منو

انواع کرم پودر چیست؟ بررسی مزایا، کاربرد و ویژگی های هرکدام

کرم پودر یکی از پرفروش ترین و پر طرفدار ترین لوازم آرایشی است که هر خانومی در کیف آرایشی خود دارد. کرم پودر به پوشش انواع لک و خطوط صورت از جمله کک مک روی پوست صورت کمک کرده و به پوست ظاهری یکنواخت می دهد.

همچنین برای آرایش، روشن شدن پوست و ایجاد رنگی یکنواخت و یکدست در صورت و پوشاندن نقص و گاهی تغییر رنگ پوست طبیعی استفاده می شود. برخی از آنها نیز به عنوان یک مرطوب کننده، ضد آفتاب یا زیر ساز برای مواد آرایشی پیچیده تر عمل می کنند. در واقع این محصول به عنوان کلیدی ترین بخش زیرسازی در آرایش صورت مورد استفاده قرار می گیرد و نقش مهمی در زیبا جلوه دادن آرایش دارد.

انواع کرم پودر

راهنمای خرید انواع کرم پودر

کرم پودرها برای انواع پوست از چرب گرفته تا جوش دار تولید می شوند و هر فردی با توجه به نوع پوست خود می تواند از هر کدام استفاده کند. معمولا خانم هایی که همیشه آرایش می کنند انواع کرم پودر را می شناسند و تفاوت های آنها را کم و بیش می دانند اما کسانی که به تازگی آرایش صورت را به روتین مراقبت های زیبایی روزانه خود اضافه کردند، اغلب از انواع کرم پودر و تفاوت های آنها چندان سر در نمی آورند. به همین علت در ادامه به معرفی برخی از انواع کرم پودر خواهیم پرداخت.

آیا کرم پودر انتخابی شما مناسب پوست شماست؟

اگر چند وقتیست که صورتتان را آرایش می کنید و از کرم پودری که روی پوست صورت می زنید، پوشانندگی خوبی دریافت نمی کنید، معایب پوست مخفی نمی شود، جوش ها و آکنه ها همچنان خود را نشان می دهند یا در اثر استفاده از کرم پودر دچار جوش شده اید و رنگ پوست اصلا آنچه که دوست دارید از آب در نمی آید، بنابراین دست نگهدارید.

شما مسلما یک کرم پودر خوب و مناسب خود ندارید، نه به این معنا که آن محصول بی کیفیت است، خیر. منظورمان این است که شما کرم پودر متناسب با نوع پوستتان (پوست خشک، پوست چرب و پوست معمولی) استفاده نمی کنید. در ادامه به انواع کرم پودر و تفاوت های آنها آشنا خواهید شد و پس از این بعد از آرایش و میکاپ صورتی بی نقص خواهید داشت.

چرا باید از کرم پودر استفاده کنم؟

پودر های صورت به آرایش بیشتر کمک می کنند، شاید مهمترین دلیل استفاده از پودر صورت کمک به ماندگاری بیشتر آرایش شما باشد. نحوه عملکرد آن به این صورت است، چربی صورت با رنگدانه ها و روغن های موجود در کرم پودر با آرایش شما ترکیب می شود و آنها را حل میکند.

عکس استفاده از کرم پودر

عکس آرایش صورت و زیرسازی توسط کرم پودر

استفاده از لایه نازکی از کرم پودر روند کار را کندتر میکند و به ماندگاری بیشتر آرایش کمک میکند. پودر های صورت درخشش اضافی را جذب می کنند، پودر های صورت از نظر ماهیت خاصیت جذب کنندگی دارند.

آشنایی با انواع کرم پودر

کرم پودر فشرده یا پنکیک

پنکیک یکی از انواع کرم پودر بشمار می رود که به صورت یک پودر درون یک ظرف تولید می شود. معمولا کرم پودر فشرده یا پنکیک پودریست، اما بعضی اوقات نیز کاربردش مانند کرم پودر خواهد بود.

کرم پودر پودری کمترین شباهت را به کرم پودرهای دیگر دارد. افزون بر این، ماندگاری آن نسبت به سایر انواع کرم پودر، کمتر است. برای اینکه پنکیک کاربرد کرم پودری داشته باشد، لازم است از پد یا اسفنج نم دار استفاده کنید تا بافتش شبیه به کرم پودر شود. با استفاده از براش یا اسفنج نم دار پنکیک تبدیل به یک زیرسازی مناسب می شود.

کرم پودر فشرده قدرت بالایی برای یکدست کردن سطح پوست و پوشاندن عیوب سطحی پوست دارد.

پنکیک

عکس کرم پودر فشرده یا پنکک

ویژگی کرم پودرهای پودری یا فشرده

  • اگر دارای پوستی چرب هستید، با استفاده از این کرم پودر ها می توانید چربی پوست تان را به خوبی کنترل کند.
  • ولی اگر پوستی خشک دارید از این کرم پودر استفاده نکنید. زیرا صورت های خشک را پوسته پوسته می کند.
  • این نوع کرم پودر به دلیل ماندگاری و کاور کم در بین کرم پودر ها قیمت کمتری دارد.

همچنین جهت کسب اطلاعات کامل و جامع درباره انواع مختلف پنکیک و آشنایی با نکات مهم هنگام خرید آن می توانید مقاله مربوط به آن یعنی (کرم پودر فشرده چیست؟) را نیز مطالعه بفرمائید.

کرم پودر مایع

پرکاربردترین و رایج ترین نوع در میان کرم پودرها، مدل مایع آن است. کرم پودر مایع برای هر نوع پوست، هر رنگ پوست و هر گونه مشکلات پوستی یک جنس مخصوص دارد و از تنوع بالایی برخوردار است و پوشانندگی آن قابل قبول است. از انواع کرم پودر مایع می توان به کرم پودر مایع مخصوص پوست چرب، مخصوص پوست خشک و پوست معمولی اشاره کرد.

برای مصرف کرم پودر مایع می توانید از ابزار مختلفی مانند براش و اسفنج استفاده کنید. امکان پخش کردن این کرم آرایشی با دست نیز وجود دارد، به شرط یادگیری نحوه استفاده آن. این محصول به لحاظ کاور دو نوع لایت و فول کاور دارد. از کرم پودر فول کاور برای آرایش های سنگین مثل آرایش عروس استفاده می کنند. کرم پودر لایت برای آرایش های روزانه و سبک کاربردیست.

از جمله مزیت های آن می توان امکان ترکیبش با انواع مرطوب کننده، هایلایتر و برنزر اشاره کرد. پس از کاور پوست با کرم پودر می توانید جهت افزایش ماندگاری اش روی صورت از تثبیت کننده یا فیکساتور استفاده کنید.

شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات کامل و جامع درباره کرم پودر مایع به مقاله مخصوص آن یعنی (کرم پودر مایع چیست؟) مراجعه نمائید.

کرم پودر مایع

عکس کرم پودر مایع و تست رنگ آن

کرم پودر جامد یا استیکی

کرم پودرهای جامد را شاید در بازار دیده باشید. به شکل ماتیک هستند و شما می توانید با چرخاندن ته آنها و بیرون آمدن کرم پودر از آنها استفاده کنید.

می توانید این کرم پودر را مانند ماتیک به طور مستقیم روی پوست خود بمالید و با براش یا اسفنج آن را یکدست کنید. کرم پودر استیکی، به دلیل خشک بودن، برای پوست های معمولی و چرب عالی است. با این حال، ممکن است روی پوست های خیلی خشک بماسد و ظاهر آن را ناخوشایند کند.

توجه داشته باشید که رنگ دانه های موجود در کرم پودر های جامد از سایر کرم پودر ها بیشتر است. بنابراین پوشانندگی بالایی داشته و می توانند نواقص صورت را به کلی برطرف کنند.

کرم پودر استیکی

عکس کرم پودر استیکی و تست رنگ آن روی پوست صورت

کرم موس

موس محصولی بین کرم پودر مایع و پودری است. غلظت آن از مدل مایع کمی بیشتر و از نوع پودری کمتر است. کرم موس قدرت پوشانندگی بالایی دارد و روی پوست سبک است و یا به اصطلاح پوست را خفه نمی کند.

این محصول سطح یکنواختی روی پوست ایجاد می کند و باعث ایجاد بافتی سبک و نرم روی پوست شما می شود و ظاهری جذاب به پوست شما می دهد و برای کسانی که می خواهند کرم پودر سبکی داشته باشند، بسیار ایده آل است.

اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد کرم موس هستید، پیشنهاد ما مطالعه مقاله (کرم موس صورت چیست؟) می باشد.

کرم پودر موس

عکس کرم موس صورت

کرم پودر BB

این نوع کرم ها برای طیف گستره ایی از پوست ها گزینه ایده آلی محسوب می شوند. BB کرم به معنای (مومیایی کردن لکه ها) یا (مومیایی کردن زیبایی) است.

این نوع کرم پودر با فرمولاسیون نسبتا کرمی یا خامه ایی ساخته شده اند، و علاوه بر ایجاد پوشش یک رنگ طبیعی به مرطوب کردن پوست شما و مراقبت از پوست مانند خاصیت آنتی اکسیدان و جلوگیری از اشعه های UV نیز کمک می کند و برای انواع مختلف پوست بخوبی کار می کنند.

اگر جنس پوست چرب و یا روغنی دارید، از یک BB با خاصیت mattify (خاصیتی که باعث کم شدن چربی و مات شدن پوست می شود) استفاده کنید. همچنین می توانید اطلاعات کامل درباره کرم پودر بی بی کرم را در مقاله مرتبط یعنی (بی بی کرم چیست؟) مطالعه فرمائید.

انواع کرم پودر براساس نوع پوست

کرم پودر پوست خشک

معمولا پوست های خشک به دلیل کمبود چربی، تیره و گرفته به نظر می رسند و نور را به سختی انعکاس می دهند. کرم پودر روی پوست خشک زمانی خود را نشان می دهد که به طور کامل روی پوست بخوابد و بعد از یکی دو ساعت پوسته پوسته نشود.

توصیه می شود افرادی که پوست خشک دارند قبل از مصرف کرم پودر، از مرطوب کننده استفاده کنند تا پوستشان شاداب تر شود. اکثر پوست های خشک، سفت و حساس هستند و بهترین کرم پودرهای پوست خشک پایه روغنی و مایع دارند تا از خشکی پوست و ایجاد تحریکات پوستی جلوگیری کنند.

کرم پودر پوست چرب

معمولا پوست های چرب منافذ زیادی دارند و براق به نظر می رسند. خرید کرم پودر نامناسب و استفاده از کرم پودری که مخصوص پوست چرب نباشد، باعث بسته شدن منافذ می شود و پس از مدتی شاهد جوش و آکنه بر روی پوست خواهیم بود.

بهترین راه حل برای این مشکلات، خرید کرم پودر پوست چرب است. این محصولات اکثرا به صورت مایع و جامد هستند و حاوی ترکیباتی هستند که ترشح چربی را کنترل می کنند و ایجاد جوش و آکنه را تشدید نمی کنند.

کرم پودر پوست مختلط

افرادی که پوستشان مختلط است، ناحیه گونه هایشان خشک و ناحیه بینی و پیشانیشان چرب و براق است. این افراد معمولا در فصل های مختلف از انواع کرم پودر استفاده می کنند و کرم پودرهایی که پایه آنها آب است، بهترین گزینه برای اینگونه افراد است.

نحوه استفاده از کرم پودر

عکس آرایش با کرم پودر مایع توسط براش مخصوص

روش استفاده صحیح از کرم پودر چیست؟

با یک صورت تمیز شروع کنید، سپس مقداری مرطوب کننده بزنید. مرطوب کننده باعث می شود که پوستی لطیف و شاداب داشته باشید و از پوسته پوسته شدن آن جلوگیری شود. اگر پوست چربی دارید، استفاده از یک مرطوب کننده سبک یا بدون روغن را در نظر بگیرید.

حال مقداری پرایمر را به صورت خود بمالید. پرایمر به پر کردن منافذ بزرگ و خطوط ریز کمک میکند. با این کار پوست شما صاف تر به نظر می رسد. همچنین زیرسازی پوست را آسان میکند. بعد کرم پودر را با اسفنج آرایشی یا انگشتتان روی صورت بمالید تا به طور یکنواخت سطح پوست را بپوشاند.

مزایا و معایب استفاده از کرم پودر

مزایای کرم پودر

آرایش میتواند بر روی پوست نیز تاثیرات مثبتی بگذارد، همچنین آرایش برای بیشتر خانم ها (و حتی برای آقایان) تقویت کننده اعتماد به نفس است. استفاده از آرایش یک روش موثر و سرگرم کننده برای پوشاندن لکه ها، بهبود رنگ پوست و برجسته سازی ویژگی های صورت است.

مواد آرایشی را می توان برای مرطوب سازی پوست و محافظت از پوست در برابر اثرات مخرب آفتاب ، فرموله کرد. یک لایه نازک از آرایش می تواند در واقع از پوست در برابر آلاینده های موجود در هوا محافظت کند، که در غیر این صورت می تواند به منافذ نفوذ کند و باعث صدمه ای شود که به خشکی، چین و چروک یا سایر اثرات پیری مرتبط است. اکنون لوازم آرایشی و بهداشتی و سایر محصولات مراقبت شخصی برای مقابله با این اثرات مخرب آلودگی در حال طراحی هستند.

مراقب باشید آرایش خود را پوشیده و تمیز نگه دارید، زیرا آرایش قدیمی و برس ناپاک می تواند منجر به عفونت هایی شود که بیشتر چشم آنها را تحت تأثیر قرار می دهد. حداقل هر چند ماه یک بار لوازم آرایشی را جایگزین کنید و لوازم آرایشی را با دیگران به اشتراک نگذارید. همچنین با شستشوی به موقع و و استفاده از پاک کننده های آرایش سعی کنید مواد آرایشی مدت زیادی روی پوست شما باقی نماند.

قبل و بعد استفاده کرم پودر

عکس قبل و بعد از استفاده کرم پودر روی پوست صورت

مضرات کرم پودر

در حالی که آرایش امروز برای مرطوب سازی و محافظت از پوست طراحی شده است، اما لوازم آرایشی می توانند منجر به تحریک، آلرژی، خشکی یا آکنه شوند. کرم پودر ها در صورت استفاده مداوم و نادرست بافت اصلی پوست شما را تخریب کرده و رنگ پوست شما را کدر می کنند. این کرم ها می توانند باعث ایجاد جوش های سر سیاه بر روی پوست تان شوند.

این واکنش ها معمولاً به موقع و با اجتناب از مصرف دارو برطرف می شوند، بنابراین در صورت ادامه علائم به پزشک یا متخصص پوست مراجعه کنید.

برندهای معروف تولید کننده کرم پودر

  • نشان تجاری Mac از برندهای معروف است، که تولید کشور کانادا بوده و دارای کیفیت بسیار بالایی در زمینه محصولات آرایشی می باشد.
  • کرم پودر استی لادر توسط برند لادر به بازار محصولات آرایشی عرضه شده است و دارای موارد ارگانیک وگلیسیرین هستند.
  • میبلین نیویورک Maybelline New York یکی از برندهای معتبر جهانی لوازم آرایشی است که کمپانی آن یکی از شاخه های شرکت بزرگ فرانسوی لورآل L’Oréal است. میبلین همیشه با پالت و برس مخصوص این برند به فروش می رسد.
  • برند مطرح آمریکایی دوسه Doucce مثل همیشه با محصولاتی جذاب و سطح کیفی عالی طرفداران خود را شگفت زده می کند. می توان دوسه را جز یکی بهترین کرم پودر ها دانست.
  • برند کالیستا Callista مجموعه ای از محصولات متنوع با قیمتی مناسب را به بازار عرضه کرده است. یکی از این محصولات کرم پودر کالیستا مدل Long Lasting And Matt شماره M13 است که با ماندگاری طولانی و فرمولاسیون سبک، انتخاب خوبی برای استفاده روزمره است که اکثرا به صورت قوطی به بازار عرضه می شود.

خرید اینترنتی بهترین مدلهای کرم پودر

سخن آخر

استفاده از کرم پودر اگر به نحو درستی انجام شود نه تنها ضرری ندارد بلکه می تواند زیبایی چهره شما را دو چندان کند. این که بخواهید بدانید بهترین کرم پودر کدام است کاملا به نواع پوست تان بستگی دارد. بهتر است بگوییم بهترین کرم پودر برای پوست شما کدام است؟ با شناختن نوع پوست تان به راحتی می توانید به این سوال پاسخ دهید و بهترین را انتخاب کنید.

در پایان اگر قصد خرید کرم پودر را دارید، مطالعه مقاله (راهنمای خرید کرم پودر) خالی از لطف نخواهد بود.

پاسخ کوتاه به سوالات پر تکرار
قیمت انواع کرم پودر چند است؟
قیمت کرم پودر به عواملی همچون نوع کرم پودر، برند شرکت سازنده، حجم کرم، مواد تشکیل دهنده آن و ... بستگی دارد، اما در حالت کلی قیمت انواع کرم پودر از 20 هزار تومان شروع و تا 3 میلیون تومان هم در مدلهای برند و اورجینال آن میتوان در بازار پیدا کرد.
بهترین برند های ایرانی و خارجی انواع کرم پودر کدامند؟
برندهای مختلفی از انواع کرم پودر در بازار وجود دارد که از بهترین برند های خارجی می توان به استی لادر، مک، میکاپ فکتوری، زاو zao، میبلین نیویورک، کلینیک، دوسه Doucce، کالیستا Callista و از برندهای ایرانی می توان به مای، نیوا و سینره اشاره کرد
تاریخ به روز رسانی : 1401/12/17
محصولات مرتبطمحصولات مرتبط
کرم پودر فشرده استیکی گلدن رز شماره 09
کرم پودر فشرده استیکی گلدن رز شماره 09
کرم پودر فشرده سمپیور مینرالز ارگانیک شماره 100
کرم پودر فشرده سمپیور مینرالز ارگانیک شماره 100
کرم پودر فشرده سوشیا رنگ بژ طبیعی شماره B2
کرم پودر فشرده سوشیا رنگ بژ طبیعی شماره B2
کرم پودر فشرده موس گریم میستار بدون چربی شماره 3
کرم پودر فشرده موس گریم میستار بدون چربی شماره 3
کرم پودر فشرده گریم پارس پلادیس سری Matte Mousse شماره 304
کرم پودر فشرده گریم پارس پلادیس سری Matte Mousse شماره 304
کرم پودر فشرده لالاتاپ محفظه پلاستیکی کاسه ای شماره 101
کرم پودر فشرده لالاتاپ محفظه پلاستیکی کاسه ای شماره 101
کرم فشرده لیدی میکاپ مدل سی آر شماره 1M
کرم فشرده لیدی میکاپ مدل سی آر شماره 1M
کرم پودر فشرده آر تی اس SPF۱۰ فرانسوی شماره A01
کرم پودر فشرده آر تی اس SPF۱۰ فرانسوی شماره A01
کرم پودر نوت سری Mattifying Extereme Wear شماره 09
کرم پودر نوت سری Mattifying Extereme Wear شماره 09
کرم پودر کالیستا مدل Long Lasting And Matt شماره M11 حجم 35 میلی لیتر
کرم پودر کالیستا مدل Long Lasting And Matt شماره M11 حجم 35 میلی لیتر
کرم پودر مایع تیوبی مای شماره 101
کرم پودر مایع تیوبی مای شماره 101
کرم پودر کالیستا مدل Long Lasting And Matt شماره M13
کرم پودر کالیستا مدل Long Lasting And Matt شماره M13
کرم پودر مایع این لی مدل Vanilla Cream شماره 12 حجم 40 میلی لیتر
کرم پودر مایع این لی مدل Vanilla Cream شماره 12 حجم 40 میلی لیتر
کرم پودر شون سری Smoothing Matt شماره S02 حجم 30 میلی لیتر
کرم پودر شون سری Smoothing Matt شماره S02 حجم 30 میلی لیتر
کرم پودر ایتالیایی جویل مدل چای سبز شماره j01 حجم 30 میلی لیتر
کرم پودر ایتالیایی جویل مدل چای سبز شماره j01 حجم 30 میلی لیتر
کرم پودر BB فارماسی ترکیه ای شماره ۲ حجم ۵۰ میلی لیتر دارای SPF15
کرم پودر BB فارماسی ترکیه ای شماره ۲ حجم ۵۰ میلی لیتر دارای SPF15
نظرات ارسال نظر، پیشنهاد و تجربه شخصی شما درباره مطلب بالا
کلیه حقوق متعلق به وب سایت طوطی کالا است و کپی برداری با ذکر منبع مانعی ندارد