منو
نمایش محتوا

استپر ورزشی چیست و چه فوایدی دارد؟ راهنمای خرید استپر ورزشی

استپر وسیله ای راحت برای انجام تمرینات ورزشی در خانه یا محل کارتان است. این استپرها تقریباً شبیه دستگاه های پله نوردی هستند بدون اینکه دارای وزن یا حجم زیادی باشند، بنابر این، استفاده از آنها بسیار راحت است. با وجود اینکه استپرها وسایلی کوچک هستند اما با استفاده از آنها می توانید تمرینات ورزشی خوبی در قسمت پایین تنه تان انجام دهید. استفاده از استپر یک ورزش عالی کاردیو است و همچنین، عضلات پاهایتان را تقویت می کند. بهترین ویژگی هایی که موجب راحتی استفاده از این وسیله می شود اندازه کوچک و قابل حمل بودن آن است.

استپر ورزشی خانگی و باشگاهی

دستگاه استپر باشگاهی علاوه بر اینکه به ورزشکار کمک می کند تا به اندام ایده آل خود برسد، در حفظ سلامتی او نیز بسیار موثر می باشد. این دستگاه تاثیر بسیار زیادی در افزایش سوخت و ساز بدن دارد. از این رو برای چربی سوزی بهتر و موثرتر، بسیار کاربردی می باشد.

پیدا کردن بهترین استپر ممکن است چندان آسان نباشد، به خصوص با توجه به اینکه مدل های بسیار متنوعی از آن وجود دارد. ما اینجا هستیم تا در مورد همه استپرها صحبت کنیم و به شما کمک کنیم بهترین گزینه ممکن را متناسب با نیازهای خود پیدا کنید!

استپر ورزشی چیست؟

استپر ورزشی (Stepper)، دستگاه هایی هوازی و قدرتی هستند که شبیه ساز بالا رفتن از پله یا کوه نوردی هستند که بیشتر با هدف تقویت عضلات پاها و رسیدن به تناسب اندام و کاهش وزن بکار گرفته می شود.

در این دستگاه هوازی دو پدال و دستگیره هایی ثابت برای حفظ تعادل ورزشکار تعبیه شده است و پدال ها در جهت بالا و پائین به حرکت در می آید. طراحی و ساخت دستگاه استپر ورزشی یک مکانیزم و سیستم پیستونی بسیار نیرومند بکار گرفته شده تا با به چالش کشیدن عضلات پاها و افزایش ضربان قلب، کاهش وزن و تقویت و پروش عضلات پاها را در ورزشکار پدید آورد.

در بیشتر Stepper های ورزشی سنسورهایی برای تعین میزان ضربان قلب ورزشکار در حین استفاده از دستگاه تعبیه شده است که از طریق مانیتور دستگاه این اطلاعات را در اختیار ورزشکار قرار داده تا بتواند هر چه بهتر شدت تمرین خود را مدیریت کند. آنها انتخابی عالی برای فضای خانه یا باشگاه باشند و می توانند در برگیرنده برنامه های تمرینی جامع در راستای تناسب اندام باشند.

بهترین مدلهای استپر ورزشی

انواع استپر ورزشی

مینی استپرها : این مدل ها دارای دو پدال هستند که عموما کوچک ترین نوع استپرها معرفی می شوند. مزیت مهم آنها اشغال فضای کم در خانه است. شما می توانید به راحتی بر روی آنها می ایستید و شروع به بالا و پایین رفتن می کنید. این دستگاه ها بازه گسترده ای از عضلات از پاها گرفته تا باسن را پرورش می دهند.

به طور کلی، تفاوت های عمده ای بین صاف بودن پدال ها، ثبات و کیفیت ساخت بین برندهای موجود در بازار وجود دارد. شما همچنین باید بررسی کنید که چگونه مقاومت (سختی در پدال زدن) را می توانید تنظیم کنید. شما می توانید مدل های با دسته (بند مقاومتی) برای ثبات بیشتر در زمان پدال زدن را انتخاب کنید.

استپرهای چرخشی : اینها هم به مانند مدل های مینی کوچک هستند ولی در عملکرد بالا و پایین رفتن، می توان از قابلیت چرخشی بودن پدال ها نیز استفاده کنید. آنها بازه گسترده از عضلات از ران ها گرفته تا باسن را پرورش می دهند. اضافه کردن تمرین های شکم abs به این لیست با داشتن دسته ها یا بندهای مقاومتی و قابلیت پیچش پدال ها میسر می شود. همانطور که قابل تصور است، آنها گزینه ای بسیار محبوب هسند. شما نه تنها بهترین برنامه تمرینی را با اینها خواهید داشت، بلکه بر روی مجموعه ای عضلات کار خواهید کرد!

استپرهای StairMaster : این نوع بهترین عملکرد را در بین انواع دیگر دارد، زیرا دارای تنظیمات گوناگون و قابلیت های بیشتر برای تمرین های هوازی هستند. آنها بیشترین شباهت را به بالارفتن از پله دارند. همچنین گرانتر از دو مدل دیگر هستند.

فواید تمرین با استپر ورزشی

کاهش وزن و کالری سوزی

همانطور که می دانید بدن برای رسیدن به کاهش وزن مستلزم آن است که کالری سوزی، و برای کالری سوزی باید انرژی مصرف شود. مطالعات و تحقیقات نشان داده که یک فرد ۸۰ کیلوگرمی در ۳۰ دقیقه تمرین با استپر می تواند ۲۶۵ کالری بسوزاند. همچنین یک شخص ۷۰ کلیوگرمی می تواند در همین زمان چیزی در حدود ۲۲۵ کالری از دست بدهد. پس با ۱ ساعت تمرین با این دستگاه میتوان تا ۴۰۰ کالری سوزاند. از این روی به جرات می توان گفت که این دستگاه می تواند کالری سوزی بالایی را پدید آورد.

تقویت سیستم قلبی - عروقی

تمرین با Stepper ورزشی با افزایش ضربان قلب کارایی سیستم قلبی را بالا برده و باعث تقویت آن می شود. اصولا انجام تمرینات هوازی نیاز بدن به اکسیژن را افزایش و تا حدودی روند تنفس را کمی دشوار می کند. این عمل سبب می شود تا به مرور زمان توان هوازی فرد افزایش یافته و بتواند تمرینات پر شدت تری را انجام دهد.

انجام تمرینات هوازی علاوه بر تقویت سیستم قلبی باعث افزایش ظرفیت شش ها (ریه) شده و طول عمر را نیز افزایش می دهد و با تامین اکسیژن و مواد مفید باعث افزایش انرژی در بدن شده، همچنین در روند رسیدن به تناسب اندام و کاهش وزن بسیار موثر خواهد بود. در تمرین با دستگاه استپر ورزشی میتوان از فواید تمرینی ورزش های هوازی و همچنین تمرینات قدرتی با هم بهره برد.

جدیدترین مدلهای استپر ورزشی

تقویت و پرورش عضلات

در تمرین با Stepper از وزن بدن برای به حرکت درآوردن پدال های دستگاه که تداعی کننده پله و کوهنوردی است بهره گرفته می شود. که این عمل تقویت و پروش عضلات و ماهیچه های پاها را به همراه خواهد داشت. در اکثر مدل های استپر این امکان فراهم شده است که مقدار مقاومت دستگاه قابل تنظیم باشد تا ورزشکار هر مقدار که مایل است عضلات ران ها، ساق ها، باسن و مچ پاها را به چالش بکشد. به طور کلی تمرین با استپر بیشتر عضلات پاها را پروش، تقویت و موجب شکل گیری عضلات پاها می شود.

سهولت در استفاده

در هنگام تمرین با استپر نیازی به انجام حرکات پیچیده و استفاده از تجهیزات جانبی نیست. و به سهولت می توان موافق با حرکت پدال ها تمرین را انجام داد. همچنین این وسیله کمترین فشار را به مفاصل وارد کرده و هیچ تاثیر نامطلوبی بر روی مفاصل پاها نخواهد داشت. و حتی باعث تقویت استخوانها نیز می شود.

دستگاه استپر و مشکلات زانو

زانو بزرگ ترین مفصل در بدن انسان است، بهمین دلیل بافت نرمی که این مفصل را احاطه کرده مستعد آسیب های بیشتری است. وارد آمدن ضربه یا چرخانده شدن زانو، باعث ایجاد درد و آسیب رسیدن به این بافت نرم و کاسه ی زانو شود.

اگر زانوی شما آسیب دیده است، بهتر است که مقاومت استپر را در پایین ترین حالتش قرار دهید. اما هنوز احتیاج دارید که عضله بسازید تا از مفصل زانویتان پشتیبانی شود. برای اینکه از زانوهایتان محافظت کنید، هنگام بالا رفتن از پله اجازه ندهید که زانوتان از پنجه ی پایتان جلو بزند. اگر چنین شود، فشار وارد آمده با زانو دو چندان خواهد شد.

چگونگی استفاده از استپر باشگاهی

تمرین با دستگاه استپر باشگاهی تاثیراتی مانند کوهنوردی بر روی بدن انسان دارد. در ابتدا با توجه به سطح تمرینات خود، سرعت و قدرت دستگاه را تنظیم نمایید. سپس پاها و دستها را در محل تعبیه شده روی دستگاه قرار دهید و با قدرت پاها پدال ها را به حرکت درآورید. نفس کشیدن در هنگام تمرینات باید کاملا عمیق و مانند کوهنوردی باشد. نحوه قرارگیری دستها و پاها روی دستگاه، باید کاملا مطابق با تصویر بالا باشد. تا شمارشگر ضربان قلب شما را در زمان تمرین کاملا درست نشان دهد.

خرید اینترنتی استپر ورزشی

مهمترین نکات هنگام خرید استپر

استپرها معمولاً چندان گران نیستند، اما ممکن است قیمتشان، مخصوصاً برای مدل های با کیفیت تر، بیشتر باشد. این بدان معناست که شما قطعاً نباید با عجله و بدون اینکه چند ویژگی مهم را در نظر بگیرید،استپر بخرید.

اندازه

یکی از مهمترین مواردی که باید در مورد استپرها در نظر بگیرید، اندازه آنهاست. همانطور که از نام آنها پیداست اندازه ی آنها کوچک است، اما تفاوت های زیادی بین مدل های مختلف وجود دارد. شما استپری می خواهید که خیلی سنگین نباشد؛ این وسیله قرار است قابل حمل باشد بنابراین وزن قطعاً تفاوت زیادی ایجاد می کند.

مواد استفاده شده در ساخت استپر

در مورد رکاب، نمی توانید انتظار داشته باشید که پلاستیکی نباشد، اما بقیه موارد باید از مواد جامد، ترجیحاً نوعی فلز ساخته شوند. چه جنس قطعات دیگر آلیاژ کامپوزیت، فولاد یا هر نوع فلز دیگری باشد، سعی کنید مطمئن شوید که مؤلفه اصلی استپر پلاستیک زیادی ندشته باشد.

پدال ها

نکته دیگری که باید قبل از خرید به خاطر داشته باشید پدال است. پدال ها باید اندازه مناسبی داشته باشند تا بتوانید پای خود را به راحتی روی آنها قرار دهید. همچنین، پدال ها باید جاپایی خوبی داشته باشند تا بتوانید به خوبی روی آنها بایستید و سر نخورید، مچ پایتان پیچ نخورد یا آسیب دیگری نبینید.

سر و صدا

یکی از شکایات بسیاری از مردم در مورد مدل های مختلف استپرها این است که این وسایل به خصوص بعد از استفاده طولانی مدت، بسیار پر سر و صدا هستند. شما قطعاً می خواهید مدلی بخرید که سر و صدا نداشته باشد تا مزاحمتی برای اطرافیانتان ایجاد نکنید.

مشاهده و خرید بهترین مدلهای استپر

ارزیابی میزان پیشرفت

مورد دیگری که در مورد استپرها بسیار مهم است، قابلیت آنها در ارزیابی میزان پیشرفت شما است. یک استپر خوب باید دارای یک سیستم رایانه ای داخلی باشد که مواردی مانند زمان صرف شده روی استپر، مسافت طی شده، کالری سوزانده شده، تعداد قدم ها و سایر اطلاعات مهم را به شما بدهد.

مقاومت قابل تنظیم

شاید مهمترین نکته ای که هنگام خرید استپر باید به خاطر داشته باشید میزان سفتی یا مقاومت آن است. اگر مبتدی هستید، اینکه نتوانید میزان سفتی یا مقاومت این وسیله را تنظیم کنید ممکن است مسئله چندان مهمی نباشد. با این حال، اگر قصد دارید تمرینات سخت تری انجام دهید، قطعاً باید مدلی تهیه کنید که دارای تنش یا مقاومت قابل تنظیم باشد.

تاریخ 1400/09/06
نظرات ارسال نظر، پیشنهاد و تجربه شخصی شما درباره مطلب بالا
کلیه حقوق متعلق به وب سایت طوطی کالا است و کپی برداری بدون ذکر منبع غیرقانونی است