منو

انواع تقویت کننده مو کدامند؟ بررسی تاثیرات و مزایای آنها

موها نقش کلیدی در زیبایی ظاهری دارند، به همین دلیل مراقبت و تقویت موهای سر از اهمیت بسیاری برخوردار است. بعضی از خانم ها و آقایان در آرزوی داشتن موهای نرم و لطیف و در عین حال مقاوم هستند. موها برای زیبا ماندن نیاز به تقویت دارند. اما آیا می دانید که چه چیزی می تواند به شما برای تقویت کردن موهایتان کمک کند؟

تقویت کننده مو از جمله محصولات مراقبت از مو است که برای داشتن موهای خوب و زیبا ضروری است. تقویت کننده مو به اشکال مختلفی وجود دارد و به جنس مو فرد بستگی دارد و معمولا به صورت کرم، روغن، تونیک، محلول و فوم تولید و روانه بازر می شوند.

تقویت کننده موی سر

راهنمای خرید انواع تقویت کننده مو

تاثیرات تقویت کننده مو

مو یکی از خارجی ترین قسمت های بدن ما است اما از نظر نحوه نگاه و احساس یکی از مهمترین آنهاست. در اصل، بدون مو بدن ما هنوز سالم خواهد بود مگر اینکه بیماری هایی ایجاد شود که باعث ریزش مو می شود.

به عنوان مثال، طاسی به هیچ عنوان مسئله بهداشتی نیست بلکه ژنتیکی است و هیچ ضرر جسمانی و بدنی به همراه نخواهد داشت، اما همانطور که گفته شد برای اکثر ما از نظر ظاهری و احساس بسیار مهم است.

انواع مواد اصلی موجود در تقویت کننده مو

فقط دو دارو و تقویت کننده مو مورد تأیید پزشکی برای کمک به ریزش مو و رشد مجدد وجود دارد و آن مینوکسیدیل برای آقایان و خانمها و Propecia فقط برای آقایان است.

مینوکسیدیل مستقیم بر روی پوست سر استفاده می شود که می تواند در تحریک و ترغیب رشد مو کمک کند و Propecia که به صورت خوراکی مصرف می شود و DHT را مهار می کند، هورمون مردانه که معروف به ریزش مو می باشد.

اناع تقویت کننده مو

استفاده از سرم تقویت کننده مو برای موی بانوان

انواع محصولات تقویت مو

این محصولات برای تمام افراد با انواع مو، از جمله خشک، چرب و مختلط عرضه شده و هر کسی می تواند با توجه به نیازمندی خود از گزینه مناسب بهره ببرند. محصولات تقویت کننده، ضد ریزش، تغذیه کننده، ترمیم کننده و ضد شوره از جمله مواردی هستند که می توانید در این دسته بندی مشاهده کنید. علاوه بر این، اگر موهایتان زود به زود چرب می شود استفاده از محصولات تنظیم کننده چربی مو می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.

اگر موهایتان رشد خوبی ندارد و یا در پوست کف سر خود احساس خارش و التهاب دارید، استفاده از یک تونیک، شامپو یا محلول مناسب ضد التهاب و ضد خارش می تواند مشکلات شما را تا حد زیادی برطرف کند.

افرادی که موهای آسیب دیده، نازک و ضعیفی دارند می توانند از محصولات تقویت کننده، محافظت کننده و استحکام بخش مو استفاده کنند تا وضعیت موهایشان تا حد زیادی بهبود پیدا کند.

تقویت کننده مو و کاربرد آن

محصولاتی که به عنوان تقویت کننده مو شناخته می شوند، بسیار مفید و منحصر به فرد هستند. چیزی که تقویت کننده ها را منحصر به فرد می کند، عملکرد همه جانبه آن ها در حفاظت از فولیکول، پوست سر، مو و سلامت کلی موها است. در یک کلام می توان گفت که تقویت کننده ها همه کار می کنند تا موهای شما را سالم نگه دارند.

این محصولات انواع مختلفی دارند؛ کرم، تونیک، روغن، محلول، فوم، سرم و شامپو تقویت کننده مو جزء معروف ترین محصولات در این زمینه هستند. این محصولات از نظر نوع با هم متفاوتند اما همه آن ها هدف مشترکی را دنبال می کنند. تقویت کننده ها موی سر شما را احیا می کنند و به رشد آن سرعت می بخشند.

فرمول ویژه این تقویت کننده ها باعث می شود که از ریزش در اثر افزایش سن، عوامل محیطی، تنش های عصبی و تغییرات هورمونی جلوگیری شود. تاثیرگذاری بالای این محصولات از نظر علمی ثابت شده است و هرکس با استفاده از این تقویت کننده ها می تواند در دراز مدت نتیجه فوق العاده ای بگیرد.

انواع تقویت کننده موی سر

انواع مدلهای تقویت کننده موی سر

مزایای استفاده از بهترین تقویت کننده مو

  • ترمیم موهای آسیب دیده
  • رشد مو
  • جلوگیری از ریزش مو
  • کنترل ریزش بیش از حد موها
  • تقویت موهای نازک و حساس
  • تغذیه پوست سر
  • تقویت فولیکول مو
  • درخشان کردن موهای بی جان

چند روش خانگی برای تقویت کردن موها

  1. تخم مرغ: یک یا دو عدد تخم مرغ را هم بزنید و به پوست سرتان بمالید. نیم ساعت به ترکیب فرصت دهید تا روی سرتان بماند. سپس با آب ولرم و شامپو موها را بشویید.
  2. روغن زیتون: روغن را به دمای بدن برسانید. سپس موها و پوست سر را با آن ماساژ دهید. روغن زیتون به 30-45 دقیقه زمان نیاز دارد تا به خوبی اثر بگذارد. در نهایت موها را با شامپوی ملایم بشویید.
  3. تغذیه مناسب: غذاهایی که حاوی چربی های مفید، پروتئین و ویتامین ها هستند، رشد موها را تقویت می کنند و مانع از ریزش موها می شوند. ماهی، تخم مرغ، ماست، بادام، گردو و حبوبات سرشار از ترکیبات مفید برای تقویت موها هستند.
  4. ژل آلوئه ورا: این گیاه برای اکثر افراد شناخته شده است و کمتر کسی پیدا می شود که با تاثیر بالای این گیاه آشنا نباشد. با ترکیب ژل آلوئه ورا و روغن زیتون یا نارگیل می توانید موهایتان را تقویت کنید. دو یا سه بار در هفته این کار را انجام دهید و هر بار 30 دقیقه به آن زمان بدهید.

خرید محصولات تقویت مو

اگر وقت کافی و یا حوصله رفتن به سراغ این روش های خانگی را ندارید، کافی است که روی لینک بالا کلیک کنید و یکی از محصولات تقویت مو را انتخاب کنید. این موارد جزء بهترین تقویت کننده مو از دید کاربران هستند و به خوبی می توانند پاسخگوی نیاز شما باشند.

نتیجه گیری

از آنجایی که ریزش ابرو و حتی موی سر یکی از معضلات و دغدغه های بیشتر خانم ها و آقایان است برای جلوگیری از آن و در نهایت رویش مجدد موها نیاز به آن است تا با استفاده از یک سری محصولات تقویت کننده مو از موهای خود مراقبت نماییم.

این محصولات شامل تقویت کننده های مو با نوع های مختلف است که هر کدام بر اساس نیازهای پوست و موی شما توسط متخصص و پزشک تجویز خواهد شد.

پاسخ کوتاه به سوالات پر تکرار
قیمت انواع تقویت کننده مو چند است؟
قیمت تقویت کننده مو به عوامل مختلفی همچون برند شرکت تولید کننده، نوع (کرم، لوسیون، روغن، محلول و ...)، حجم، ترکیبات، خواص و ویژگی ها و ... بستگی دارد، اما رنج قیمت تقویت کننده مو از 10 هزار تومان شروع و تا 2 میلیون تومان ادامه دارد.
بهترین مارک های تقویت کننده مو کدامند؟
از بهترین و معروف ترین برندهای تقویت کننده مو می توان به برند های لافارر، سریتا، لامینین، اویدرم، سینره، شون، آلپسین، فولیکا، والنسی، نلی، فیتو و یانسی اشاره کرد.
تاریخ به روز رسانی : 1401/11/13
محصولات مرتبطمحصولات مرتبط
محلول تقویت مو گیاهی لامینین حجم 75 میلی لیتر
محلول تقویت مو گیاهی لامینین حجم 75 میلی لیتر
محلول تقویت کننده مو آلپسین مدل Caffeine حجم 75 میلی لیتر
محلول تقویت کننده مو آلپسین مدل Caffeine حجم 75 میلی لیتر
محلول تقویت کننده مو هیر فرند حجم 300 میلی لیتر
محلول تقویت کننده مو هیر فرند حجم 300 میلی لیتر
کرم ترمیم کننده مو سینره حجم 150 میلی لیتر
کرم ترمیم کننده مو سینره حجم 150 میلی لیتر
تونیک تقویت کننده مو سریتا مدل Herbal حجم 60 میلی لیتر
تونیک تقویت کننده مو سریتا مدل Herbal حجم 60 میلی لیتر
کرم تقویت کننده مو برکلی مدل آکوآ 475 میلی لیتر
کرم تقویت کننده مو برکلی مدل آکوآ 475 میلی لیتر
محلول تقویت کننده مو لامینین مدل ماینوکسیدیل و کافئین
محلول تقویت کننده مو لامینین مدل ماینوکسیدیل و کافئین
کرم ترمیم کننده مو لافارر حجم 250 میلی لیتر
کرم ترمیم کننده مو لافارر حجم 250 میلی لیتر
نظرات ارسال نظر، پیشنهاد و تجربه شخصی شما درباره مطلب بالا
کلیه حقوق متعلق به وب سایت طوطی کالا است و کپی برداری با ذکر منبع مانعی ندارد