبیعی نخواهد شد.

انواع براش آرایشی از نظر جنس موها

براش با موهای طبیعی

برای ساخت این مدل براش آرایشی ازپرزها و موی حیواناتی مانند بز، سنجاب و سمورها استفاده می کنند. هر چند این نوع براش ها لطافت بالایی دارند اما به چند دلیل توصیه نمی شوند. دلیل اول دوست داشتن حیوانات و آسیب نرساندن به آن ها است و دلیل دوم گران قیمت بودن براش طبیعی می باشد البته لازم به ذکر است که براش آرایشی با موی طبیعی دوام بالایی ندارد و بعد از شستن کیفیت اولیه را از دست می دهد.

انواع براش هایی که از الیاف طبیعی ساخته شده اند، مناسب تر و دارای لطافت بیشتری هستند، اما خرید آنها مقرون به صرفه نمی باشد زیرا خیلی گران هستند و در برابر شست و شو های چندین باره دوام نمی آورند.

براش با الیاف مصنوعی

براش هایی که با الیاف مصنوعی (نایلون و محصولات پلی استری) ساخته می شوند بسیار با کیفیت، لطیف، با ماندگاری بالا و البته قیمت مقرون به صرفه هستند و می توان به راحتی و به طور مکرر آنها را شست و شو داد. این براش ها امروزه به طور گسترده طراحی و تولید می شوند.

براش های ترکیبی

براش های ترکیبی از هر دو جنس طبیعی و مصنوعی ساخته شده اند و برای مواد ترکیبی کاربرد دارند.

خرید براش آرایشی

عکس براش آرایشی یا برس مخصوص آرایش

انواع براش آرایشی و کاربردهای آنها

براش های آرایشی بر اساس حجم موهای مصنوعی به کار رفته در آن و همچنین بر اساس شکل ظاهری و اندازه سری به چند دسته تقسیم می شوند که هر کدام مخصوص استفاده یک قسمت از صورت هستند.

در قسمت زیر به معرفی برخی انواع براش آرایشی صورت می پردازیم و کاربرد براش آرایشی را به صورت کامل توضیح می دهیم:

براش فوندانسیون یا پایه

با استفاده از این براش فوندانسیون استفاده شده بر روی پوست یک دست و نرم خواهد شد و از حالت ماسیدگی در خواهد آمد. به طوری که با استفاده از این براش فونداسیون را طبیعی تر جلوه خواهد کرد.

براش پودری

کاربرد براش پودری همانطور که از نام آن پیداست برای به کار بردن مواد آرایشی پودری مانند رژگونه، پنکک و دیگر محصولات پودری می توانید استفاده کنید. براش پودری به خوبی تمام مواد را در سطح پوست پخش می کند. این براش ها را معمولا موهای بلند و بسیار لطیف و تا حدودی متراکم دارند.

انواع براش آرایشی

براش سایه چشم Eyeshadow Brush

براش سایه چشم امروزه بسیار رایج شده است. اگر قصد دارید به صورت حرفه ای سایه بزنید چندین نوع براش برای سایه موجود می باشد. دسته اول براش های سرگرد هستند که برای سایه زدن پشت چشم، ترکیب رنگ ها و محو کردن رنگ پشت چشم استفاده می شوند.

دسته دوم از براش سایه چشم کمی زاویه دار هستند و برای استفاده در گوشه چشم و کشیدن سایه به صورت خطی مناسب می باشند.

براش کانتور Contour Brush

کانتورینگ تکنیکی است که برای برجسته نشان دادن برخی قسمت های صورت استفاده می شود. کانتور صورت را باید با براش مخصوص انجام داد تا نتیجه نهایی خوب از آب در بیاید. براش کانتورینگ نرم و زاویه دار است که برای برجسته سازی قسمت هایی مانند گونه ها، فک یا پیشانی مورد استفاده قرار می گیرد.

بیشتر براش هایی که برای کانتورینگ استفاده می شوند سر زاویه دار و باریکی دارند که برای استفاده از آن تنها کافی است آن ها را در پودر بزنید و سپس آن ها را بتکانید سپس آن را زیر استخوان فک یا گونه قرار دهید و به طرف بالا بکشید.

پیشنهاد مطالعه : کانتورینگ چیست و چگونه انجام می شود؟

براش رژ لب

این مدل براش ها ظریف هستند و می توانید با آن ها از ترکیب چند رنگ برای رژلب خود بهره بگیرید. همچنین براش لب برای کشیدن خط لب و برجسته تر نشان برخی قسمت های لب نیز مناسب است. فراموش نکنید که برای داشتن لب ها زیبا و برجسته براش رژلب یکی از ملزمات آرایشی شماست.

براش کرم پودر Powder Brush

براش کرم پودر اولین بخش از روتین آرایش شما را تشکیل می دهد. به عبارت دیگر، آرایش خود را باید ابتدا با این براش شروع کنید. موهای این براش صاف، متراکم و بسیار انعطاف پذیر بوده تا به راحتی و نرمی بر روی پوست شما حرکت کند.

براش کرم پودر برای محو کردن کرم پودر بر روی صورت است و می توانید کرم پودر را بر روی صورت به خوبی محو کنید. همچنین از این براش می توانید برای هایلایتر، کانسیلر و کرم پودرهای مایع نیز استفاده کنید. اگر می خواهید کرم پودر حالت مخملی و زیبایی بر روی پوست خود داشته باشید براش کرم پودر انتخاب مناسبی برای شماست.

براش کرم پودر

عکس براش کرم پودر اصل با دسته چوبی

براش ابرو

از براش ابرو می توانید برای زدن انواع ژل یا صابون ابرو استفاده کنید. این براش ها معمولا دو سر دارند و از سمت دیگر برای شانه زدن ابرو استفاده می شود.

براش کانسیلر یا پوشاننده Concealer Brush

برای استفاده کردن از کانسیلر در قسمت هایی از صورت مثل زیر چشم یا قسمت های لکه دار به کار می رود. براش کانسیلر براش کوچکی است سر تخت و گردی دارد و از موهای نرمی درست شده است.

براش کانسیلر

عکس براش کانسیلر یا پوشاننده

براش قاشقی

نسل جدیدی از براش ها هستند که موهای خیلی متراکم و لطیفی دارند. در سایزهای مختلف در یک پک براش آرایشی به فروش می رسند. که از سایزهای بزرگتر برای کرم پودر و سایزهای کوچک تر برای زدن کانسیلر کاربرد دارند.

برس بادبزنی

براش بادبزنی! همانطور که از نام جالب این براش پیداست شبیه بادبزن طراحی شده و کاربردهای مختلفی دارد. براش بادبزنی دارای سر تخت بوده و به عنوان براش برای استفاده از پودر های فیکس و برنزه کننده می توان از آن استفاده کرد. حتی با این نوع براش می توانید رژ گونه هم بزنید.

برس بادبزنی از انواع برس های آرایشی است که برای بیشتر نشان دادن نواحی خاص صورت استفاده می شود. موهای باریک و کم پشت آن برای برداشتن مقدار اندکی از محصول آرایشی و زدن آن به ناحیه ای مثل گونه ها طراحی شده است. سعی کنید با این برس بسیار ملایم کار کنید و مقدار زیادی رژ گونه با آن بر ندارید.

علاوه بر موارد گفته شده، برای هایلایتر زدن و برجسته کردن گونه هم از این نوع براش استفاده می شود. اگر می خواهید روی قسمت های استخوان و نوک بینی هایلایتر بزنید، بهترین راه استفاده از این نوع براش است. برای پخش کردن کرم پودر های پودری یا پودر های روشن کننده هم از این براش استفاده می شود.

براش بادبزنی

عکس براش بادبزنی - برس بادبزنی

نکات مهم و کاربردی هنگام خرید ست براش آرایشی

  • اولین نکته توجه به قیمت محصول است. عوامل مختلفی چون جنس، مدل، کیفیت و… بر روی قیمت ست براش اثرگذار هستند. شما عزیزان باید با توجه به بودجه و سلیقه ی خود نسبت به خرید مدل خاصی اقدام کنید.
  • مورد بعدی توجه به رنگ ست براش آرایشی می باشد. سعی کنید رنگ محصول مورد نظرتان شبیه به سایر وسایل آرایشی تان باشد. تا زیبایی خاصی به میز آرایش شما ببخشد.
  • عزیزان هر کدام از براش ها که مخصوص قسمت خاصی از چهره است را به جای دیگری به کار نبرید. چون استفاده هرکدام به جای دیگری باعث به هم ریختن آرایش صورت شما خواهد شد.
  • به دنبال خرید ست براش آرایشی باشید که دارای جعبه مخصوص به خود باشد. چون در غیر این صورت آلوده می شود و هنگام استفاده از آنها، صورتتان جوش می زند.
  • از محکم بودن دسته براش آسوده خاطر باشید. چون عزیزان مهم ترین قسمت یک ست کامل از قلم آرایشی، دسته های آن می باشد. اگر دسته براش محکم نبود و لق بود، از خرید آن اجتناب کنید.
  • می توانید با خرید محصولی با عنوان تمیز کننده براش آرایشی که سطحی ناصاف دارد، هر هفته براش آرایشی تان را بشویید و از پاکیزه بودن آنها آسوده خاطر باشید.
  • هرچه موی براش؛ متراکم تر و پر تر باشد، کرم پودر و یا سایر لوازم آرایشی بهتر روی پوستتان پخش می شود و آرایش برایتان راحت تر خواهد بود.

بهترین مدلهای براش آرایشی

چگونه براش های آرایشی را تمیز کنیم؟

حتما 24 ساعت از آخرین استفاده براش گذشته باشد. برای انجام کار همه قلم موهای که می خواهید شسته شود به علاوه شامپو بچه، کاسه کوچک و حوله ای را آماده کنید.

شیر آب ولرم را باز کنید، قلم موی مورد نظر را زیر آب ولرم بگیرید و تمام موها ی آنرا خیس کنید. مقدار کمی از شامپو بچه را در کاسه بریزید به اندازه یک قاشق چایخوری، انگشت خود را در مایع پاک کننده (شامپوی کودک) فرو کنید و سپس به آرامی روی تمامی موهای براش بمالید و ماساژ دهید.

سپس آنرا زیر آب ولرم گرفته و تمامی مواد پاک کننده را از آن بشویید (ابکشی کنید)، همه برس ها را به همین شکل بشورید می توانید از پاک کننده صورت هم بجای شامپو استفاده کنید.

سخن آخر

براش ها از ابزارهای آرایشی هستند که به طور مستقیم با پوست حساس صورت در ارتباطند. پس در خرید ست براش آرایشی مرغوب دقت فرمایید که از مواد با کیفیت ساخته شده باشد و همچنین بعد از شستشو دچار ریزش پرزها نشود. براش های خود را بسته به مقدار استفاده به صورت هفتگی تمیز کنید.

پاسخ کوتاه به سوالات پر تکرار
براش آرایشی چیست؟
مجموعه ای کامل از انواع قلم موهای مخصوص آرایش چهره است که براش brush گفته می شود. براش آرایشی نوعی قلم مو، برس یا فرچه است که از دسته زیادی از مو (الیاف های طبیعی و یا مصنوعی) با تراکم بالا و فشرده و با جنس دسته پلاستیک، فلز و یا چوب تشکیل شده است.
قیمت انواع براش آرایشی چند است؟
قیمت براش به عوامل مختلفی همچون برند شرکت سازنده، جنس موهای براش، تعداد براش در صورت ست بودن، جنس دسته و ... بستگی دارد، اما در حالت کلی رنج قیمت براش از 20 هزار تومان شروع و تا 700 هزار تومان هم ادامه دارد.
تاریخ به روز رسانی : 1401/12/16
محصولات مرتبطمحصولات مرتبط
ست برس آرایشی ریل تکنیکس مدل اوری دی مجموعه 4 عددی به همراه پد آرایشی
ست برس آرایشی ریل تکنیکس مدل اوری دی مجموعه 4 عددی به همراه پد آرایشی
ست برس آرایشی ریل تکنیکس مدل Essentials مجموعه 5 عددی
ست برس آرایشی ریل تکنیکس مدل Essentials مجموعه 5 عددی
ست براش آرایشی مورفی مدل Flash Of Rose مجموعه 8 عددی
ست براش آرایشی مورفی مدل Flash Of Rose مجموعه 8 عددی
ست براش آرایشی مورفی مدل Sweet Oasis مجموعه 6 عددی
ست براش آرایشی مورفی مدل Sweet Oasis مجموعه 6 عددی
ست برس آرایشی اکوتولز مدل Ready Set Glow مجموعه 6 عددی
ست برس آرایشی اکوتولز مدل Ready Set Glow مجموعه 6 عددی
ست برس آرایشی مدل پری دریایی مجموعه 8 عددی
ست برس آرایشی مدل پری دریایی مجموعه 8 عددی
ست برس آرایشی مدل پاستیلی مجموعه 8 عددی
ست برس آرایشی مدل پاستیلی مجموعه 8 عددی
ست برس آرایشی هلو کیتی مدل 7MP بسته 7 عددی
ست برس آرایشی هلو کیتی مدل 7MP بسته 7 عددی
نظرات ارسال نظر، پیشنهاد و تجربه شخصی شما درباره مطلب بالا
کلیه حقوق متعلق به وب سایت طوطی کالا است و کپی برداری با ذکر منبع مانعی ندارد