منو

بالش سفری چیست و انواع آن کدام است؟ راهنمای خرید بالش سفری

زمانی که در سفر هستید و به کمی خواب نیاز دارید تا خستگی راه را به در کنید، قطعا دنبال لوازمی خواهید بود که به شما برای داشتن یک استراحت کوتاه و البته عالی کمک کند.

معمولا اکثر افراد پس از خواب در وسایل نقلیه مانند اتومبیل، هواپیما و ... دردهای ناشی از کوفتگی عضلات به دلیل بد خوابیدن را تجربه کرده اند. دلیل اصلی این دردها، فشارهای نامتوازن و زیادی ست که به نقاطی از بدن در زمان خواب وارد می شود. به همین دلیل، بالش های مسافرتی یا همان بالش سفری یکی از لوازم جانبی ضروری و بسیار مهمی است که اکثر افراد از آنها به صورت مکرر استفاده می کنند.

بالش مسافرتی

راهنمای خرید بالش سفری

چرا باید یک بالش مسافرتی داشته باشید؟

اگر قصد شما مسافرت است، حالا فرقی نمی کند سفرتان زمینی باشد یا هوایی، با اتومبیل شخصی باشد یا هواپیما، داشتن یک بالش مسافرتی راحت برای شما ضروری است. البته منظور ما سفرهای طولانی مدت است که باید ساعت های بسیاری را در هواپیما، قطار، اتوبوس و اتومبیل سپری کنید.

خواب و حمل و نقل اغلب با هم مخلوط نمی شوند. صندلی های هواپیما، اتوبوس، قطار، ماشین سوار و سایر حالت های حمل و نقل معمولاً دارای صندلی هایی هستند که نهایتا قابلیت عقب دادن و دراز کردن پا را دارند نه قابلیت حفظ تعادل گردن! بسیاری از خطوط هوایی و خطوط قطار بالش هایی را برای اسکان مسافران ارائه می دهند، اما در بیشتر موارد این بالش ها کاملاً نازک هستند. بیشتر بالش های هواپیمایی "کم ارتفاع" هستند، به این معنی که آنها سه اینچ ضخامت یا کمتر دارند؛ بنابراین بالشهای مسافرتی بدرد افرادی میخورد که ترجیح می دهند در طول سفر و با پرواز بخوابند.

این بالش می تواند تکیه گاه گردن، سر و شانه های شما باشد و همچنین احتمال سردرد حین مسافرت را که ناشی از فشار و کشش است، کاهش دهد چون بهترین حمایت را از سر و گردن انجام می دهد. با استفاده از بالش، می توانید راحت تر بخوابید چرا که به تجربه دریافته اید که پشتی صندلی هواپیما، اتوبوس، قطار و ... ابدا راحت نیست.

اگر بالشی مسافرتی یافتید که حمل آن راحت بود، مطمئن شوید که حجم یا وزنی به ساک دستی ای که با خود به داخل کابین هواپیما می برید، اضافه نخواهد کرد.

خواب راحت با بالش مسافرتی

خواب راحت در سفر با بالشت مسافرتی

انواع بالش مسافرتی

انتخاب بهترین بالش مسافرتی کار چندان سختی نیست. فقط کافی است انواع مدل های موجود را بررسی و از هر نظر با یکدیگر مقایسه کنید و بعد تصمیم به خرید بگیرید. در ادامه بعضی از پرطرفدارترین مدلهای بالش مسافرتی را به شما معرفی می کنیم:

۱. بالش مسافرتی دور گردنی

بهترین بالش دور گردنی که در همه انواع وسایل نقلیه قابلیت استفاده را دارد. رنگ های مختلفی از این نوع بالش در بازار موجود است. این بالش گردن شما را در وضعیت بسیار خوبی نگاه می دارد. به خصوص برای مواقعی که در صندلی وسط نشسته اید، کمک می کند تا سرو گردن شما روی شانه فرد بغل دستی قرار نگیرید.

این بالش بسیار سبک، کم حجم و راحت است؛ اما فوم موجود در آن باعث تعریق می شود که بهتر است پیش از استفاده پارچه ای در قسمت داخلی آن قرار دهید.

بالش سفری دور گردنی

عکس بالشت مسافرتی دور گردنی

۲. بالش سفری J شکل

این بالش شبیه حرف J انگلیسی است و با بالش های U شکل کمی تفاوت دارد. این بالش از استاندارد بالایی برخوردار است، راحتی، وزن کم و قابلیت شستشو از مزایای آن به شمار می رود؛ اما حجم زیادی اشغال می کند، به طوری که مجبورید آن را در دست بگیرید یا با یک بند کوتاه به کیف خود آویزان کنید.

بالش سفری جی شکل

عکس بالش سفری جی شکل

بهترین زمان استفاده از بالش J شکل، زمانی است که کنار پنجره هواپیما، قطار یا اتوبوس نشسته اید، چراکه در این حالت پشتیبانی و راحتی بیشتری خواهید داشت.

  • این نوع از بالش ها نیز همچون مدل U شکل از محبوبیت مناسبی در بازار برخوردار هستند.
  • البته به لحاظ قیمتی کمی گرانتر از دیگر مدل ها محسوب می شوند.
  • بیشتر کسانی که در کنار پنجره هواپیما و یا اتوبوس و قطار صندلی گرفته اند، بهتر است از این نوع بالش ها استفاده نمایند.
  • وزن کم، رویه ای با قابلیت شستشوی آسان، راحتی در استفاده و البته کمی حجیم بودن از جمله ویژگی های این نوع از بالش های مسافرتی است.

۳. بالش سفری گردنی و تهویه دار

قیمت این بالشت مسافرتی گران تر از حد معمول است؛ اما بسیار با کیفیت است. این بالش از دولایه فوم شکل پذیر ساخته شده است. در بین این دو لایه، منافذی برای تهویه هوا وجود دارد که جلوی تعریق را می گیرد. وزن کمی دارد و دارای یک کاور قابل شستشو است.
این بالش دور گردن قرار می گیرد، استفاده از آن بسیار راحت است و در تمام طول خواب از گردن شما محافظت می کند.

بالش سفری تهویه دار

عکس بالش سفری دور گردنی تهویه دار

۴. بالش دور گردنی فومی

بالش های دور گردنی فومی یک انتخاب ایدئال برای افرادی هستند که طرفدار بالش های U شکل اند. این نوع بالش به خوبی از سر و گردن شما محافظت می کند، از فوم ساخته شده و رویه آن قابل شستشو است. در سطح این بالش منافذی وجود دارد که از تعریق جلوگیری می کند و معمولا کیفی دارد که حمل آن را راحت می کند. وزن آن متوسط است و قابلیت استفاده در اتومبیل را هم دارد.

۵. بالش U شکل

بالش های U شکل از بهترین انواع موجود در بازار هستند. این بالش ها چه در سفر و چه در حال استراحت به خوبی از سر و گردن شما محافظت می کنند. اگر هنگام خوابیدن سرتان به سمت جلو متمایل شود، این بالش گزینه ی مناسبی برای شما است. می توانید آن را پهلوی خود گذاشته و به آن تکیه کنید، می توانید مثل یک کیف کج آن را روی شانه تان قرار داده و سرتان را به آن تکیه دهید یا آن را بین پشتی صندلی و گردن خود قرار دهید تا از سرتان محافظت کند.

وزن این بالشت مسافرتی متوسط است. جنس آن از فوم تهیه شده و معمولا یک روکش قابل شستشو دارد.

  • از محبوب ترین و در عین حال قدیمی ترین نوع از بالش های مسافرتی هستند.
  • می توان به کمک آن ها انواع و اقسام زاویه های مختلف را برای خوابیدن در طول سفر امتحان نمود.
  • به لحاظ اندازه و وزن نیز بسیار سبک و مناسب حمل و جا به جایی هستند.
  • می توان داخل آن ها را نیز با فوم های مختلفی پر نمود.

بالش مسافرتی U شکل

عکس بالشت سفری یو شکل دور گردنی

۶. بالش بادی دو منظوره

این نوع بالش بادی معمولا روکشی از جنس جیر دارد که نرم و راحت است و مشکل تعریق را برطرف می کند. از این بالش، به عنوان زیرپایی هم می توانید استفاده کنید. وزن این بالش مسافرتی سبک بوده و فضای زیادی اشغال نمی کند؛ چون می توان به راحتی باد آن را خالی کرد. این بالش معمولا در دو سایز بزرگ و کوچک تولید می شود که می توانید بسته به جثه خود هریک را انتخاب کنید.

۷. بالش شنی

بالش های شنی در سفر، خانه و حتی دفتر کار کاربرد دارند؛ اما مشکل اصلی وزن آن ها است که کمی سنگین است. وجود شن ریزه های پلاستیکی در این بالش باعث می شود که به خوبی از سر و گردن شما محافظت کند.

  • به عنوان یک همراه سفری نیز می توان به سراغ بالش های شنی رفت.
  • البته به شرط آنکه به سراغ مدل های کوچک آن ها به لحاظ اندازه ای و وزنی بروید.
  • یادتان باشد که بالش های شنی می توانند از مهره های گردن شما در طول مسیر مسافرتی تان حمایت کاملی را به عمل آورند.

۸. بالش بدنی بادی

اگر دوست دارید از این بالش های بدنی استفاده کنید، باید وسایل کمتری در چمدان خود بگذارید؛ زیرا این نوع بالش فضای بیشتری اشغال می کند؛ حتی اگر بادی باشد. استفاده از این بالش ها بسیار راحت تر از بالش های گردنی است، در اندازه های مختلف تولید می شوند و حتی طول و عرض برخی از آن ها درست به اندازه طول و عرض بدن است.

بالش بدنی بادی

عکس بالش بدنی بادی

۹. بالش مسافرتی طبی

بالش مسافرتی طبی از یک فوم هلالی شکل بسیار باکیفیت تهیه می شود که کاملا مطابق و سازگار با ارگونومی ناحیه سر و گردن است. فوم به کار رفته در ساخت این بالش کاملا ارتجاعی و سازگار با شکل ناحیه گردن است. همچنین پوشش این بالش قابلیت شستشو دارد. استفاده از آن برای پیشگیری از مشکلات ناحیه سر گردن توصیه می شود.

۱۰. بالش دور گردنی بادی

بالش های دور گردنی بادی به دلیل حجم کم و فضای اندکی که اشغال می کنند از بهترین انواع بالشت مسافرتی به شمار می روند. این بالش به راحتی باد می شود و قیمت آن به نسبت ارزان تر است اما به دلیل پلاستیک به کار رفته در ساخت آن باعث تعریق می شود که می توان این مشکل را با قراردادن پارچه ای در سطح داخلی آن حل کرد.

بالش دور گردنی بادی

عکس بالش سفری بادی

این بالش به خوبی از گردن شما حمایت می کند و فشار وارد به گردن را کاهش می دهد. قابل حمل، راحت و ارتجاعی است و این از مزایای بالش بادی دور گردنی به شمار می آید. مهمترین ویژگی آن حجم کم است. در حالت بدون باد به اندازه یک کف دست است و به راحتی در کیف شما جای می گیرد.

دریچه این بالش به گونه ای طراحی شده است که در زمان استفاده باد آن خارج نمی شود، به علاوه بعد از استفاده با کمی فشار به داخل می توان آن را تخلیه کرد. استفاده از این بالش برای سفر با هواپیما، قطار، اتوبوس و اتومبیل شخصی توصیه می شود.

بالش مسافرتی برای کودکان

اگر همراه کودک خود سفر می کنید بهترین کار است که بالش ویژه کودکان برای آن ها تهیه کنید. اندازه این بالش باید مخصوص کودکان باشد تا از سر و گردن آن ها محافظت کند. حتی طراحی این نوع بالش می تواند برای کودکان جذابیت هم داشته باشد.

به طورکلی درهنگام انتخاب جنس بالش همه این نکات را مورد توجه قرار دهید. آیا سبکی برایتان مهم است یا حجم کم؟ آیا راحتی و ضدتعریق بودن برایتان اهمیت دارد؟ به همه این نکات توجه کنید.

نکات مهم هنگام انتخاب و خرید بالش سفری

انتخاب نوع بالش سفری

نخستین نکته در خصوص خرید بالش سفری توجه به نوع آن است که برای این منظور ما در بخش قبلی از همین مطلب شما را با انواع مختلفی از این بالش ها آشنا کردیم. در نهایت این شما کاربر گرامی هستید که باید متناسب با سلیقه، نیاز و نظر خود بهترین آن ها را انتخاب و خریداری نمایید.

بهترین مدلهای بالش سفری

استفاده از بالس سفری در هنگام مسافرت با هواپیما

اندازه بالش مسافرتی

نکته دوم برای انتخاب بالش سفری مربوط به اندازه آن می شود، البته این اندازه با تعیین نوع بالش تا حد زیادی برایتان مشخص خواهد شد. با این حال اما فراموش نکنید که بالش سفری شما باید متناسب با ابعاد سر و گردنتان باشد تا خدایی ناکرده در طول مسیر مسافرتی تان سبب ایجاد مشکل برایتان نشود.

جنس محصول و رویه آن

فاکتور بعدی در انتخاب و خرید بالش سفری مربوط به جنس بالش و رویه آن می شود، این مورد نیز خواهی نخواهی با انتخاب نوع بالشتان معلوم و تعیین می شود. باید به این نکته توجه کنید که جنس بالش شما از هر نوعی که باشد بایستی ضد حساسیت بوده و از قابلیت شستشوی آسانی نیز برخوردار باشد. ناگفته پیداست که مقاومت رویه بالش سفری شما در مقابل عرق کردن سر و گردنتان نیز بسیار حائز اهمیت است.

تناسب سنی

سازگاری بالش با سن فردی که قرار است از آن استفاده نماید، بسیار حائز اهمیت است. در این خصوص رده مصرفی بالش ها به سه گروه کودکان، نوجوانان و هم چنین بزرگسالان تقسیم می شوند. فراموش نکنید که هر گروه سنی باید متناسب با سن خود اقدام به خرید بالش مسافرتی مناسبش نماید.

قابلیت شستشو

مورد دیگری که در پروسه خرید یک بالش سفری خوب و باکیفیت باید به آن توجه کافی بشود و مورد غفلت قرار نگیرد، امکان شستشوی آسان محصول است. در این خصوص باید بدانید که برخی از بالش ها را می توان هم به صورت دستی و هم در ماشین لباسشویی شست و برخی دیگر را تنها باید با دست مورد شستشو قرار داد.

انواع مختلف بالش مسافرتی

پاسخ کوتاه به سوالات پر تکرار
قیمت بالش سفری چند است؟
قیمت انواع بالش سفری از 60 هزار تومان تا 2 میلیون تومان می باشد و به عواملی همچون برند شرکت سازنده، جنس رویه داخلی و خارجی، وزن و ابعاد، تکنولوژی به کار رفته در آن، کیفیت دوخت و ... بستگی دارد.
استفاده از بالش سفری چه فایده ای دارد؟
اگر می خواهید هنگام مسافرت با وسایل نقلیه ای مانند هواپیما، قطار، اتوبوس و ماشین سواری راحت باشید، به یک بالش مسافرتی احتیاج دارید. این بالش می تواند تکیه گاه گردن، سر و شانه های شما باشد و همچنین احتمال سردرد حین مسافرت را که ناشی از فشار و کشش است، کاهش دهد چون بهترین حمایت را از سر و گردن انجام می دهد.
تاریخ به روز رسانی : 1402/04/07
محصولات مرتبطمحصولات مرتبط
بالش بادی دورگردنی اینتکس جنس رویه پارچه ای
بالش بادی دورگردنی اینتکس جنس رویه پارچه ای
بالش دور گردنی مسافرتی بادی مدل ZM
بالش دور گردنی مسافرتی بادی مدل ZM
بالش دورگردنی یو شکل طبی جنس پلی استر
بالش دورگردنی یو شکل طبی جنس پلی استر
بالش سفری گرد پارچه ای وزن 700 گرم
بالش سفری گرد پارچه ای وزن 700 گرم
بالش دورگردنی فومی گرین رست مدل پلاس طراحی ارگونومیک
بالش دورگردنی فومی گرین رست مدل پلاس طراحی ارگونومیک
بالش دور گردنی تادو دخترانه و بچه گانه جنس پارچه
بالش دور گردنی تادو دخترانه و بچه گانه جنس پارچه
بالش سفری بادی مدل چانوداگ جنس پلی استر
بالش سفری بادی مدل چانوداگ جنس پلی استر
بالش دورگردنی سفری چنس پارچه ای نرم و محکم
بالش دورگردنی سفری چنس پارچه ای نرم و محکم
نظرات ارسال نظر، پیشنهاد و تجربه شخصی شما درباره مطلب بالا
کلیه حقوق متعلق به وب سایت طوطی کالا است و کپی برداری با ذکر منبع مانعی ندارد