منو

راهنمای خرید باکس حمل سگ و گربه و معرفی بهترین مدلهای بازار

نگهداری از حیوانات خانگی می تواند بسیار جذاب و هیجانی باشد، به شرط آنکه ملزومات میزبانی از این حیوانات را تامین کرده باشید. یکی از مشکلاتی که تقریباً در بسیاری از صاحبان حیوانات خانگی دیده می شود، مسئله جا به جایی حیوان خانگی می باشد. مشکلی که می توان آن را با تهیه کردن یک باکس سگ و یا گربه در سایز و نوع مناسب به راحتی مرتفع نمود.

وقتی می خواهید از یک سگ و گربه در فضا های خانگی در کنار خود نگهداری کنید، علاوه بر لانه یا خانه سگ برای محل زندگی آن، لازم است که فکر وسیله ای برای جا به جایی های احتمالی حیوان نیز کرده باشید.

راهنمای خرید باکس حمل سگ و گربه

راهنمای خرید باکس سگ و گربه

مثلا وقتی که راهی سفر هستید و یا آنکه می خواهید حیوان خانگی خود را به دامپزشک ببرید و شاید هم بخواهید همراه با حیوان خانگی ای که دارید گشتی شهری داشته باشید، برای تمام این موارد نیاز است که حیوان خانگی خود را از خانه خارج سازید. شما باید برای حمل و نقل امن، راحت و عاری از دردسر های آن فکری کرده باشید. باکس حمل سگ و گربه وسیله ای است که خیال شما را در مواجهه با چنین مسائلی آسوده خواهد کرد.

با وجود انواع مختلف باکس حمل سگ و گربه در بازار و احتمال سردرگمی شما در هنگام انتخاب و خرید یک باکس مناسب و خوب، در این مطلب از طوطی کالا با جمع آوری اطلاعات کامل درباره این موضوع، سعی کردیم تا به شما در این زمینه کمکی کرده باشیم. پس با ما در ادامه مطلب همراه باشد.

باکس حمل سگ و گربه چیست؟

باکس حمل سگ و گربه که با آن کریر نیز می گویند، نوعی قفس، ساک یا محفظه ای از جنس های مختلف مانند پلاستیک، فلز و چوب است که دارای درب و پنجره های برای تهویه هوا و دید به سگ می باشد که می توانید حیوان خانگی خود را در آن گذاشته و به راحتی و به صورت ایمن آن را جا به جا نمایید. خرید باکس حمل سگ و گربه از مواردی است که هم آرامش سگ و گربه شما را تامین می نماید و هم برای شما شرایط راحت تری در زمان حمل و نقل حیوان خانگی خود فراهم می کند.

عکس باکس حمل سگ و گربه

عکس ساک حمل سگ و گربه پارچه ای

بسیاری از صاحبان سگ ها از باکس حمل سگ در سفرهای طولانی استفاده می کنند، اما همچنین می توان از آن در خانه و محل کار استفاده کرد تا سگ در آنجا به عنوان یک مکان خصوصی و ایمن برای استراحت و ایجاد حس امنیت و اعتماد در سگ استفاده کند.

ضرورت خرید باکس حمل سگ و گربه

شاید با خودتون فکر کنید که باکس خیلی ضروری نیست و به راحتی می تونید گربه و سگ تون رو بغل کنید و بیرون ببرید. اما توجه کنید که گربه ‍و سگ ها غیرقابل پیش بینی هستن و هرچقدر هم تو خونه آروم باشن در مواجهه با محیط بیرون ممکنه رفتار متفاوتی داشته باشند.

این حیوانات خانگی برخلاف چیزی که نشان می دهند، زود میترسند و ممکنه صدای بوق ماشین که برای ما عادی هست، باعث وحشت شان شود و ازترس فرار کنند! بنابراین باکس برای امنیت و محافظت از خودِ این حیوانات نیاز و ضروری هست.

باکس حمل گربه

عکس باکس حمل گربه پلاستیکی

به این ترتیب همراه با خرید باکس، کوله یا کیف حمل سگ و گربه، فضایی امن را در سفر های زمینی و حتی هوایی برای حیوان خانگی که با شما زندگی می کند، تامین خواهید کرد. تقریباً تمام کسانیکه از حیواناتی مانند سگ و گربه در محیط های خانگی میزبانی می کنند، نیاز به داشتن باکس حمل سگ و یا گربه را لازم می دانند؛ اما در هنگام خرید باکس سگ مناسب با چالش های جدی مواجه می شوند.

انواع باکس حمل سگ و گربه

در هنگام خرید باکس سگ و گربه یقینا با انواع متفاوت از اشکال گوناگون تا متریال های مختلف در ساخت مواجه خواهید شد. به هر حال هر مدل تا جنسی از باکس حمل سگ و گربه با در نظر داشتن اهدافی طراحی شده اند و با خرید آنها می توان نیاز هایی را مرتفع نمود.

باکس فلزی سگ و گربه

باکس سگ و گربه خانگی در مدل های مختلف و با قیمت های متنوعی وجود دارند؛ اما جنس خوبش قیمت بالایی دارد. بسیاری از آن ها قابلیت کوچک بزرگ شدن رو دارند و برای توله ها که به سرعت بزرگ میشن مناسب هستند. این باکس ها اگه از جنس خوب باشن بسیار محکم هستند و برای سگ های بزرگ و پرانرژی مناسب هستند.

باکس حمل سگ و گربه فلزی

عکس باکس حمل سگ فلزی مخصوص خودرو

باکس های فلزی ارزان قیمت معمولا استحکام کمی دارند و در و گوشه های باکس ممکنه با فشار سگ از هم باز شود. خرید باکس سگ فلزی برای توله هایی که اضطراب جدایی دارن پیشنهاد نمیشه؛ چون می توانند متوجه تنها بودنشان بشوند. اگر در آب و هوای گرم و شرجی زندگی می کنید این باکس ها به دلیل تهویه هوا مناسب ترن.

باکس حمل سگ و گربه پلاستیکی

باکس پلاستیکی سبک تره و برای حمل و نقل سگ و گربه و سفر گزینه بهتریه، در عین حال می تونه به عنوان باکس نگهداری سگ تو خونه هم استفاده بشه. باکس پلاستیکی دیواره های نرم تر و لطیف تری داره، اما معمولا کوچکتر از باکس فلزیه و ممکنه در فلزی داشته باشه.

باکس حمل سگ پلاستیکی

باکس هایی که دیواره یکدست و بدون سوراخ دارن برای سگ و گربه هایی که اضطراب و استرس دارن مناسب هستند، چون نمی تونن دور و برشون رو ببینند. این باکس ها برای سفر بردن سگ و گربه هم مناسب هستند. بیشتر باکس های استاندارد برای پرواز و سفر با هواپیما از همین نوع هستند.

کیف (ساک) و کوله پشتی حمل سگ و گربه

اگه سگ و گربه کوچولویی داشته باشید ممکنه بخواید برای جابجایی از ساک یا کوله پشتی استفاده کنید. البته این کیف ها فقط برای حمل و جابجایی سگ و گربه استفاده می شوند و نباید تو خونه برای نگهداری سگ و گربه هم استفاده شوند.

از طرفی اگه سگ و گربه خیلی پرانرژی و شیطونی دارید کنترلش در کیف کمی سخت میتونه باشه. کوله پشتی هم در انواع و مدل های مختلف وجود داره و بعضیاشون امکان تماشای بیرون رو هم به سگ و گربه تون میدن.

کیف و کوله حمل سگ و گربه

عکس کوله پشتی حمل سگ و گربه

این کیف ها بسیار سبک هستند، فضای کمی میگیرند و وقتی لازمشون ندارید می تونید به راحتی تاش کنید. خرید این مدل ها به سلیقه خودتون هم بستگی داره، اما معمولا اگه این مدل باکس رو بخرید باز هم به یه باکس پلاستیکی یا فلزی برای آموزش و نگهداری سگ تو خونه لازم دارید.

باکس سگ و گربه چوبی و دکوری

این باکس ها در ایران زیاد رایج نیست و قیمت خیلی بالایی هم داره، هرچند می تونید آن ها را از برخی فروشگاه ها پیدا کنید یا حتی سفارش بدید براتون بسازن. باکس سگ و گربه دکوری در واقع بخشی از مبلمان منزلتون هست و می تونید جنس و رنگشو با دکور خونه ست کنید.

باکس های چوبی نفیس و شیک یا باکس های حصیری از جنس بامبو زیبایی و جلوه خاصی به خونه میدن و حتی از روی باکس میشه به عنوان میز یا قرار دادن گلدون و … استفاده کرد.

ویژگی های یک باکس سگ خوب و باکیفیت

  • یک باکس سگ ایده آل فضایی لازم برای جابه جایی سگ را دارد و حیوان در آن اذیت نخواهد شد.
  • ابعاد استاندارد سگ به اندازه ای بزرگ نیست که سگ بتواند در آن جنب وجوش بیش از حد داشته باشد.
  • استحکام، دوام و مقاومت باکس نگه داری از سگ در بالاترین سطح قرار دارد.
  • خوشبختانه طراحان این باکس امکان تهویۀ هوا را برای آن در نظر گرفته اند.
  • این باکس از وزن سبکی برخوردار است و جابه جایی آن از سوی افراد آسان است.
  • باکس سگ عالی و مناسب، خوش ساخت بوده و طراحی زیبایی دارد.
  • این باکس با قیمت های مناسبی به فروش می رسد.

باکس حمل گربه

عکس باکس مخصوص حمل سگ و گربه

مهمترین برند های باکس حمل سگ

باکس حمل سگ انواع مختلفی دارد و در ابعاد و اندازه های متنوع عرضه می گردد. از مهم ترین برند هایی که به تولید باکس مخصوص حمل سگ می پردازند می توان به: هپی پت، جئورپلاست، ام پتس و استفان پلاست اشاره کرد.

باکس سگ دست دوم بخریم یا نه؟

برخی از علاقمندان به خرید باکس حمل و نگه داری از سگ، با محدودیت مالی در خرید آن روبه رو هستند و نمی توانند باکس نو خریداری نمایند. به همین دلیل در نرم محیط هایی مانند دیوار و شیپور سراغ باکس هایی می روند که دست دوم هستند.

این دست از باکس ها با قیمت ارزان تری به بازار ارائه می شوند و به همین دلیل، به صرفه تر هستند. اما آیا باکس حمل سگ دست دوم، می تواند گزینه مناسبی برای خرید باشد یا نه؟

در پاسخ به این سؤال باید بگوییم اگر از نظر بهداشتی با این مسئله کنار بیایید، می توانید با خیال آسوده باکس دست دوم مانند باکس سگ ژرمن بخرید. این باکس ها تا مدتی مشخص برای جایگاه حیوان دیگری بوده اند و این شاید خوشایند نباشد. البته این مشکل لاینحل نیست و شما می توانید با استریل کردن این باکس به راحتی آن را تمیز کنید.

نکات مهم هنگام خرید باکس سگ و گربه

وجود جیب: برخی کریرها جیب دارند. وجود جیب ویژگی مثبتی است و باعث می شود که بتوانید مثلا غذا یا اسباب بازی سگتان را دم دست داشته باشید.

تهویه خوب: کریری را انتخاب کنید که از تهویه خوبی بر خوردار باشد. برای مثال برای سگ ها، ساکی را انتخاب کنید که در حداقل دو طرف آن منافذ یا پنجره برای گردش هوا وجود داشته باشد، اگر چه تهویه سه طرفه گزینه بهتری است.

کوله حمل گربه

عکس کوله پشتی حمل گربه

سمت باز شدن در: سمت باز شدن در باکس هم مسئله مهمی است. برای مثال سگ ها یا گربه هایی که همکاری نمی کنند، احتمالا راحت تر می توانید در باکس های دارای در سقفی قرار شان دهید. با باکس های این مدلی، گاهی حتی شاید لازم نباشد که دامپزشک، سگ یا گربه تان را برای معاینه از کریر خارج کند.

خلق و خوی سگ تان را در نظر بگیرید: حیوانات آرام در کریر های کوچک، راحت تر آرام و قرار می گیرند، اما برای حیوانات خانگی بیش فعال احتمالا به خرید کریری با فضای کمی بزرگ تر احتیاج خواهید داشت. یا برای مثلا سگ و گربه های نا آرام بهتر است از کریرهای جنس سخت استفاده کنید که محکم تر و بادوام ترند و جوش و خروش حیوان را بیشتر تاب می آورند. ضمن اینکه باکس های دارای در فلزی محکم ترند.

ایمنی محصول را هم حتما در نظر بگیرید

هنگام خرید باکس سگ و گربه باید دقت کنید که کریر انتخابی تان از ساختار محافظتی خوبی برخوردار باشد، طوری که از پت تان محافظت کرده و موجب آسیب نشود. حتما چک کنید که نحوه چفت شدن درِ کریر به گونه ای باشد که سگ یا گربه تان نتواند آن را به راحتی باز کرده و بیرون برود. ضمنا بهتر است سراغ کریرهایی بروید که از جایگاه های مخصوص برای رد کردن کمربند ایمنی خودرو برخوردارند.

سایز باکس سگ و گربه را با دقت انتخاب کنید

برای خرید باکس سگ و گربه باید با دقت زیادی در مورد سایز آن تصمیم بگیرید. سگ عزیز تان باید به راحتی در باکس حمل جا شود. راحتی، مسئله بسیار مهمی به ویژه در سفرهای طولانی است. برای سفرهای طولانی، حتی شاید لازم باشد کریری بخرید که آب و غذای سگ یا گربه هم در آن جا شود.

سایز کریر را قاعدتا باید بر اساس قد و قواره پت تان انتخاب کنید. در مورد سگ ها هم سایز کریر باید اندازه ای باشد که حیوان بتواند جا به جا شود، نه اینکه اصلا هیچ گونه فضای جُم خوردن نداشته باشد. از طرفی، فضای بسیار گل و گشاد هم برای سگ های کوچک خوب نیست و حین حمل و نقل، مدام به این طرف و آن طرف سُر خواهند خورد.

میزان فعالیت سگ: اگه سگتون خیلی پرجنب و جوشه و همیشه با بدن گلی و خیس وارد جای خوابش میشه پس باید قابلیت شستشوی آسان تشک خواب سگ هم در نظر گرفته بشود.

بهترین مدلهای باکس حمل سگ و گربه

سخن پایانی

کریرهای خوب و باکیفیت اگرچه گران ترند، از راحتی و ایمنی بیشتری برای پت ها برخوردارند. در پایان، این نکته را هم اضافه کنیم که خرید باکس حمل سگ و گربه یک چیز است و عادت دادن سگ و گربه تان به استفاده از آن یک چیز دیگر.

طفلکی ها را با زور و عصبانیت به داخل کریر فرو نکنید، بلکه ابتدا سعی کنید راه وروش درست استفاده از چنین وسایلی را یاد بگیرید و با ترفندهای ترغیب حیوانات خانگی به آرام وقرارگرفتن در باکس حمل آشنا شوید.

پاسخ کوتاه به سوالات پر تکرار
قیمت انواع باکس سگ و گربه چند است؟
قیمت باکس سگ و گربه به عوامل مختلفی همچون برند شرکت سازنده، جنس باکس، ابعاد و اندازه، وزن، نوع طراحی و کیفیت ساخت، نوع گونه حیوان و ... بستگی دارد، اما در حالت کلی قیمت باکس سگ و گربه از 150 هزار تومان تا 10 میلیون تومان می باشد.
باکس سگ و گربه خوب چه ویژگی هایی دارد؟
یک باکس سگ و گربه ایده آل فضایی لازم برای جابه جایی سگ را دارد و حیوان در آن اذیت نخواهد شد، ابعاد استاندارد و متناسب با سگ داشته باشد، وزن سبک و استحکام بالایی داشته باشد، امکان تهویه هوا داشته باشد و قیمت مناسبی هم داشته باشد.
تاریخ به روز رسانی : 1401/12/10
محصولات مرتبطمحصولات مرتبط
باکس حمل سگ و گربه مدل skudo3
باکس حمل سگ و گربه مدل skudo3
باکس حمل سگ و گربه طرح چریکی کد 0023
باکس حمل سگ و گربه طرح چریکی کد 0023
کیف حمل سگ و گربه مدل فضایی دانیل
کیف حمل سگ و گربه مدل فضایی دانیل
باکس حمل سگ و گربه مدل هاچیکو
باکس حمل سگ و گربه مدل هاچیکو
کوله پشتی حمل سگ و گربه مدل زیپ دار
کوله پشتی حمل سگ و گربه مدل زیپ دار
کوله حمل سگ و گربه دانیل مدل 001
کوله حمل سگ و گربه دانیل مدل 001
باکس حمل سگ و گربه مدل Fendi
باکس حمل سگ و گربه مدل Fendi
باکس حمل سگ و گربه مدل آشیانه کد AS1
باکس حمل سگ و گربه مدل آشیانه کد AS1
نظرات ارسال نظر، پیشنهاد و تجربه شخصی شما درباره مطلب بالا
کاربر کعبی
16:31 - 1401/09/02
درود برشما ... میخواستم بدونم چطوری میتونم کیف ساک که بند بلند داره رو تهیه کنم ممنون

پاسخ : جهت خرید محصولات موچود روی محصول مورد نظر کلیک فرمائید

کلیه حقوق متعلق به وب سایت طوطی کالا است و کپی برداری با ذکر منبع مانعی ندارد