منو

آینه گریم یا آینه برقی چیست؟ بررسی انواع، کاربرد و مزایایی آن

آینه گریم را قطعا در تصاویر تلویزیونی و عکس ها دیده اید. این آینه ها با چراغ های بزرگ اطراف خود به نماد گریم و آرایش فیلم ها بدل شده اند. اما این تنها جایی نیست که از آینه گریم استفاده می شود. امروزه با پیشرفت جوامع این آینه ها به سالن های آرایشی و حتی منازل نیز راه پیدا کرده اند. آینه گریم دارای مدل های ثابت و قابل حمل است که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند.

آینه گریم ثابت

راهنمای خرید آینه گریم یا آیتنه هالیوودی

آینه گریم چیست؟

آینه گریم به آینه هایی اطلاق میشود که در دو طرف آن چراغ هایی تعبیه شده است که باعث میشود تصویر واضحی از صورت خود داشته باشیم. این آینه های بسیار کاربردی به طور تخصصی برای آرایش ساخته می شوند.

به جز اینکه این مدل برای گریم کابردی می باشد، استفاده از این مدل آینه می توان دکور سالن زیبایی را حرفه ای کند. امروزه مدل ها و طرح های مختلفی از آینه گریم تولید می شود و حتی آپشن های مختلف هوشمند و کاربردی روی ای آینه ها نصب می شود.

آینه های گریم به جز آرایشگاه ها و سالن های زیبایی برای آرایش شخصی در منزل هم کاربردی هستند. اما مدلی که برای آرایشگاه ساخته می شود حرفه ای تر و آپشن های خاص دارد در حالی که برای منازل چنین آپشن هایی نیاز نیست.

جدا از اینکه آینه یکی از وسایلی مهم در زندگی روزمره به حساب میاد، از آینه برای تزیین دکوراسیون داخلی هم استفاده می شود. از این نوع آینه در مزون ها، آرایشگاه ها، منازل و ... استفاده می شود.

انواع آینه گریم

  • آینه گریم ثابت
  • آینه گریم قابل حمل
  • آینه گریم قدی
  • آینه گریم دیواری
  • آینه گریم رومیزی

آینه گریم ثابت

این نوع آینه ها از پرکاربرد ترین مدل آینه گریم هستند و به صورت ثابت بر روی دیوار نصب می شوند. آینه گریم ثابت می تواند ابعاد مختلفی داشته باشد و معمولا در دو، سه و یا چهار طرف خود دارای چراغ است. این آینه ها به شکل معمول حالت مربع و یا مستطیل دارند و می توانند به شکل قدی و یا نیمه مورد استفاده قرار گیرند.

آینه گریم قابل حمل

آینه های قابل حمل در سال های اخیر و با پیشرفت تکنولوژی ساخته شده اند. این آینه ها برخلاف مدل های قدیمی آینه گریم ثابت که از لامپ های قدیمی و بزرگ استفاده می کردند، از لامپ های ال ای دی و کم مصرف بدون برآمدگی استفاده می کنند. معمولا مدل های قابل حمل آینه گریم دارای باتری و یا سیم برق مستقیم هستند و در شکل های مستعطیل، مربع، دایره و یا بیضی در بازار موجود هستند.

آینه گریم قابل حمل

عکس آینه گریم قابل حمل

آینه گریم قدی

آینه آرایش قدی از انواع آینه های جذاب و کاربردی می باشد. این نوع آینه را می توانید روی دیوار نصب نمایید همچنین می توانید این نوع آینه را به صورت ایستاده در مکانی مناسب قرار دهید.

آینه گریم رومیزی

آینه آرایش رومیزی از انواع مدل آینه هایی است که در منزلی یافت می شود. آینه گریم رومیزی را می توانید روی میز آرایش یا میز توالت قرار دهید. در صورت تمایل می توانید این آینه آرایش رومیزی را روی هر میزی قرار دهید. آینه گریم رومیزی جلوه بی نظیری را به محیط می بخشد و با تولید انعکاس نور باعث می شود تا محیط دل باز و وسیع تر به نظر برسد.

آینه گریم دیواری

این نوع آینه ها به دلیل اینکه روی دیوار نصب می شوند فضای زیادی را اشغال نمی کنند. آینه آرایش دیواری برای نصب در منازل و مکان های کوچک انتخابی مناسب و ایده آل به شمار می رود.

کاربرد های آینه گریم

آینه گریم به دلیل داشتن روشنایی برای نشان دادن ضعف ها و مشکلات صورت و همچنین کم و زیاد بودن آرایش و گریم مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا از آینه گریم در مکان های زیر استفاده می کنند.

  • محل گریم فیلمبرداری فیلم های سینمایی و تلویزیونی
  • محل گریم تئاتر ها
  • شبکه های تلویزیونی و برنامه های زنده
  • سالن های آرایش و زیبایی
  • منازل

عکس آینه گریم چراغ دار

استفاده از آینه گریم چراغ دار در سالن آرایش

مزایای آینه گریم

آینه های گریم به دلیل داشتن مزایای بیشتر در مقایسه با دیگر آینه های آرایشگاهی از استقبال مناسبی در میان افرادی که به شکل حرفه ای از آرایش استفاده می کنند رو به رو شده است.

  • آینه گریم در ابعاد مختلفی در بازار موجود است. این آینه ها با داشتن اندازه های مختلف می توانند برای تمامی نیاز ها مورد استفاده قرار گیرند. تمامی مدل های ثابت و قابل حمل نیز در مدل ها و اندازه های مختلف در بازار موجود هستند که دست شما را برای انتخاب کاملا باز می گذارند. امروزه حتی مدل های کوچک و جیبی آینه گریم نیز به بازار آمده اند که برای بررسی آرایش و آرایش دوباره عالی هستند.
  • این آینه ها دارای چراغ های متنوعی هستند و شما می توانید از میان مدل های مختلف انتخاب کنید. اگر به مدل های قدیمی علاقه دارید لامپ های رشته ای و یا حتی مدل های کم مصرف مشابه لامپ رشته ای انتخاب مناسبی هستند. اگر به مدل های پیشرفته و جذاب علاقه دارید می توانید از میان مدل های ال ای دی انتخاب کنید.
  • آینه گریم دارای عمر بسیار زیادی است. معمولا این مدل ها از آینه تخت و نقره اندود شده استفاده می کنند و در صورت نگهداری و نظافت مناسب طول عمر بسیار زیادی خواهند داشت.
  • لامپ های به کار رفته در آینه گریم نیز قابل تعویض هستند و بسته به مدت زمان استفاده از آینه و همچنین نوع لامپ به کار رفته در آن، پس از مدتی مشخص نیاز به بازرسی و تعمیر خواهند داشت.
  • مصرف انرژی این لامپ ها با توجه به مدل بکار رفته می تواند متفاوت باشد. در صورتی که از مدل های جدید کم مصرف و یا ال ای دی استفاده می کنید، آینه شما علاوه بر مصرف کم گرمای کمی نیز تولید خواهد کرد و در این صورت آرایش و گریم با راحتی بیشتری انجام می شود.
  • مدل های قابل حمل آینه گریم از باطری های قابل تعویض و یا قابل شارژ استفاده می کنند و می توانید آن ها را بدون نیاز به برق شهری و در هر مکانی مورد استفاده قرار دهید.

آینه برقی

توضیحی راجب آینه گریم چراغ دار

دکوراسیون منزل یک هنر است. و موارد زیادی درباره انتخاب و ترجیحات افراد را نشان می دهد. شما محصولات بسیار متنوعی دارید که می توانید در دکوراسیون منزل خود کنید. یکی از پرفروش و پر بازدیدترین این ها آینه گریم چراغ دار می باشد. وقتی نوبت به آرایش گریم می رسد، بهترین روش برای نورپردازی طبیعی است. متأسفانه، همه خانه های ما از پنجره های بزرگ برخوردار نیستند. برای کمک به مشکلات آرایشی و روشنایی شما، بهترین آینه های روشن و دارای نور زیاد را برای استفاده بی نقص در آرایش پیدا کردیم که به آن آینه گریم چراغ دار می گویند.

بهترین چیز برای نور طبیعی، این آینه قابل شارژر و لامپ LED نور بالایی است که نور طبیعی را برای تغییر رنگ مناسب و استفاده از آرایش شبانه روز شبیه سازی می کند. هنگام آماده شدن می توانید تقریباً از هر زاویه ای خود را مشاهده کنید.

نام های دیگر آینه گریم

مردم این آینه ها را با نام های مختلفی ارجاع می دهند. معمولاً آن ها به عنوان آینه های آرایش - آینه های گریم شناخته می شوند. برای مردان، این غالباً آینه اصلاح نامیده می شود. که در اصلاح و مرتب کردن خود بسیار کار ساز است. هنگام مرور وب سایت ها و کاتالوگ ها ممکن است. آن ها را به نام آینه های بزرگ نما یا آینه های رومیزی آرایشی مشاهده کنید. برخی از سایت ها آن ها به عنوان آینه های گریم، آینه غرور، آینه هالیوودی و یا آرایشی به صورت پایه ای یاد می کنند.

جدیدترین مدلهای آینه گریم

انواع لامپ های آینه گریم

لامپ ها بخش اصلی اینه گریم را تشکیل می دهند. این لامپ ها هستند که آینه گریم را با دیگر آینه های موجود در بازار متفاوت می کنند. در ادامه به معرفی انواع لامپ های بکار رفته در آینه گریم خواهیم پرداخت.

  • لامپ های رشته ای قدیمی. این مدل از لامپ ها قدیمی با مصرف زیاد و نور مناسب خود معمولا در تمامی مکان ها استفاده می شوند. لامپ های گرد زرد رنگ نمونه اصیل و قدیمی لامپ های رشته ای هستند که همچنان در آینه های گریم قدیمی مورد استفاده قرار می گیرند.
  • لامپ های کم مصرف. پس از لامپ های رشته ای نوبت به لامپ های کم مصرف بود که جای خود را در بازار باز کنند. البته این لامپ ها به دلیل شکل ظاهری و بزرگ خود معمولا زیاد در آینه های گریم استفاده نمی شوند.
  • لامپ های ال ای دی. امروزه لامپ های ال ای دی و مدل های دیگر آن ها در تمامی مکان هایی که نیاز به لامپ دارند مورد استفاده قرار می گیرند. این لامپ ها نیاز به فضای زیادی ندارند و حتی می توان از آن ها بر روی قاب آینه نیز استفاده کرد. بیشتر آینه های گریم قابل حمل نیز از این نوع لامپ ها برای روشنایی استفاده می کنند. معمولا لامپ های ال ای دی رنگ آبی و مهتابی دارند.

عوامل موثر در قیمت گذاری آینه هالیوودی

  • ابعاد آینه (کوچک، بزرگ، متوسط)
  • جنس آینه (فلوت، کلیر، کریستال)
  • شکل هندسی آینه (بیضی، دایره، مستطیل، مربع)
  • تعداد لامپ های به کار رفته در آینه
  • جنس قاب آینه گریم (استیل، چوب ام دی اف، فلز، چوب روستیک)
  • نوع لامپ به کار رفته در تولید آینه گریم (لامپ های رشته ای، لامپ ها کم مصرف، لامپ LED)
  • ثابت یا متحرک بودن آینه گریم
  • وجود اسپیکر و صفحه نمایش
پاسخ کوتاه به سوالات پر تکرار
آینه گریم چراغ دار چیست؟
آینه گریم به آینه هایی اطلاق میشود که در دو طرف آن چراغ هایی تعبیه شده است که باعث میشود تصویر واضحی از صورت خود داشته باشیم. این آینه های بسیار کاربردی به طور تخصصی برای آرایش ساخته می شوند.
آینه گریم در چه مکان هایی کاربرد دارد؟
از آینه گریم در محل هایی همچون مزون لباس، آرایشگاه های تخصصی عروس، اتاق گریم صدا سیما، اتاق خواب کنار میز آرایشی، بوتیک، خیاطی، مزون لباس عروس، طلا فروشی ها، بلاگر، مطب ها (پوست و مو)، عکاسی ها، رخت کن و اتاق پرو استفاده می شود.
تاریخ به روز رسانی : 1402/02/13
محصولات مرتبطمحصولات مرتبط
آینه مدل چراغ دار هالیوودی قاب ام دی اف
آینه مدل چراغ دار هالیوودی قاب ام دی اف
آینه گریم مدل چراغ دار با پایه
آینه گریم مدل چراغ دار با پایه
آینه آرایشی ایکیا برقی و چراغ دار مدل KAITUM
آینه آرایشی ایکیا برقی و چراغ دار مدل KAITUM
آینه گریم چراغ دار با قاب ام دی اف ایستاده یک تکه
آینه گریم چراغ دار با قاب ام دی اف ایستاده یک تکه
نظرات ارسال نظر، پیشنهاد و تجربه شخصی شما درباره مطلب بالا
کلیه حقوق متعلق به وب سایت طوطی کالا است و کپی برداری با ذکر منبع مانعی ندارد